klarnecista i kameralista; ur. 30 kwietnia 1977, Warszawa. Specjalizuje się w grze na klarnecie basowym. W 2003 ukończył Akademię Muzyczną w Warszawie.
Koncertował podczas Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” pod batutą Jacka Kaspszyka (jako członek Wiosennej Orkiestry Warszawskiej Jesieni), z towarzyszeniem Polskiej Orkiestry Radiowej pod dyrekcją Jerzego Maksymiuka, Orkiestrą Kameralną Miasta Tychy „Aukso” prowadzoną przez Marka Mosia, Orkiestrą Filharmonii Podlaskiej, holenderskim zespołem De Ereprijs, Kwartetem Śląskim.
Uczestniczył w Międzynarodowych Kursach Muzyki Współczesnej w Darmstadt, gdzie prezentował swoje autorskie techniki wykonawcze na klarnecie basowym. Od 2008 pracuje nad poszerzaniem możliwości brzmieniowych tego instrumentu, współpracując z jednym z najlepszych polskich beat boxerów „Tik Takiem” Patrykiem Matelą.
Artysta od 2002 współtworzy zespół muzyki współczesnej Kwartludium, z którym występował na takich festiwalach, jak Audio Art, Warszawskie Spotkania Muzyczne, „Warszawska Jesień”, Ultrashall w Berlinie. Koncertuje też jako muzyk improwizujący, m.in. wspólnie z Peterem Kowaldem, Johnem Edwardsem i Zdzisławem Piernikiem.
Ma na swoim koncie trzy płyty CD: Boys Band Trio – Curvatura Grande (2000), Pink Freud – Zawijasy (2000) oraz Górczyński/Piernik – Energa One (2001).
Michał Górczyński od 1998 zajmuje się jednocześnie pisaniem muzyki – jest twórcą takich utworów, jak Zróżnicowanie na dwa fagoty i klarnet, Rondo a la krakowiak na wrzeszczącego pianistę i klarnet basowy, Malowanie na dwa klarnety, fagot, kontrabas i śpiew, Suita w stylu żydowskim na klarnet, skrzypce i kontrabas, muzyki dla teatru (około 25 spektakli) oraz filmów undergroundowych.
aktualizacja: wrzesień 2008