kompozytor, teoretyk muzyki i organista; ur. 17 września 1965, Maków Mazowiecki. W latach 1987-89 pobierał lekcje harmonii i kontrapunktu u Franciszka Wesołowskiego oraz lekcje gry na organach u Feliksa Rączkowskiego. W 1993 uzyskał dyplom z teologii w Akademii Teologii Katolickiej w Warszawie (obecnie Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego), a następnie rozpoczął studia w Akademii Muzycznej w Łodzi w dwóch specjalnościach: kompozycji w klasie Jerzego Bauera (dyplom z wyróżnieniem w 1999) i teorii muzyki u Franciszka Wesołowskiego (dyplom z wyróżnieniem w 2000). Jednocześnie kontynuował naukę gry na organach pod kierunkiem Piotra Grajtera. Ponadto w 1996 brał udział w kursie kompozytorskim prowadzonym przez Reinharda Wolschinę z Weimaru. Jest laureatem konkursów kompozytorskich w kraju i za granicą.
Krzysztof Grzeszczak od 1999 wykłada w Akademii Muzycznej w Łodzi, obecnie na stanowisku profesora. W 2004 uzyskał stopień doktora sztuki muzycznej w specjalności kompozycja, a w 2013 - stopień doktora habilitowanego.
Jako organista w latach 1997-2001 współpracował z Chórem Kameralnym Akademii Muzycznej w Łodzi, z którym występował na koncertach w kraju i za granicą. Pełni także funkcję organisty, dyrygenta chórów i organizatora koncertów muzyki chóralnej, organowej i kameralnej w łódzkich kościołach oraz współorganizatora Sesji "Musica Moderna" w Akademii Muzycznej.
Jego kompozycje były wykonywane na wielu festiwalach krajowych i zagranicznych, m.in. w Austrii, Czechach, Węgrzech, Słowenii, Niemczech, Holandii, Belgii, Szkocji, Irlandii, Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech, Hiszpanii i Portugalii.
W 2001 został członkiem Związku Kompozytorów Polskich. W 2004 otrzymał Brązowy Krzyż Zasługi.
aktualizacja: 2018 (wa)
115 preludiów chorałowych na organy (1993-2013)
Benedicam Dominum chór mieszany i organy (1995)
Cztery spojrzenia na witraż na organy solo (1995-98)
Ptasie pogwarki na trzy flety, obój, klarnet i fagot (1996)
Tre pezzi per strumenti a percussione (1996)
Fantazja bożonarodzeniowa na organy na cztery ręce (1996)
Fuga in Des na organy solo (1996)
Fuga in C na organy solo (1996)
Lamento na róg solo (1996)
Muzyka jesienna na obój solo (1996)
Trzy psalmy: CXXX, CXVI, CL na alt i perkusję (1996)
Kolęda [wersja I] na chór mieszany a cappella (1996)
Kolęda [wersja II] na chór żeński a cappella (1996)
Kolęda [wersja III] na chór męski a cappella (1996)
1 for 7 na klarnet, puzon, tam-tam, kotły, wibrafon, marimbę i fortepian (1997)
Variazioni e corale per fiati (1997)
Pezzo quasi una fantasia na cztery trąbki i cztery puzony (1997)
Offertorium I na chór mieszany i organy (1997)
Offertorium II na chór mieszany i organy (1997)
Moment musical for string orchestra (1998)
Petit pièce symphonique pour orchestre (1998)
Eulogia na chór mieszany a cappella (1998)
Hymn Maryjny I: Według Efrema Syryjczyka na chór mieszany a cappella (1998)
Hymn Maryjny II: Według hymnu z V – VI w. na chór mieszany a cappella (1998)
Hymn Maryjny III: Według Germana z Konstantynopola na chór mieszany a cappella (1998)
Partita eucharystyczna na organy solo (1998)
Vexilla Regis na chór mieszany i organy (1998)
Surrexit Christus hodie na chór mieszany i organy (1998)
Trzy preludia kolędowe [wersja I] na organy solo (1998-2002)
Trzy preludia kolędowe [wersja II] na orkiestrę kameralną (1998-2002)
Hommage à J. S. B-A-C-H na organy solo (1999)
Via crucis na głos solo, recytatora, chór mieszany, wielką orkiestrę symfoniczną i organy (1999)
Toccata concertante na fortepian solo (2000)
Regina caeli na chór mieszany a cappella (2000)
Pastorale na chór mieszany a cappella (2000)
Piece joyeux sur le nom d’Grajter na organy solo (2001)
Fantaisie sur le Salve Regina na organy solo (2001)
Exspectatio na obój i fortepian (2001)
Antyfona na chór mieszany a cappella (2001)
Space 1: death – Lidia Skowron in memoriam na skrzypce i fortepian (2002)
Sekwens na zespół wokalny (lub chór mieszany), kwartet smyczkowy (lub orkiestrę smyczkową) i organy (2002)
Reminiscencje [wersja I] na kwartet smyczkowy (2002)
Reminiscencje [wersja II] na orkiestrę smyczkową (2003)
Commemoratio na sekstet smyczkowy i organy (2003)
Space 2: The Persons na skrzypce, wiolonczelę i orkiestrę symfoniczną (2003)
Quasi una danza [wersja I] na organy solo (2003)
Quasi una danza [wersja II] na orkiestrę smyczkową (2003)
Glossarium – Bernard Pietrzak in memoriam: glossa prima – Continuum, glossa secunda – Chorale na organy solo (2003)
Pezzo anniversario na organy solo (2003)
Ex Libro Psalmorum na chór mieszany a cappella (2003)
Elegia – pamięci Bernarda Pietrzaka na chór mieszany a cappella (2003)
Partita bożonarodzeniowa na organy solo (2003)
Viva la musica na chór mieszany a cappella (2003)
Pieśń o wdzięczności na sopran i fortepian (2004)
Cantus silesiensis na organy (2004)
Praedictio doloris I na chór mieszany a cappella (2004)
Praedictio doloris II na chór mieszany a cappella (2004)
Sub tuum praesidium na chór mieszany a cappella (2005)
Entrée pour orchestre (2005)
Gloria na mezzosopran, chór dziecięcy, chór mieszany i orkiestrę symfoniczną (2005)
Wariacje kolędowe – Pójdźmy wszyscy do stajenki [wersja I] na organy (2005)
Quasi una danza [wersja III] na orkiestrę kameralną (2006)
Baueriada na kwartet smyczkowy (2006)
Cantus regratiatorius na chór mieszany, 3 trąbki i organy (2007)
Dies solemnis na chór żeński (dziecięcy), jednogłosowy zespół chorałowy i flet (2007)
Maybe waltz na harfę i akordeon (2007)
Wariacje kolędowe – Pójdźmy wszyscy do stajenki [wersja II] na kwartet smyczkowy (2007)
O święta Uczto na chór żeński (lub dziecięcy) a cappella (2007)
Ex Libro Psalmorum II na chór żeński (lub dziecięcy), amplifikowany obój, perkusję i fortepian (2008)
Decem versus ex Stabat Mater na organy (2008)
Mała stylizacja na skrzypce (2008)
Impresja gregoriańska I: Evocatio na chór mieszany a cappella (2008)
Impresja gregoriańska II: Medulla orationis na chór mieszany a cappella (2008)
Dwie pastorałki: Kolęda góralsko i Pastorałka na chór żeński (lub mieszany) a cappella (2008)
Ut quid…? Clamitatio in tribulatione na chór mieszany, 4 trąbki, 3 puzony, tubę i perkusję (2009)
50. na sopran, baryton i wiolonczelę (2009)
Funny piece na organy (2009)
Melorhytmos na fagot (2009)
Wariacje chorałowe na temat pieśni: „Bądź pochwalon na wieki” na organy (2009)
Ex Libro Psalmorum III na chór żeński (lub mieszany) a cappella (2009)
Na weselum była na chór żeński a cappella (2009)
Salve sancta Parens na chór mieszany a cappella (2009)
Pastorałka na chór żeński a cappella (2009)
Pieśń o … na sopran i fortepian (2010)
Suita mazurska na chór żeński i orkiestrę kameralną (2010)
Dichotomema na wiolonczelę i harfę (2010)
Pocztówka z Łodzi na flet (2010)
Suita mazurska na chór żeński a cappella (2010)
Locus inaestimabilis na 2 chóry mieszane, orkiestrę symfoniczną i organy (2011)
Gēqǔ na erchu i fortepian (2011)
Dwa momenty muzyczne na fortepian (2011)
Trois fugues caractéristiques pour orgue (2011)
2 Improvisations for organ (2011)
O vos omnes na chór mieszany (lub chór żeński) a cappella (2011)
The European Mass - Gloria na chór mieszany, 2 trąbki, 2 puzony, tubę, perkusję i organy (2012)
Cantus gloriosus na chór mieszany, 2 trąbki, 2 puzony, tubę, perkusję i organy (2012)
Toccata na oktet gitarowy (2012)
2 musical moments na oktet gitarowy (2012)
Cantus populi na organy (2012)
Concentus sonorum na organy (2012)
Toccata profana con motivo sacrale na klawesyn (2012)
Trumpet Tune na trąbkę (2012)
Ex Libro Psalmorum IV na chór mieszany a cappella (2012)
Fantazja z Bachem w tle na organy (2013)
Z 516 na trąbkę (2013)
Reverie na trąbkę (2013)
Ostinateco na chór żeński (lub dziecięcy) a cappella (2013)
Trzy pieśni do wierszy Haliny Poświatowskiej na głos i fortepian (2015)
Bęben Aleksandra, Grzeszczak Krzysztof, w: Łódzkie środowisko kompozytorskie 1945-2000, Akademia Muzyczna w Łodzi, Łódź 2001
Rynek Starego Miasta 27
00-272 Warszawa
e-mail:
tel: +48 785 370 000
Modernizacja strony odbywa się dzięki wsparciu Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu Nauka dla społeczeństwa II.