Przejdź do głównej treści

Ignatowicz-Glińska Anna

Ignatowicz-Glińska Anna

Fot.:Weronika Parys-Glińska
Nawigacja Kompozycje
  • Kompozytor

kompozytorka, ur. 26 maja 1968, Warszawa. Ukończyła Państwową Szkołę Muzyczną II stopnia nr 2 im. Fryderyka Chopina w Warszawie (obecnie ZPSM) na Wydziale Rytmiki, gdzie uczyła się improwizacji fortepianowej pod kierunkiem prof. d.h.c. Szabolcsa Esztényi’ego. Następnie studiowała kompozycję w klasie Włodzimierza Kotońskiego (dyplom w 1996) w Akademii Muzycznej w Warszawie (obecnie Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina). W 2010 roku uzyskała stopień doktora w zakresie kompozycji na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, w 2018 - stopień doktora habilitowanego sztuki w dziedzinie sztuk muzycznych w dyscyplinie artystycznej kompozycja i teoria muzyki.

W 1994 otrzymała I nagrodę Kapituły Krytyków za więc... Zaniki Pamięci na perkusję solo i taśmę (1994) na Forum Młodych Kompozytorów w Krakowie, zaś To tylko czas... na trąbkę, perkusję i taśmę (1996) był prezentowany w 1996 na Międzynarodowej Trybunie Kompozytorów UNESCO w Amsterdamie. W 2012 roku otrzymała wyróżnienie i Nagrodę Publiczności na VI Międzynarodowym Konkursie im. A. Pietrowa w Petersburgu, a w roku 2013 - II nagrodę na VI Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim "Mikołowskich Dni Muzyki". 

Kilkukrotnie była stypendystką Stowarzyszenia Autorów ZAiKS (1999, 2001, 2012, 2015), w 2008, 2010, 2012 uzyskała stypendia z Funduszu Promocji Twórczości Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Wielokrotnie była beneficjentką programu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego "Kolekcje – zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

Jest autorką utworów solowych, kameralnych, symfonicznych, elektronicznych i multimedialnych oraz tekstów o muzyce i małych form literackich.

Jest autorką ponad 100 utworów, przeznaczonych na zróżnicowane obsady wykonawcze, z przewagą kameralnych, oraz współautorką projektów multimedialnych. Jej utwory prezentowane były na wielu koncertach i festiwalach w Polsce (m.in. podczas festiwali "Warszawska Jesień”, "Warszawskie Spotkania Muzyczne", Musica Polonica Nova we Wrocławiu, Poznańska Wiosna Muzyczna, Jeunesses Musicales w Kielcach, Festiwalu Muzyki Organowej "Conversatorium” w Legnicy, "Laboratorium Muzyki Współczesnej” w Białymstoku, Forum Młodych Kompozytorów w Krakowie, Forum im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie, podczas Międzynarodowych Warsztatów Perkusyjnych w Bydgoszczy, Międzynarodowego Forum Perkusji w Żaganiu, "Międzynarodowej Akademii Marimby Katarzyny Myćki IKMMA” w Gdańsku, w ramach cyklu "Portrety Kompozytorów”, organizowanego przez Związek Kompozytorów Polskich) oraz za granicą (w Niemczech, Austrii, Czechach, Rosji, Francji, Szwajcarii, Danii, Finlandii, Estonii, USA, Ameryce Łacińskiej, Chinach, Chorwacji, na Tajwanie i Ukrainie).

Kompozycje Anny Ignatowicz-Glińskiej ukazały się na płytach CD przez takie firmy fonograficzne, jak Acte Préalable, DUX, Polonia Records, Audite, MONS, Sarton, SWR2 Deutschlandfunk, Chopin University Press, oraz wydawane drukiem przez PWM, Chopin University Press i Norsk Musikforlag w Oslo.

Ma w dorobku liczne prace aranżerskie, m.in. dla projektów takich, jak "Kapela ze Wsi Warszawa symfonicznie” oraz "Wandering songs. Weronika Grozdew & Musos”.

Od 1995 roku zajmuje się pracą pedagogiczną i dydaktyczną. Prowadziła zajęcia improwizacji fortepianowej i instrumentalnej w Akademii Muzycznej im. F. Chopina, w szkołach muzycznych (m.in. w latach 1995–2009 w Zespole Szkół Muzycznych nr 4 im. Karola Szymanowskiego w Warszawie), oraz na warsztatach dla uczniów i nauczycieli; posiada tytuł nauczyciela mianowanego. Jest adiunktem w macierzystej uczelni, prowadzi zajęcia z przedmiotów kompozytorskich na Wydziale Edukacji Muzycznej, Chóralistyki i Rytmiki, jest członkiem Katedry Edukacji Muzycznej. W przeszłości piastowała w UMFC różne funkcje – m. in. była wykładowcą kompozycji i instrumentacji na Podyplomowych Studiach Kompozycji, opiekunem Koła Naukowo-Artystycznego Studentów Wydziału Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki (2011-2016), prodziekanem Wydziału Dyrygentury Chóralnej, Edukacji Muzycznej, Muzyki Kościelnej, Rytmiki i Tańca (2016-2020), Senatorem UMFC (2020- 2024), członkiem Rady Dyscypliny Artystycznej (2018-2023), członkiem Katedry Rytmiki i Improwizacji Fortepianowej i Katedry Kompozycji, współpracownikiem Katedry Teorii Muzyki, członkiem Uczelnianego Zespołu ds. Jakości Kształcenia i Wydziałowego Zespołu ds. Akredytacji. Uczestniczyła (w latach 2010–2013) w szkoleniu kadry dydaktycznej UMFC, w ramach Międzyuczelnianej Specjalności Multimedialnej. Prowadzi zajęcia z podstaw kompozycji w średniej szkole muzycznej – ZPSM II stopnia Nr 2 im. F. Chopina w Warszawie (od 2023 roku).

Czynnie uczestniczy w pracach Związku Kompozytorów Polskich (jest wiceprzewodniczącą Oddziału Warszawskiego i członkiem Zarządu Głównego ZKP, Rady Programowej Festiwalu "Warszawskie Spotkania Muzyczne”) i Stowarzyszenia Autorów ZAiKS.

Ponadto pisze teksty o muzyce i uprawia małe formy literackie.

W 2020 roku otrzymała Brązowy Medal Zasłużony Kulturze Gloria Artis.

aktualizacja: 2005 (Małgorzata Kosińska), 2014 (Anna Iwanicka), 2020, 2024 (Wiktoria Antonczyk), 2024 (Anna Ignatowicz-Glińska)

kontakt

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Kompozycje

  • Spod, sponad, spomiędzy... na dwa fortepiany (1990)
  • Pętla na klarnet, wiolonczelę i fortepian (1991-93)
  • Zapis nieważnych zdarzeń na saksofon sopranowy i klawesyn * (1992)
  • Anaria na taśmę (1992)
  • Znaki magiczne na klarnet, wiolonczelę i fortepian (nowa wersja) (1992-2006)
  • Nicowanie zamkniętych przestrzeni na orkiestrę symfoniczną (1993)
  • Cisza podziurawiona roztargnieniem na dwie marimby (1993)
  • Bagba [wersja I] na trio perkusyjne (1993)
  • Rondo na taśmę (1993)
  • więc... Zaniki Pamięci na perkusję solo i taśmę (1994)
  • Hałas czasu i wnętrze ciszy na kwartet smyczkowy (1994)
  • Oddzielne lądy na saksofon altowy, skrzypce i gitarę (1994)
  • Stabat Mater na chór mieszany a cappella (1995)
  • Naśladowanie ciepła na klawesyn * (1995)
  • Ślady niepewności na klawesyn i organy (1995)
  • i... jak szkło na trąbkę i marimbę (1995)
  • Czy to tak? na baryton i dwie perkusje * (1996)
  • Nic nie ubyło niczego na organy * (1996)
  • To tylko czas... na trąbkę, perkusję i taśmę (1996)
  • Concerto breve na perkusję i orkiestrę symfoniczną * (1996)
  • Kto tam puka, czego chce? na dwie perkusje, dwie grupy dzieci, publiczność i światła (1998)
  • Z kawałków pierwszej odzieży na orkiestrę kameralną (1998)
  • Partita na skrzypce i smyczki (nowa wersja) * (1999-2009)
  • Partita nr 2 na skrzypce solo * (2000)
  • Toccata na marimbę (2001)
  • Kołysanka dla A. na fortepian solo (2003)
  • Passacaglia na marimbę i wibrafon (2003)
  • Bagba [wersja II] na trio perkusyjne (2003)
  • Znak moich czasów na chór mieszany (2003)
  • Kwartet smyczkowy „Mgnienia” (nowa wersja) (2003-2008)
  • Sinfonia na trąbkę i organy (2004)
  • Aria da Capo na klarnet, wiolonczelę i fortepian (2006)
  • Koncert podwójny na dwie perkusje i orkiestrę symfoniczną (2006-2008)
  • NasłuchiwAnie na flet i fortepian, dla młodego flecisty (2007)
  • nAdAl na fortepian * (2007)
  • Koncert na marimbę, trąbkę i orkiestrę smyczkową (2007-2008)
  • FORT U na zestaw perkusyjny i fortepian totalny, dla duetu młodych wykonawców (2008)
  • Trzy tańce w bałkańskich rytmach, na fortepian, na 4 ręce (2008)
  • Cztery pieśni do tekstów własnych na baryton i fortepian * (2008)
  • Czy to tak?, cykl pieśni do tekstów własnych, wersja na baryton i fortepian (2009)
  • „Apotemoza” – Aria Da Capo al Absurdum na sopran i marimbę do tekstu własnego (2009)
  • Concerto grosso na 2 orkiestry perkusyjne (2009-2010)
  • Cienie na trąbkę, róg i puzon (2010)
  • 24 godziny: całe życie motyla na sopran (wokaliza), wibrafon i orkiestrę smyczkową (2010)
  • Partita, wersja na marimbę i kwartet smyczkowy (2010)
  • Z kawałków pierwszej odzieży, wersja na orkiestrę symfoniczną (2010)
  • Missa profana na sopran, tenor, baryton, chór mieszany, zespół instrumentalny i organy (2011)
  • PaRadomada 65331 na orkiestrę smyczkową (2011)
  • Piosenka o porcelanie do słów Czesława Miłosza na sopran i fortepian (2011)
  • Sinfonietta na orkiestrę symfoniczną (2012)
  • De profundis na bas/baryton i organy (2012)
  • Ślady niepewności, wersja na marimbę i organy (2012)
  • Sonatina na fortepian, dla młodego muzyka (2012)
  • Nim zakwitnie Magnolia na kontrabas i fortepian (2012)
  • Praeter na kwartet smyczkowy (2013)
  • Pięć pieśni do słów Doroty Gołaszewskiej na sopran i kwintet fortepianowy (2013)
  • Sequentia persistence na trzy marimby (2013)
  • Śmiecidło, monodram ascetyczno-ekologiczny (2013)
  • To nie jest coś, co można opowiedzieć do tekstu własnego na sekstet wokalny (2014)
  • Skotopaska I: Małmazja świeci do tekstu własnego na chór mieszany a cappella (2014)
  • Tylko spójrz... na fortepian (2014)
  • Sonet 116 do słów Wiliama Szekspira na sekstet wokalny (2015)
  • W oddaleniu na sopran i orkiestrę symfoniczną, do tekstu własnego (2015)
  • 1 z 70 na 70. urodziny ZKP na 2 perkusje i 2 fortepiany (2015)
  • Magazyn mód damskich i męskic – Warszawie, której już nie ma i Warszawiakom, którzy żyją w mej pamięci na trzy perkusje, kwartet smyczkowy i kontrabas (2015)
  • Poza ciszą – pamięci Pawła Buczyńskiego na klawesyn (2015)
  • Postludium na marimbę (2015)
  • Refleksy / Reflections na marimbę, skrzypce, wiolonczelę, kontrabas i fortepian (2015/2016)
  • Kamienna mozaika / Stone mosaic na wibrafon (2016)
  • MarganA na perkusję solo (2016)
  • Trudne pytania na sopran i fortepian do tekstu własnego (2016)
  • Z „Aforyzmów” Krzysztofa Bilicy na głos żeński i męski, flet piccolo, saksofon altowy, altówkę, perkusję, gitarę elektryczną, akordeon i organy Hammonda (2016)
  • ...et non est pacis na 2 fortepiany i 2 perkusje (2017)
  • Korowód na organy, na 4 ręce (2017)
  • Po trzykroć… na saksofon sopranowy i klawesyn (2017)
  • Koncert podwójny na dwie marimby i zespół smyczkowy (2017)
  • Oj, ty Janie Sobótkowy, opracowanie pieśni tradycyjnej z Podlasia na 4-głosowy chór mieszany i orkiestrę kameralną (trąbkę, marimbę, tamburynkę, wielki bęben i smyczki)  (2017)
  • Swiaty Jure, Ryhore, opracowanie pieśni tradycyjnej z Podlasia na 2 głosy białe i 6-głosowy chór mieszany  (2019)
  • Suita polska na marimbę (2019)
  • Sound of shining for brass quintet  (2019)
  • Lux aeterna na 10-głosowy chór mieszany i marimbę (2019)
  • Woda przyjdzie, pójdzie woda…, aranżacja utworów: "Kapela ze Wsi Warszawa" i orkiestra symfoniczna  (2021)
  • Praeter I, wersja na marimbę dla 2 wykonawców (2021)
  • Praeter III, wersja na marimbę dla 4 wykonawców  (2021)
  • Prolegomena do Lema, trio na saksofon altowy, akordeon i fortepian  (2021)
  • Trzy pieśni do słów Zuzanny Ginczanki na sopran i fortepian (2021)
  • Kwiaty polskie – Cantata da camera do słów Juliana Tuwima na sopran, mezzosopran, tenor, skrzypce, wiolonczelę i fortepian (2021)
  • Apotropeion na flet, altówkę i fortepian (2022)
  • FlaMar na flet i marimbę (2022)
  • Prawiesonata / Nearlysonata na saksofon sopranowy i klawesyn (2022)
  • Pięć Tajemnic Chwalebnych Różańca / 5 Glorious Mysteries of the Rosary na skrzypce barokowe i zespół instrumentów dawnych (2022)
  • Myśloślad I wersja na saksofon altowy, skrzypce i fortepian (2022)
  • Suita bałkańska / Balkan Suite (aranżacja) na sekstet perkusyjny i orkiestrę smyczkową (2022)
  • Sound of shining version for Marimba and Cello (2022)
  • A za lasem… aranżacja pieśni Aleksandry Bilińskiej ds. Anny Kierkosz na głos żeński i zespół instrumentów tradycyjnych (2022)
  • Pod borem sosna… aranżacja pieśni Aleksandry Bilińskiej ds. Anny Kierkosz na głos żeński i zespół instrumentów tradycyjnych (2022)
  • 4 Nowele na kwintet klarnetowy (2023)
  • 5 Szkiców tanecznych / 5 Dance Sketches na marimbę, kotły i orkiestrę kameralną (2023)
  • Trzy pieśni na sopran, flet i fortepian, do tekstów własnych (1. Po zielonej tafli…, 2. sprawy swój mają porządek, 3. Antyblues o piątej rano) (2024)
  • Czekając na zorzę polarną / Waiting for the northen lights na saksofon altowy i organy (2024)
  • Strofy do słów Kazimierza Wierzyńskiego (1. Strofa o człowieku, 2. Strofa o rozpaczy, 3. Strofa o Prometeuszu, 4. Strofa o wolności, 5. Strofa o zgubie, 6. Strofa o bezimiennych) na sopran, saksofon altowy i fortepian (2024)
Polmic

Rynek Starego Miasta 27
00-272 Warszawa
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel: +48 785 370 000

Wsparcie projektu

Modernizacja strony odbywa się dzięki wsparciu Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu Nauka dla społeczeństwa II.

Logo Ministerstwa NiSW program Nauka dla społeczeństwa

Nasze social media



© All rights reserved. POLMIC
Do góry