Skip to main content

Janocha Michał

Janocha Michał

Fot.:Kacper Kukieła
  • Kompozytor

kompozytor, dyrygent, pedagog; ur. 7 lutego 1990, Łowicz. Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu, gdzie studiował w klasie kompozycji Lidii Zielińskiej oraz w klasie dyrygentury symfonicznej Marcina Sompolińskiego (dyplomy z wyróżnieniem). Kształcił się w zakresie kompozycji elektroakustycznej w Poznaniu i Budapeszcie (Lidia Zielińska, Andrea Szigetvári). W roku 2019 po obronie dysertacji pt. Współczesne systemy wielokanałowej projekcji dźwięku jako środek wyrazu artystycznego nadano mu stopień doktora sztuki w dziedzinie sztuk muzycznych, dyscyplinie artystycznej kompozycja i teoria muzyki.

Kilkakrotnie brał udział w kursach mistrzowskich dla kompozytorów i dyrygentów, prowadzinych przez Marca Stroppę, Karlheinza Essla, Ramona Lazkana, Vykintasa Baltakasa, Agatę Zubel, Ondřeja Adamka, oraz w ramach projektu Peter Eötvös Contemporary Music Foundation (Peter Eötvös, Georges Aperhis, Unsuk Chin, Gregory Vajda).

Tworzy muzykę kameralną, symfoniczną, elektroakustyczną, instalacje dźwiękowe, muzykę teatralną i operową.

Utwory Michała Janochy wykonywane były w Europie, Stanach Zjednoczonych i Azji podczas tkaich festiwali, jak: Yeongwol Contemporary Music Festival, Musica Electronica Nova, Autumn Waves, Earth Day Art Model, CAFe Budapest Contemporary Arts Festival, Audio Art Festival, MDF MUSIC.DESIGN.FORM Festival, Poznańska Wiosna Muzyczna, Warszawskie Spotkania Muzyczne i in. Był kompozytorem rezydentem festiwalu Yeongwol Contemporary Music Festival 2023 (Korea Południowa).

Pełni funkcje dyrektora artystycznego Trans-for-Matha Ensemble (od 2018), prezesa Poznań Contemporary Music Foundation (od 2024) oraz dyrektora artystycznego Festiwalu Muzyki Współczesnej "Poznańska Wiosna Muzyczna" (od 2024 roku).

Jest współzałożycielem i dyrygentem Lambda Ensemble (Poznańskiej Orkiestry Laptopowej).

Wykłada w Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu (Instytut kompozycji i teorii muzyki).

Jest członkiem Zarządu Oddziału Poznańskiego ZKP.

Katalog kompozytora w wydawnictwie BabelScores: www.babelscores.com/MichalJanocha 

Wiktoria Antonczyk (2024)

Kompozycje

Going plastic na wiolonczelę, lastry, didgeridoo polipropylenowe i pompki (2015)

De propos en propos na sopran, kontrabas, didgeridoo i preparowane didgeridoo polipropylenowe (2015)

Four of me for off me na cztery wiolonczele i orkiestrę (2016)

Pneuma na flet basowy, kontrabas i live electronics (2017)

Chamber music 1 na zespół (2017)

Chamber music 2 na zespół (2017)

Should I touch you through the glass? na klarnetobój i ukrytą elektronikę (2017)

Mikstury skontrastowane na skrzypce lub altówkę solo (2018)

Uwertura na orkiestrę i elektronikę (2018)

Minuta dwubarwna na taśmę (2018)

Myśl zawieszona na orkiestrę (2016, rev. 2018)

Skry na tubę, dyrygenta i leap motion (2018)

Hippocampbreak! na wiolonczelę i live electronics (2018)

La manera na obój, waltornię i orkiestrę kameralną (2018)

6w1 na puzon basowy, sekstet puzonowy i live electronics (2018)

Blue Oranges na rozszerzony fortepian i orkiestrę (2018)

Loosing na akordeon i taśmę (2018)

Easy Baby I’m Fine, instalacja na fortepian i głośnik (2018)

Short change in gravity na taśmę 8-kanałową (2018)

Koncert na orkiestrę kameralną i live electronics (2019)

Nu na saksofon altowy i live electronics (2019)

Słyszę, że patrzysz, spektakl multimedialny dla dzieci na aktora, zespół, przestrzeń ambisoniczną i video (2019)

Hùndùn na perkusję i surround live electronics (2019)

Jest na to czas i miejsce, interaktywna video-opera (2020)

Omaggio a Kotoński na taśmę 4-kanałową (2021)

Tactile Thresholds na orkiestrę laptopową (2021)

Tactile Thresholds 2 na live electronics solo (2021)

POLSKA 2020, utwór audio-video (2021)

Chamber Music 3 na klarnet, puzon, fortepian i wiolonczelę (2021)

Chamber Music 4 na obój, skrzypce, altówkę i live electronics (2022)

After Timelessness na trzy akordeony i taśmę (2022)

BICOLOUR CADENZA na fortepian solo (2022)

Thought Circuit A na obój, sztuczną inteligencję i orkiestrę laptopową (2022)

Fragile Thoughts (Kruche myśli) na kwartet smyczkowy i taśmę (2023)

...and the space will have us all na flet, klarnet, fortepian, skrzypce, wiolonczelę i przestrzeń ambisoniczną (2023)

Reconstructed Depth na dowolny zespół i elektronikę (2023)

Breathtaking na dwa flety, sztuczną inteligencję i elektronikę (2023)

Chamber Music 5 na trąbkę, puzon i taśmę (2023)

Trzy tempa na obój i taśmę (2023)

…myśli i pejzaży in memoriam Peter Eötvös na sopran i orkiestrę kameralną (2024)

Alcheringa na klarnet kontrabasowy i taśmę (2024)

Publikacje

Michał Janocha, Modelowane szeregi nieharmoniczne o naturalnych walorach brzmieniowych — własna metoda konstrukcji harmonii postspektralnej, w: De cultura commentarii, red. M. Pawłowska, Poznań, Wydawnictwo Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego, 2023 s. 211-222.

Polmic

Rynek Starego Miasta 27
00-272 Warszawa
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel: +48 785 370 000

Wsparcie projektu

Modernizacja strony odbywa się dzięki wsparciu Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu Nauka dla społeczeństwa II.

Logo Ministerstwa NiSW program Nauka dla społeczeństwa

Nasze social media



© All rights reserved. POLMIC
Do góry