kompozytorka, reżyserka i autorka projektów multimedialnych; ur. 27 lutego 1971, Wrocław. W latach 1992-97 studiowała kompozycję w klasie Bogusława Schaeffera w Akademii Muzycznej w Krakowie. Swoje umiejętności doskonaliła podczas kursów pod kierunkiem m.in. Włodzimierza Kotońskiego, Marka Chołoniewskiego, Lidii Zielińskiej, Matthiasa Hermana, Adama Kaczyńskiego, Krzysztofa Knittla i Włodzimierza Kiniorskiego. Ponadto studiowała w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie (klasa rzeźby multimedialnej Antoniego Porczaka). W Akademii Filmu i Telewizji ukończyła kierunek „Reżyseria filmowa i montaż".
Na Konkursie Muzyki Sakralnej „Gaude Mater” w Częstochowie w 1998 Anna Jędrzejewska otrzymała III nagrodę za Pater Noster na chór mieszany a capella (1998), na Konkursie Młodych Kompozytorów im. Tadeusza Bairda zaś dwukrotnie wyróżnienie: w 2002 za emotion-s na zespół instrumentalny i taśmę (2002), a w 2004 za Rhizm na skrzypce, wiolonczelę i fortepian (2003).
Od 2019 roku pełni funkcję prezesa Stowarzyszenia Teatr Performer. Występowała z nim na Jazz Jamboree w Warszawie, na festiwalu Feta w Gdańsku, w ramach projektu „Kraków 2000” i innych. Z Robertem Jędrzejewskim tworzy duet improwizujących kompozytorów – Saluluekip. Zespół kreuje multimedialne projekty (Video Score1, Video Score 2 - w ramach stypendium Ministra Kultury, Rezonans energetyczny 1, Rezonans energetyczny - opera improwizowana) łączące video, elektronikę i improwizację.
Jest autorką filmów dokumentalnych o artystach współczesnych (Mój tato jest rzeżbą, Głos kobiety, Intuitiva).
Jędrzejewska jest jedną z najbardziej synkretycznych polskich artystek, tworzy sztukę opartą na improwizacji i współczesnych zdobyczach sztuki europejskiej, łączy muzykę, multimedia i elektronikę. Kompozycje Jędrzejewskiej oscyluja wokół improwizacji muzycznej i sztuki eksperymentalnej. Jest autorką „Mindful Improvistation”, opartym na technikach medytacji ćwiczenia muzyki intuicyjnej łączące muzykę i psychologię. Bada obszary percepcji, koncentracji, uspokojenia umysłu, zrozumienia, kreatywności, stymulowania intuicji i kontroli emocji.
Jest organizatorką Festiwalu Sztuk Intuitywnych „Intuitiva" w Lubiążu pod Wrocławiem oraz „Fortalicje” w Zamościu; współorganizowała New Art Conference wraz z Denmark’s Intuitive Music.
aktualizacja: 2015 (mkk), 2020 (wa)
W bieli rozedrgana na trąbkę, fortepian, taśmę, przetworzenia i recytującą (1993)
Jaszczurka, spektakl multimedialny na dwie aktorki, trio smyczkowe i syntezator (1994)
Pamięci Kantora, spektakl na trzech aktorów, skrzypce i syntezator (1994)
Parle le Neant na zespół instrumentalny i przetworzenia (1995)
Babie lato na sopran, obój, wiolonczelę, perkusję i fortepian (1995)
Kwartet smyczkowy (1995)
Toccata na klawesyn i wiolonczelę (1995)
Pitu pitu na zespół instrumentalny (1996)
Darkness na zespół instrumentalny (1996)
Msza na chór 7-głosowy, organy i zespół instrumentalny (1997)
Pater Noster na chór mieszany a capella (1998)
Le seurs de charite na obój solo i zespół instrumentalny (1998)
Elementaries na klawesyn i taśmę (2001)
5 for 3 na wiolonczelę, fortepian i taśmę (2001)
emotion-s na zespół instrumentalny i taśmę (2002)
Scatty na flet prosty i klawesyn (2002)
Rhizm na skrzypce, wiolonczelę i fortepian (2003)
Password na orkiestrę (2003)
Video Partytura, performance [wspólnie z Robertem Jędrzejewskim] (2004-2010)
A song for a bird na zespół instrumentalny (2005)
Łąka, muzyka do spektaklu według Bolesława Leśmiana [Teatr Performer] (2007)
Video Partytura 2 performance [wspólnie z Robertem Jędrzejewskim] (2011-2012)
Rezonans Energetyczny, improwizowany spektakl multimedialny na różne składy [wspólnie z Robertem Jędrzejewskim] (2013-2014)
Space Improvisation, projekt (2016)
Cognitive Recycling na fortepian (2018)
Hommage a Bogusław Schaeffer, performance [wspólnie z Pawłem Dudzińskim] (2019)
Cognitive Entanglement na fortepian, saksofon tenorowy i elektronikę [wspólnie z Jędrzejem Łagodzińskim] (2019)
Video Score 3 na saksofon i fortepian z elektroniką (2019)
Video Score "Schaefferiada” na kwintet wykonawców Muzyki Centrum (2019)