dyrygent; ur. 5 listopada 1973, Puławy. Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie dyrygentury symfoniczno-operowej prof. Ryszarda Dudka i dwuletnich studiów podyplomowych w Konserwatorium im. Nikołaja Rimskiego-Korsakowa w Petersburgu w klasie prof. Ilii Musina. Swój warsztat dyrygencki doskonalił także podczas międzynarodowych kursów dyrygenckich pod kierunkiem prof. Kurta Redla (Rzym 1996) i Valery’ego Gergieva (Rotterdam 1997).
Działalność artystyczną rozpoczął w 1993 roku, zakładając w warszawskiej Akademii Muzycznej Orkiestrę Kameralną "Concertino”. W latach 1998-2003 pracował w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie, gdzie przygotował i poprowadził wiele przedstawień operowych i baletowych m.in.: Śpiącą królewnę i Jezioro łabędzie Piotra Czajkowskiego, Króla Rogera Karola Szymanowskiego, Don Giovanniego Wolfganga Amadeusza Mozarta, Córkę źle strzeżoną Ferdinanda Hérolda, Viva Moniuszko, Viva Verdi..., Traviatę Giuseppe Verdiego, Toskę Giacomo Pucciniego i Straszny dwór Stanisława Moniuszki.
Współpracował z licznymi orkiestrami w kraju i za granicą, m.in. z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach, Orkiestrą Filharmonii Narodowej, Sinfonią Varsovią, Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Krakowie, z orkiestrami symfonicznymi większości polskich filharmonii i Akademii Muzycznych, Capellą Bydgostiensis, Polską Filharmonią Kameralną, Orchestre National Capitole de Toulouse, międzynarodową orkiestrą smyczkową w ramach Festival Junger Künstler w Bayreuth (1999-2001), Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej (m.in. tournée Niemcy 2010), Państwową Orkiestrą Symfoniczną Federacji Rosyjskiej i Filharmonią Moskiewską (2002). Koncertował we Francji, Niemczech, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Brazylii, Armenii, Korei Płd. i krajach Zatoki Perskiej.
W latach 2004-2008 był dyrygentem i zastępcą dyrektora muzycznego Welsh National Opera w Cardiff (Wielka Brytania). Pod jego dyrekcją wystawione zostały takie przedstawienia, jak Carmen George’a Bizeta, Rigoletto, Trubadur, Aida, Falstaff (z Brynem Terfelem w roli głównej) i Otello Verdiego, Wesoła wdówka Franza Lehára, Wesele Figara i Don Giovanni Mozarta oraz Cyganeria Pucciniego.
Od stycznia 2009 do 2015 roku pełnił funkcję drugiego dyrygenta Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach. W grudniu 2011 roku poprowadził w Narodowej Operze Ukrainy w Kijowie wersję koncertową opery Król Roger Karola Szymanowskiego jako finałowe wydarzenie Zagranicznego Programu Kulturalnego Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
W latach 2013-2015 był kierownikiem muzycznym Opery i Filharmonii Podlaskiej, gdzie obok koncertów symfonicznych przygotował i poprowadził premiery Traviaty, Czarodziejskiego fletu i Carmen.
Pełnił funkcję dyrektora artystycznego Polskiej Orkiestry Radiowej (2015-2025). W tym okresie w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej przygotował i pokierował polską premierą opery Billy Budd Brittena (2019). Przygotował wraz z zespołami Opery Krakowskiej i poprowadził premierę opery Wanda Joanny Wnuk-Nazarowej (2021).
Od 2016 do lutego 2022 roku był gościnnym dyrygentem Teatru Wielkiego w Moskwie, gdzie przygotował i poprowadził premiery oper Don Pasquale Donizettiego oraz Idiota Mieczysława Wajnberga. Pod jego dyrekcją odbyły się ponadto wystawienie oper Eugeniusz Oniegin Piotra Czajkowskiego, Katarzyna Izmajłowa Dymitra Szostakowicza. Współpracę zerwał po rozpoczęciu wojny na Ukrainę.
Od 2020 roku prowadzi klasę dyrygentury na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie.
W czerwcu 2025 roku objął posadę dyrektora artystycznego Filharmonii Krakowskiej.
W swoim dorobku artystycznym ma nagrania radiowe i telewizyjne, m.in. z zespołami Teatru Wielkiego - Opery Narodowej w Warszawie nagrał spektakl Król Roger Szymanowskiego, transmitowany w maju 2002 roku w ramach Międzynarodowej Unii Radiowej. Z NOSPR dokonał pierwszej studyjnej rejestracji operetki Loteria na mężów Karola Szymanowskiego wydanej przez Polskie Radio. Pod jego batutą Orkiestra Polskiego Radia nagrała m.in. operę Hagith Szymanowskiego (nagroda "Fryderyk" 2020 w kategorii "Album Roku. Muzyka Oratoryjna i Operowa"), utwory symfoniczne Henryka Warsa, Msze Moniuszki oraz płytę Muzyka kompozytorów polskich XVIII i XIX wieku.
aktualizacja: 2011 (Anna Iwanicka), 2025 (Wiktoria Antonczyk)