kompozytor; ur. 14 października 1977, Łęczyca. W latach 1997-2002 studiował teorię muzyki na Wydziale Teorii Muzyki i Kompozycji w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Otrzymał stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wyróżniające osiągnięcia w nauce na rok akademicki 2001-2002. Od 2002 roku kontynuował studia na tym samym wydziale w klasie kompozycji Marka Jasińskiego, które ukończył w 2005. W 2010 roku po obronie w Akademii Muzycznej w Krakowie rozprawy pt. Utwór symfoniczny „Rozbłyski" jako przykład zastosowania CAC w moim języku kompozytorskim uzyskał stopień doktora sztuki muzycznej w dyscyplinie artystycznej: kompozycji i teoria muzyki.
W latach 1992 i 1993 brał udział w Warsztatach Muzyki Jazzowej w Puławach organizowanych przez Polskie Stowarzyszenie Jazzowe. W 2007 roku uczestniczył w warsztatach „Identity of Sound” prowadzonych przez serbskiego kompozytora Miroslava "Mišę" Savića w ramach Festiwalu „Belef” w Belgradzie, którego efektem była wspólna kompozycja elektroniczna Harmonia Mundi.
Jest laureatem II nagrody na V Międzyuczelnianym Konkursie na Fugę organizowanym przez Akademię Muzyczną w Bydgoszczy (2000), Konkursu Koła Młodych Związku Kompozytorów Polskich (2007). Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej rekomendowało jego kompozycję Rozbłyski do wykonania podczas Światowych dni Muzyki „Zabrzeb 2011”.
Piotr Komorowski jest organizatorem i pomysłodawcą Festiwalu Muzyki Współczesnej "Nowa Muzyka", odbywającego się od 2013 roku w Bydgoszczy.
Jego muzykę instrumentalną, wokalną, elektroakustyczną wykonywano podczas renomowanych europejskich festiwali muzycznych, m.in. „Warszawska Jesień” (2007), festiwal BELEF'07 w Belgradzie, Veliki Školski Čas 2010 w Kragujevcu, Międzynarodowy Konkurs Perkusyjny pod patronatem UNESCO i Percussive Arts Society USA w Montesilvano we Włoszech.
Kompozycje Komorowskiego są w repertuarze takich zespołów i artystów, jak Orkiestra Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy, Orkiestra Filharmonii Gorzowskiej, Polska Filharmonia Kameralna Sopot, Bydgoska Orkiestra Kameralna, Accordion Chamber Orchestra, Akademski kamerni hor „Liceum” z Kragujevca (Serbia), Kwartet ArtOn, Kwartet OPIUM, Nova Quartet, Barock Quartet, Triumphal Brass Quintet; Jan Bałaban, Lech Bałaban, Jarosław Ciechacki, Łukasz Czekała, Jadranka Jovanović, Leszek Lorent, Stanisław Miłek, Witold Kawalec, Julia Samojło, Tomasz Strahl, Bartłomiej Sutt, Piotr Sutt, Krzysztof Sowiński, Jelena Tomašević, Bartłomiej Wezner.
Realizował zamówienia kompozytorskie m.in. Polskiej Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku, Muzeum Spomen Park w Kragujevcu (Serbia); utwór Okręgi jego autorstwa powstał w ramach programu "Zamówienia kompozytorskie" realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Piotr Komorowski od 2003 pracuje na Wydziale Edukacji Muzycznej Akademii im. Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, gdzie wykłada zasady muzyki, instrumentoznawstwo oraz instrumentację, a od 2004 także jako nauczyciel przedmiotów teoretycznych w Państwowej Szkole Muzycznej I i II st. im. Karola Kurpińskiego w Kutnie.
Jego zainteresowania od wielu lat koncentrują się również wokół zagadnień związanych z wykorzystaniem komputerowo wspomaganej kompozycji (CAC) w procesie twórczym. Jako tłumacz wolnego oprogramowania spolszczył programy: GNU Solfege, MuseScore i Frescobaldi.
Jest także artystą chóru kameralnego Cantores Kutnoviensis.
Piotr Komorowski od 2004 był członkiem Koła Młodych, a od 2016 roku jest członkiem zwyczajnym Związku Kompozytorów Polskich. Od 2011 roku pełni funkcję prezesa Kujawsko-Pomorskiego Oddziału Związku Kompozytorów Polskich.
W 2016 roku otrzymał odznakę honorową „Zasłużony dla Kultury Polskiej”.
Strona internetowa kompozytora: http://www.piotrkomorowski.info/
aktualizacja: 2006 (mk), 2014 (bd), 2022 (wa)
Wariacje na fortepian (2000)
Cztery epifanie na skrzypce, klarnet, saksofon tenorowy, fortepian, kontrabas i perkusję (2001)
Preludium na klarnet solo (2001)
Koła na akordeon, fortepian i kwartet smyczkowy (2002)
Sonata na wiolonczelę i fortepian (2003)
Passacaglia na 12 instrumentów smyczkowych, harfę i perkusję (2003)
Koncert na trąbkę i orkiestrę (2004)
Carmina amoris, kantata na alt solo, baryton solo, chór mieszany i wielką orkiestrę symfoniczną do słów Kwintusa Horacjusza Flakkusa (2004)
Toccatina na fortepian (2004)
Nad wodą jasną i czystą na chór mieszany i organy do słów Adama Mickiewicza (2004)
Mechanical City na klawesyn (2005)
Symfonia nr 1 na wielką orkiestrę symfoniczną (2005)
Czym jest muzyka? na chór dziecięcy i orkiestrę smyczkową do słów Ludwika Jerzego Kerna (2006)
Dwie etiudy na trąbkę solo (2006)
Metamorfozy wg Eschera na klarnet, saksofon sopranowy, trąbkę, waltornię, harfę, fortepian, wibrafon i marimbę (2007)
Trzy miniatury (Trwanie, Echo, Bieg) na trzy klarnety (2007)
Etiuda elektroniczna nr 1, kompozycja elektroniczna (2008)
Palimpsest na 8 instrumentów wirtualnych (2008)
Gnała wołki, melodia ludowa na klarnet i fortepian (2008)
Rozbłyski na orkiestrę symfoniczną (2009)
Streljani grad (Ubijenim decacima, Krstenje, Poruka), tryptyk na mezzosopran, alt i chór mieszany do wierszy Anny Santoliquido (2010)
Water Music, praca multimedialna [zdjęcia: Agata Faszcza] (2010)
Merzbau – Winter Music, kompozycja elektroniczna (2010)
Stroboskop na fortepian (2012)
Stroboskop na kwartet smyczkowy (2012)
Fraktal na 10 akordeonów (2013)
Pejzaż wiosenny na orkiestrę smyczkową (2014)
Breaking the Waves, muzyka elektroniczna dla 4 wykonawców (2014)
Muzyka do audiobooka Trilogi Insiden (2014)
Morze na kwartet smyczkowy i warstwę elektroniczną (2015)
Wyprawa do wnętrza dźwięku na duo perkusyjne i warstwę elektroniczną (2015)
Toccata na organy (2015)
Mozaika na organy (2015)
Ukryty świat na akordeon i warstwę elektroniczną (2015)
Okręgi na trio perkusyjne (2016)
Air, fantazja na kwintet dęty blaszany (2016)
Dialogi na 2 perkusistów i orkiestrę smyczkową (2016)
Impresja na skrzypce i warstwę elektroniczną (2017)
Cadenza e corale na altówkę i fortepian (2017)
Krople czasu na saksofon i warstwę elektroniczną (2018)
Synergia na duo perkusyjne i warstwę elektroniczną (2018)
Albo-albo na skrzypce i altówkę (2019)
Palindrom na 2 marimby (2019)
Trio fortepianowe "Komu bije dzwon" na skrzypce, wiolonczelę i fortepian (2019)
Mozaika na fortepian (2020)
Suita marsjańska na akordeon i klawesyn (2021)
Koncert na orkiestrę smyczkową (2021)
Sonata na altówkę i fortepian (2022)
Muzyka do filmu edukacyjnego o Kazimierzu Wielkim zrealizowanego przez Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy (2011)
Muzyka do spektaklu teatralnego Rozmowy z katem (2009)
Rynek Starego Miasta 27
00-272 Warszawa
e-mail:
tel: +48 785 370 000
Modernizacja strony odbywa się dzięki wsparciu Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu Nauka dla społeczeństwa II.