Przejdź do głównej treści

Konarski Adrian

Konarski Adrian

Fot.: Piotr Kubic / East News
Nawigacja Kompozycje
  • kompozytor, wykonawca

kompozytor i pianista; ur. 7 lutego 1975, Bydgoszcz. Jest absolwentem wydziału Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki Akademii Muzycznej w Krakowie (2000), gdzie studiował w klasie Krystyny Moszumańskiej-Nazar. Pracę magisterską pt. Muzyka w filmie dawniej i dziś napisał pod kierunkiem Adama Walacińskiego.

Zdobył Stypendium Twórczego Miasta Krakowa m.in. za twórczość związaną z Krakowem (2000), Stypendium Ministerstwa Kultury "Kultura w Sieci" (2020).

Został laureatem Ogólnopolskiego Konkursu Kompozytorskiego „Muzyka Ogrodowa” pod patronatem Rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego za utwór Tango na orkiestrę smyczkową, fortepian i instrumenty perkusyjne (2001), nagrodę "Jańcio Wodnik" na 12. Ogólnopolskim Festiwalu Sztuki Filmowej "Prowincjonalia"  za muzykę do filmu Pręgi w reż. Magdalena Piekorz (2005), nagrodę na Festiwalu Radia i Telewizji "Dwa Teatry" w Sopocie za muzykę do spektaklu teatru telewizji Szkoła Żon w reż. Jerzego Stuhra (2009), nagrodę "Jańcio Wodnik" na 22. Ogólnopolskim Festiwalu Sztuki Filmowej "Prowincjonalia"  za muzykę do filmu Zbliżenia w reż. Magdalena Piekorz (2015), nagrodę "Jańcio Wodnik" na 27. Ogólnopolskim Festiwalu Sztuki Filmowej "Prowincjonalia"  za muzykę do filmu Republika dzieci w reż. Jana Jakuba Kolskiego (2022).

Od 1993 współpracuje z kabaretem Piwnica pod Baranami (jest ostatnim artystą wprowadzonym przez Piotra Skrzyneckiego), a od 1997 jest członkiem Rady Artystycznej kabaretu. Jest autorem m.in. muzyki do recitalu autorskiego Z pół deka dencji, czyli wieczór muzyki niedosłownej Adriana Konarskiego (1998, Piwnica pod Baranami) oraz współautorem recitalu Aleksandry Maurer Stóp Paryskich 667 (1995, Piwnica pod Baranami) i Doroty Ślęzak Widziałam jak anioł z nieba spadł (1999, Piwnica pod Baranami). Jego piosenki śpiewali również Janusz Radek, Jacek Wójcicki,  Joanna Kulig, Misia Furtak, Iwona Loranc, Hanna Zbyryt, Jarosław Wasik, Tadeusz Kwinta, Agata Klimczak, Rafał Jędrzejczyk i Kamila Pieńkos.

W telewizji zadebiutował piosenką do filmu Tygodnik Powszechny 50 lat (1995) realizowanego przez Pawła Woldana, zaś w teatrze muzyką do spektaklu Strona zakwitających dziewcząt (2000) opartego na prozie Prousta w reż. Igora Gorzkowskiego. W 2004 skomponował muzykę do głośnego filmu Magdaleny Piekorz Pręgi, który był polskim kandydatem do Oscara. W 2010 roku rozpoczął współpracę z hollywoodzkim reżyserem Philippem Morą oraz niemiecką telewizją WDR.

Kompozycje Adriana Konarskiego były prezentowane na wielu prestiżowych festiwalach, m.in. na Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Współczesnej "XI Dni Muzyki Kompozytorów Krakowskich”, na Festiwalu i Seminarium Współczesnej Muzyki Polskiej i Amerykańskiej "Write and Play”, Festiwalu Prawykonań w NOSPR.

Jako muzyk-instrumentalista wielokrotnie brał udział w rejestracjach telewizyjnych i radiowych muzyki poetyckiej i teatralnej. W 2010 roku założył zespół Semi-Invented Trio, który m.in. wykonuje muzykę do filmów niemych.

 Od 2007 roku jest członkiem Europejskiej Akademii Filmowej.

W 2020 roku Prezydent Miasta Krakowa uhonorował Adriana Konarskiego Odznaką" Honoris Gratia".

aktualizacja: 2006 (Małgorzata Kosińska), 2025 (Wiktoria Antonczyk)

Kompozycje

  • Wariacje na małą orkiestrę symfoniczną (1997)
  • Noctes Aninenses na mezzosopran, smyczki i fortepian do słów Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego (1997)
  • Kwartet smyczkowy (1998)
  • Kammermusik na kwintet dęty (1998)
  • Fantazja na fortepian, obój i kwartet smyczkowy (1999)
  • Hymn o miłości z Listu Świętego Pawła Apostoła do Koryntian na chór i orkiestrę symfoniczną (1999)
  • Sen o Wenecji na orkiestrę smyczkową (2000)
  • Walczyk na orkiestrę smyczkową (2000)
  • Arpludio na harfę solo (2000)
  • Pialudio na fortepian solo (2000)
  • Introdukcja na 2 skrzypiec, 2 altówki i wiolonczelę (2000)
  • Pizzicato na instrumenty smyczkowe (2000)
  • Harpriccioso I na harfę i zespół smyczkowy (2001)
  • Koncert na szklane dzwony, wiolonczelę i orkiestrę symfoniczną (2001)
  • Harpriccioso II na harfę i orkiestrę smyczkową (2001)
  • Tango na orkiestrę smyczkową, fortepian i instrumenty perkusyjne (2001)
  • Temat drogi na orkiestrę smyczkową i jumbę (2001)
  • Sen Albertyny na kwartet smyczkowy (2001)
  • Aria (dla Elżbiety Towarnickiej) na sopran do tekstu Roberta Kasprzyckiego (2002)
  • Muzyka do eksperymentalnego widowiska telewizyjnego Sceny z Powstania Warszawskiego w reż. Leszka Wosiewicza, Macieja Górskiego, Bartka Konopki, Kingi Lewińskiej, Agi Smoczyńskiej i Natalii Surmiak (2004)
  • Muzyka do spektaklu telewizji Szkoła żon w reż. Jerzego Stuhra (2008)
  • Introdukcja i Aria na sopran i orkiestrę do słów Roberta Kasprzyckiego (2015)
  • Cykl Pieśni o miłości na chór mieszany do słów Katarzyny Grzesiak oraz fragmentów z Pieśni nad Pieśniami i Listu Św. Pawła do Koryntian (2019)
  • Cykl Muzyka z ciszy zatrzymanego świata na głos i fortepian (2020)
  • Walc na orkiestrę smyczkową (2024)

Muzyka filmowa

  • Muzyka do filmu dokumentalnego Dokument...? w reż. Małgorzaty Szumowskiej (2001)
  • Muzyka do filmu krótkometrażowego An ordinary being w reż. Karoline Grindaker (2002)
  • Muzyka do serialu dokumentalnego TVP Oddam życie za pracę w reż. Macieja Szumowskiego (2002)
  • Muzyka do filmu krótkometrażowego Opowiadanie w reż. Marcina Pieczonki (2003)
  • Muzyka do filmu krótkometrażowego T-REX w reż. Sławomira Pstronga (2003)
  • Muzyka do filmu Niedosyt w reż. Daniela Strehlaua (2004)
  • Muzyka do filmu krótkometrażowego Kazimierz zamknięty w reż. Borysa Lankosza (2004)
  • Muzyka do filmu Pręgi w reż. Magdaleny Piekorz (2004)
  • Muzyka do filmu Kobieta z ciemności w reż. Marcina Solarza (2004)
  • Muzyka do filmu Pan Stefan w służbie ludzkości w reż. Tomasza Dettloffa (2005)
  • Muzyka do filmu Śmierć z ludzką twarzą w reż. Marcina Koszałki (2006)
  • Muzyka do filmu Warszawianka w reż. Marcina Maziarzewskiego (2007)
  • Muzyka do filmu Przerwany lot w reż. Magdaleny Piekorz (2007)
  • Muzyka do filmu Dziadek w reż. Brunona Szczapińskiego (2007)
  • Muzyka do filmu Marek Edelman: Życie. Po prostu w reż. Artura Więcka (2008)
  • Muzyka do filmu Senność w reż. Magdaleny Piekorz (2008)
  • Muzyka do filmu Continuity w reż. Philippe'a Mory (2012)
  • Muzyka do filmu Meine familie und der Spion w reż. Rosalii Romaniec (2012)
  • Muzyka do filmu W imię syna. Historia rodzinna zza żelaznej kurtyny w reż. Rosalii Romaniec (2013)
  • Muzyka do filmu Zbliżenia w reż. Magdaleny Piekorz (2014)
  • Muzyka do filmu Względności w reż. Mai Baczyńskiej (2014)
  • Muzyka do filmu Uczcie się Polski w reż. Magdaleny Gwóźdź i Rosalii Romaniec (2014)
  • Muzyka do filmu Obywatel w reż. Jerzego Stuhra (2014)
  • Muzyka do filmu Raj na ziemi w reż. Cecylii Malik (2015)
  • Muzyka do filmu Rita w reż. Agaty Marciniak (2017)
  • Muzyka do filmu Kobieta skała w reż. Moniki Meleń (2018)
  • Muzyka do filmu Zukunft Europa w reż. Rosalii Romaniec i Naomi Phillips (2019)
  • Muzyka do filmu Republika Dzieci w reż. Jana Jakuba Kolskiego (2021)
  • Muzyka do filmu Szczęścia chodzą parami w reż. Bartosza Prokopowicza (2022)
  • Muzyka do filmu Bezsenność Jutki w reż. Marii Görlich-Opyd (2023)

Muzyka teatralna

  • Muzyka do spektaklu Strona zakwitających dziewcząt w reż. Igora Gorzkowskiego (2000)
  • Muzyka do spektaklu teatralnego Wieczór trzech króli w reż. Jerzego Stuhra (2005)
  • Muzyka do monodramu teatralnego Doktor Haust w reż. Magdaleny Piekorz (2005)
  • Muzyka do monodramu teatralnego Pochwała głupoty w reż. Ziuty Zającówny (2005)
  • Muzyka do spektaklu Królowa Śniegu w reż. Magdaleny Piekorz (2020)
Polmic

Rynek Starego Miasta 27
00-272 Warszawa
e-mail: polmic@polmic.pl

tel: +48 785 370 000

Wsparcie projektu

Modernizacja strony odbywa się dzięki wsparciu Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu Nauka dla społeczeństwa II.

Logo Ministerstwa NiSW program Nauka dla społeczeństwa

Nasze social media



© All rights reserved. POLMIC
Do góry