kompozytor i pianista; ur. 7 lutego 1975, Bydgoszcz. Jest absolwentem wydziału Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki Akademii Muzycznej w Krakowie (2000), gdzie studiował w klasie Krystyny Moszumańskiej-Nazar. Pracę magisterską pt. Muzyka w filmie dawniej i dziś napisał pod kierunkiem Adama Walacińskiego.
Od 1993 współpracuje z kabaretem Piwnica pod Baranami (jest ostatnim artystą wprowadzonym przez Piotra Skrzyneckiego).
W 2000 został laureatem Stypendium Twórczego Miasta Krakowa m.in. za twórczość związaną z Krakowem, a w 2001 laureatem Ogólnopolskiego Konkursu Kompozytorskiego „Muzyka Ogrodowa” pod patronatem Rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego za utwór Tango na orkiestrę smyczkową, fortepian i instrumenty perkusyjne (2001).
Kompozycje Adriana Konarskiego były prezentowane na wielu prestiżowych festiwalach, m.in. na Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Wspólczesnej „XI Dni Muzyki Kompozytorów Krakowskich” oraz w ramach Festiwalu i Seminarium Współczesnej Muzyki Polskiej i Amerykanskiej „Write and Play”.
Pisze muzykę z preznaczeniem do wykonywania na estradzie, jak również do filmu i teatru. W telewizji zadebiutował piosenką do filmu Tygodnik Powszechny 50 lat (1995) realizowanego przez Pawła Woldana, zaś w teatrze muzyką do spektaklu Strona zakwitających dziewcząt (2000) opartego na prozie Prousta w reż. Igora Gorzkowskiego. W 2004 napisał muzykę do głośnego filmu Magdaleny Piekorz Pręgi, który był polskim kandydatem do Oscara.
Szczególnie upodobał sobie piosenkę literacką – pisze dla różnych artystów, często związanych z Piwnicą pod Baranami. Jego piosenki śpiewali m.in.: Dorota Ślęzak, Janusz Radek, Aleksandra Maurer i Jacek Wójcicki.
Jest autorem muzyki do recitalu autorskiego Z pół deka dencji, czyli wieczór muzyki niedosłownej Adriana Konarskiego (1998, Piwnica pod Baranami) oraz współautorem recitalu Aleksandry Maurer Stóp Paryskich 667 (1995, Piwnica pod Baranami) i Doroty Ślęzak Widziałam jak anioł z nieba spadł (1999, Piwnica pod Baranami).
Jako muzyk-instrumentalista wielokrotnie brał udział w rejestracjach telewizyjnych i radiowych muzyki poetyckiej i teatralnej.
Strona internetowa kompozytora: www.adriankonarski.art.pl
Wariacje na małą orkiestrę symfoniczną (1997)
Noctes Aninenses na mezzosopran, smyczki i fortepian do słów Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego (1997)
Kwartet smyczkowy (1998)
Kammermusik na kwintet dęty (1998)
Fantazja na fortepian, obój i kwartet smyczkowy (1999)
Hymn o miłości z Listu Świętego Pawła Apostoła do Koryntian na chór i orkiestrę symfoniczną (1999)
Sen o Wenecji na orkiestrę smyczkową (2000)
Walczyk na orkiestrę smyczkową (2000)
Arpludio na harfę solo (2000)
Pialudio na fortepian solo (2000)
Introdukcja na 2 skrzypiec, 2 altówki i wiolonczelę (2000)
Pizzicato na instrumenty smyczkowe (2000)
Harpriccioso I na harfę i zespół smyczkowy (2001)
Koncert na szklane dzwony, wiolonczelę i orkiestrę symfoniczną (2001)
Harpriccioso II na harfę i orkiestrę smyczkową (2001)
Tango na orkiestrę smyczkową, fortepian i instrumenty perkusyjne (2001)
Temat drogi na orkiestrę smyczkową i jumbę (2001)
Sen Albertyny na kwartet smyczkowy (2001)
Muzyka do serialu dokumentalnego TVP Oddam życie za pracę w reż. Macieja Szumowskiego (2002)
Aria (dla Elżbiety Towarnickiej) na sopran do tekstu Roberta Kasprzyckiego (2002)
Muzyka do eksperymentalnego widowiska telewizyjnego Sceny z Powstania Warszawskiego w reż. Leszka Wosiewicza, Macieja Górskiego, Bartka Konopki, Kingi Lewińskiej, Agi Smoczyńskiej i Natalii Surmiak (2004)
Muzyka do monodramu teatralnego Doktor Haust w reż. Magdaleny Piekorz (2005)
Muzyka do monodramu teatralnego Pochwała głupoty w reż. Ziuty Zającówny (2005)
Muzyka filmowa
Muzyka do filmu dokumentalnego Dokument...? w reż. Małgorzaty Szumowskiej (2001)
Muzyka do filmu krótkometrażowego An ordinary being w reż. Karoline Grindaker (2002)
Muzyka do filmu krótkometrażowego Opowiadanie w reż. Marcina Pieczonki (2003)
Muzyka do filmu krótkometrażowego T-REX w reż. Sławomira Pstronga (2003)
Muzyka do filmu Niedosyt w reż. Daniela Strehlaua (2004)
Muzyka do filmu krótkometrażowego Kazimierz zamknięty w reż. Borysa Lankosza (2004)
Muzyka do filmu Pręgi w reż. Magdaleny Piekorz (2004)
Muzyka do filmu Kobieta z ciemności w reż. Marcina Solarza (2004)
Muzyka teatralna
Muzyka do spektaklu Strona zakwitających dziewcząt w reż. Igora Gorzkowskiego (2000)
Muzyka do spektaklu teatralnego Wieczór trzech króli w reż. Jerzego Stuhra (2005)