Przejdź do głównej treści

Kowalewski Jakub Wiktor

Kowalewski Jakub Wiktor

  • Kompozytor

kompozytor; ur. 2 lutego 1977, Łódź. Studiował teorię muzyki (dyplom w 2001) i kompozycję pod kierunkiem Sławomira Kaczorowskiego (dyplom z wyróżnieniem w 2003) w Akademii Muzycznej w Łodzi. Od 2003 jest asystentem w łódzkiej uczelni.

Jest laureatem konkursów kompozytorskich: w 2002 otrzymał I nagrodę na VII Międzyuczelnianym Konkursie na Fugę organizowanym przez Akademię Muzyczną w Bydgoszczy, w 2003 – nagrodę główną za Ave Maria na chór mieszany (2001) na Konkursie Kompozytorskim „Maria Auxilium Christianorum” w ramach XV Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Religijnej im. ks. Stanisława Ormińskiego w Rumii, w 2006 – III nagrodę (ex aequo) za Missa Brevissima na podwójny chór mieszany (2004) na Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim „Musica Sacra” w Częstochowie.
Jego utwory były wykonywane m.in. podczas Festiwalu „Warszawska Jesień”.

Obecnie zajmuje się wyłącznie tworzeniem aranżacji i opracowań utworów. Jego opracowania wykonuje m. in. Orkiestra Kameralna Polskiego Radia Amadeus (Toccata i fuga d-moll BWV 565 Johanna Sebastiana Bacha, Sonata quasi una fantasia op. 27 nr 2 Ludwiga van Beethovena). 

 

aktualizacja: czerwiec 2018 (wa)

Twórczość

Moje wykształcenie i praca zawodowa wpływają na dobór aparatu wykonawczego – przewaga utworów na zespoły smyczkowe i różnego rodzaju zespoły chóralne, natomiast zainteresowanie kontrapunktem przekłada się na częste stosowanie polifonii i struktur wielopłaszczyznowych.

Jakub Kowalewski

Kompozycje

Na polu wierzba na chór mieszany (2001)

Trzy psalmy: 23, 130, 117 na chór mieszany (2001)

Cztery pieśni do słów księgi Izajasza na sopran i fortepian (2001)

Ave Maria na chór mieszany (2001)

Capriccio na orkiestrę smyczkową (2002)

Ecce lignum crucis per coro misto (2002)

Cantabile na dziesięć instrumentów smyczkowych (2002)

Bardzo małe trio [wersja I] na trio smyczkowe (2002)

Bardzo małe trio [wersja II] na trio fortepianowe (2002)

Miniatura dla najmłodszych na skrzypce i fortepian (2002)

Postscriptum z Drohobycza według prozy Brunona Schulza na sopran, głos recytujący, chór i orkiestrę symfoniczną (2003)

Z Pieśni Nad Pieśniami [wersja I] na mezzosopran i fortepian (2004)

Z Pieśni Nad Pieśniami [wersja II] na mezzosopran i trio smyczkowe (2004)

Missa Brevissima na podwójny chór mieszany (2004)

Divertimentko na flet, obój, klarnet, waltornię i fagot (2005)

Furioso na flet (lub skrzypce), wiolonczelę i fortepian (2005)

Uwertura orkiestrę smyczkową (2005)

Ave Maria [wersja I] na głos z organami (2005)

Ave Maria [wersja II] na chór z organami (2005)

Ave Maria [wersja III] na chór a capella (2005)

Silva Rerum na altówkę i fortepian (2005)

No Name? na kontrabas i fortepian (2005)

Tre pezzi di sonata na skrzypce i fortepian (2005)

Madrigale, Danza, Poetico, Scherzo na flet, klarnet i fagot (2005)

Drżenie-Mgnienie-Trwanie na kwartet smyczkowy (2006)

Na Podolu biały kamie na chór żeński (2006)

Zbiór melodii ludowych z Oskara Kolberga opracowany na chór (2012)

Zbiór melodii ludowych z Oskara Kolberga opracowany na głos z fortepianem (2013)

Zbiór melodii ludowych z Oskara Kolberga opracowany na waltornię z fortepianem (2013)

6 pieśni do słów Marii Pawlikowskiej na mezzosopran i harfę (2013)

10 pieśni do słów Marii Pawlikowskiej na głos i fortepian (2015)

2 pieśni do słów Haliny Poświatowskiej na głos i fortepian (2015)

Polmic

Rynek Starego Miasta 27
00-272 Warszawa
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel: +48 785 370 000

Wsparcie projektu

Modernizacja strony odbywa się dzięki wsparciu Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu Nauka dla społeczeństwa II.

Logo Ministerstwa NiSW program Nauka dla społeczeństwa

Nasze social media



© All rights reserved. POLMIC
Do góry