śpiewaczka (mezzosopran); ur. w Poznaniu. Ucząc się w szkole muzycznej śpiewaniu w chórze Poznańskie Skowronki. Następie przeprowadziła się do Francji, gdzie ukończyła liceum, studia wokalne w École normale de musique de Paris z wyróżnieniem oraz studia aktorskie w szkole sztuk teatralnych École Claude Mathieu. Studiowała ponadto reżyserię dźwięku w Konserwatorium w Paryżu.
Gosha Kowalinska uczestniczyła w wielu kursach mistrzowskich prowadzonych przez Gabriellę Ravazzi, Fiorenzę Cossotto, Vioricę Cortez, Dariusza Grabowskiego, Anthony'ego Manoliego, Annę Sims, Mary Pinto, Irinę Gavrilovici.
W 2021 roku otrzymała Teatralną Nagrodę Muzyczną im. Jana Kiepury w kategorii "najlepsza śpiewaczka operowa".
Występowała na scenach wielu renomowanych teatrów w Europie i Azji: Teatrze Wielkim - Operze Narodowej, Opéra de Massy w Paryżu, Teatro Carlo Coccia w Novarze, Opera Hong Kong, Bunka Kaikan Tokyo, L' opéra de Vichy, Teatro Lirico di Cagliari, Théâtre Musical de Lyon, Opéra Grand Avignon, Opéra de Reims, Statna Opera Banska Bistryca i Slovenské národné divadlo na Słowacji, Operze na Zamku w Szczecinie, Operze Nova w Bydgoszczy, Teatrze Wielkim im. S. Moniuszki w Poznaniu, Lwowskim Narodowym Akademickim Teatrze Opery i Baletu im. Salomei Kruszelnickiej, Petersburskiej Operze Kameralnej.
Śpiewała pod batutą takich dyrygentów, jak Maurizio Arena, Kazuki Yamada, Marco Guidarini, Gianna Fratta, Stefano Ranzani, Patrick Fournillet, Antini Wit, Tadeusz Kozłowski, Miguel Campos Neto, Michał Klauza, Vasyl Vasylienko, Franck Chastrusse-Colombier, Jan Prochazka, Myron Yusupovych, Jerzy Wołosiuk, Vladimir Kiradjiev, Constantin Ruits, Nicolas Karauze, Frederic Deloche, Gaspard Brecourt, Michel Tardy, Franck Villard. W 2019 roku zadebiutowała w Warszawskiej Operze Kameralnej jako Maria/Sombra de Maria w spektaklu w reż. Michała Znanieckiego Maria de Buenos Aires.
Brała udział w nagraniu płyty Los pajaros perdidos wraz z Quinteto Tango Nuevo dla wytworni DUX z okazji stulecia śmierci Astora Piazzolli.
Jej repertuar obejmuje kilkadziesiąt partii operowych, m.in.: Carmen - Bizet, Amneris (Aida), Azucena (Trubadur), Maddalena (Rigoletto), Fenena (Nabucco), Flora (Traviata), Mrs Quickly (Falstaff), Ulrica (Bal maskowy) - Verdi, Suzuki (Madama Butterfly), Zita (Gianni Schicchi), Zia Principessa (Suor Angelica) - Puccini, Santuzza (Rycerskość wieśniacza) - Mascagni, Dalila (Samson i Dalila) - Saint Saëns, Charlotte (Werther), Dulcinee (Don Kichot) - Massenet, Helena (La belle Helene), Metella (La vie parisienne) - Offenbach, Mrs Grose (Obrót śruby), Lady Billows (Albert Herring) - Britten; Maria, La Sombra de Maria (Maria de Buenos Aires) - Piazzolla.
Wykonywała partię Marthe w prawykonaniu opery Guru Laurenta Petitgirarda pod dyrekcja kompozytora. W 2024 roku kreowała rolę Mani podczas światowej premiery opery Ślub Zygmunta Krauze.
Wiktoria Antonczyk (2024)