kompozytor; ur. 11 czerwca 1984, Warszawa. W latach 1999-2005 kształcił się w zakresie kompozycji u Sławomira Czarneckiego w Państwowej Szkołe Muzycznej im. Józefa Elsnera w Warszawie, muzyki elektroakustycznej u Jana Oleszkowicza (2001-2003) oraz śpiewu u Roberta Lawatego (2003-2005). Studiował także muzykologię na Wydziale Historycznym Uniwersytetu Warszawskiego (2003-2004). Później studiował kompozycję w Królewskim Konserwatorium w Hadze u Richarda Ayersa, Diderika Hakmy-Wagenaara, Martijna Paddinga, Yannisa Kyriakidesa oraz Louisa Andriessena (2005-2011).
Uczestniczył w kursach, które prowadzili: Rozalie Hirs (2005-2006), Tristan Murail (2006), Luca Francesconi (2012-2013), Willem Bruls (warsztaty pisania librett, 2012) oraz Manfred Trojahn i Esa-Pekka Salonen (warsztaty twórczości operowej, 2013).
Jest finalistą i laureatem prestiżowych konkursów, m. in. IX Tokyo International Competition for Chamber Music Composition (2004), konkursu TVP „Dolina Kreatywna“ (2009, pierwsza nagroda), Konkursu Kompozytorskiego „Young Masters XXI” (2010, pierwsza nagroda), Henriëtte Bosmans Prize (2011), Gaudeamus Prize (2012). Otrzymał także Nagrodę Ministra Kultury RP (2005), stypendium „Młoda Polska” Ministerstwa Kultury RP (2006), Huygens Scholarship (2008-2009), Schuurman Schimmel-van Outeren Stichting (2007, 2009) i stypendium im. Witolda Lutosławskiego (2010).
Zamówienia na kompozycje otrzymywał od tak prestiżowych instytucji i zespołów, jak: Nonstrom Ensemble (2004), Fundacja Przyjaciół „Warszawskiej Jesieni”, finansowane przez Ernst von Siemens Stiftung (2005), Deutschlandfunk, Köln (2008), NSKA (2011), Festival de Aix-en-Provence (2015), Radio France (2017). Utwór 14'48(3), napisany na zamówienie Deutschlandfunk, Köln, został w 2008 roku wykonany na Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” oraz wydany przez POLMIC na promocyjnych płytach CD Kroniki Dźwiękowej Warszawskiej Jesieni.
Jego utwory prezentowane były także na takich festiwalach w Polsce i za granicą, jak m.in. na „Turning Sounds” (2004, wykonanie Umbrae), „Albert Roussel” (2005, prawykonanie un soir), w ramach koncertu Generacjach VI w Warszawie (2005, prawykonanie ice,dust), The FIRM Festival w Adelaide (2005, at grey moonrise), w ramach programu „The Soundbytes of Sejong at the Samsung Experience“ w Warner Center w Nowym Jorku (2006, amerykańska premiera Umbrae), podczas Spring Festival w Hadze (2007, prawykonanie no 32, 1950), Festiwalu Prawykonań w Katowicach (2007, no. 27, 1950), festiwalu „Musica Polonica Nova“ we Wrocławiu (2008, no. 27, 1950), w ramach warszawskiego projektu Lakmus (2008, prawykonanie Umbrae na orkiestrę smyczkową), w ramach cyklu "contemucha" w Łodzi (2009, wykonanie 14‘48(3)), na International Chamber Music Festival The Hague (2010, prawykonanie mural), na Young Composers Meeting w Apeldoorn (2010, prawykonanie Rozmyślajcie II) oraz na koncertach w Hamburgu (2011, wykonanie mural) i Lizbonie (2012, prawykonanie Canzon de‘baci), na festiwalu Kwartesencja oraz na "Warszawskiej Jesieni" (2014: Concerto. Re maggiore, 2017: super [P|PE(s)]).
Utwory Kwiecińskiego były wykonywane przez takie zespoły, jak Lutosławski Quartet, Matangi Quartet, Royal String Quartet, Kwadrofonik, Ensemble 2e2m, ensemble proton bern, Nieuw Ensemble, Ensemble Resonanz, Orkiestra Muzyki Nowej, Orkiestra Aukso, NOSPR, Sinfonia Varsovia czy Orkiestra Gulbenkian.
W 2012 roku, w ramach programu prowadzonego przez Instytut Muzyki i Tańca, Andrzej Kwieciński był kompozytorem-rezydentem w Filharmonii Łódzkiej. Dnia 13 kwietnia 2012 roku obyło się prawykonanie zamówionej w ramach programu „Kompozytor-rezydent” kompozycji Sinfonia: Luci nella notte.
W maju 2014 roku kompozycja Andrzeja Kwiecińskiego Canzon de’ baci na głos solo i orkiestrę kameralną, w nagraniu Karola Kozłowskiego i orkiestry AUKSO pod batutą Marka Mosia, zwyciężyła w Kategorii Młodych Kompozytorów na 61. Międzynarodowej Trybunie Kompozytorów w Helsinkach oraz znalazła się w gronie 10 utworów rekomendowanych w głównej kategorii.
Od 2005 roku mieszka i tworzy w Hadze, w Holandii.
aktualizacja: maj 2014 (iz, ai), listopad 2017 (wa)
Oficjalna strona kompozytora: https://andrzejkwiecinski.com/
Umbrae na kwintet smyczkowy (2004)
ial.tes.ef 2:29 na klarnet, puzon, fortepian i wiolonczelę (2004)
un soir na skrzypce, wiolonczelę i fortepian (2005)
ice, dust na zespół (2005)
no. 27, 1950 na zespół (2006)
no. 32, 1950 na skrzypce i orkiestrę kameralną (2007)
Umbrae – wersja na orkiestrę smyczkową (2008)
mural na kwintet smyczkowy (2008-2010)
Luci nella notte II na kwartet fortepianowy (2011)
Luci nella notte III na cztery kwartety smyczkowe (2011)
no. 27, 1950 wersja na orkiestrę kameralną (2012)
Sinfonia: Luci nella notte na orkiestrę symfoniczną (2012)
Umbrae B na orkiestrę smyczkową (2012)
Canzon de‘ baci na głos i orkiestrę (2013)
Concerto. Re maggiore na klawesyn i wielką orkiestrę symfoniczną (2013,rev.2)
non si può fuggire. Ciaccona na głos, fortepian i wibrafon (2014)
Pièces d’un violoncelle na wiolonczelę i orkiestrę smyczkową (2014)
Luci nella notte V na 4 przestrzennie rozmieszczone kwartety smyczkowe (2014)
Contregambilles na kwartet smyczkowy (2014)
erschallen na kontrabas i wielką orkiestrę symfoniczną (2015)
a 6 [+1] na zespół kameralny (2015)
per non pensare na głos i fortepian na dwóch wykonawców (2015)
Pièces de violoncelles na wiolonczelę solo i kwartet wiolonczelowy (2015)
un momento indugiò na wielką orkiestrę symfoniczną (2016)
Personaggi: Euridice na 24-osobowy chór solistów i orkiestrę kameralną (2016)
[P|PE(s)] na kwartet smyczkowy (2016)
super [P|PE(s)] DEMO na skrzypce i zespół (2017)
super [P|PE(s)] na skrzypce i orkiestrę kameralną (2017)