Przejdź do głównej treści

Lubieniecki Ryszard

Lubieniecki Ryszard

  • kompozytor, wykonawca

ur. w 1992, Krosno Odrzańskie; kompozytor, muzykolog, instrumentalista, improwizator.

Absolwent studiów licencjackich w klasie prof. Bettiny Skrzypczak (kompozycja) oraz magisterskich w klasie prof. Jerzego Kaszuby i dr. Stanisława Miłka (akordeon) w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Od 2018 roku jest doktorantem w Instytucie Muzykologii Uniwersytetu Wrocławskiego, gdzie zajmuje się głównie twórczością muzyczną XIV i XV wieku. Poza akordeonem gra również na portatywie organowym.

Publikacje Ryszarda Lubienieckiego ukazały się m.in. w kwartalniku Instytutu Sztuki PAN „Muzyka”, „Res Facta Nova” oraz na portalu dwutygodnik.com. Współpracuje również z „Ruchem Muzycznym”.

Jego muzyka wykonywana była m.in. na festiwalu Gaudeamus Muziekweek (Holandia), ECCO Concert 2020 w Brukseli, Musica Privata w Łodzi, Słuchalnia w Toruniu, Musica Electronica Nova i Musica Polonica Nova we Wrocławiu oraz Międzynarodowych Letnich Kursach Kompozytorskich SYNTHETIS w Radziejowicach. W 2018 roku był artystą-rezydentem festiwalu Musica Privata VI w Łodzi. Utwór Lubienieckiego After Baude Cordier (Belle, bonne, sage tape cover) powstał w ramach programu "Kolekcje - Zamówienia kompozytorskie" 2019, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.

W 2014 roku, wraz z Zofią Ilnicką (flet) i Jakubem Wosikiem (skrzypce) założył trio muzyki współczesnej Layers, z którym premierowo wykonał utwory m.in. Alannah Marie Halay, Josue W. Amadora i Piotra Bednarczyka. W 2019 roku wspólnie ze śpiewaczką Julietą Gonzalez-Springer założył zespół muzyki dawnej Vox Imaginaria.

Od 2016 roku występuje jako solista, wykonując nowe kompozycje na akordeon amplifikowany. Specjalnie dla niego powstały utwory m.in. Dominika Karskiego, Alannah Marie Halay, Gilberto Agostinho i Mateusza Śmigasiewicza. W czerwcu 2019 roku nakładem wydawnictwa Nasze Nagrania ukazała się jego debiutancka płyta Seeds.

Jako improwizator aktywnie działa na wrocławskiej scenie muzyki improwizowanej, m.in. tworząc zespoły Lubieniecki / Rupniewski, Disquiet i Widzicie.

aktualizacja: 2020 (wa)

https://soundcloud.com/ryszard-lubieniecki 

Kompozycje

Concerto na lewą rękę i tutti akordeonu na akordeon  (2012)

Concerto II na skrzypce i orkiestrę akordeonową (2012)

Eight found in the Bathtub na fortepian (2013)

Two spaces for 2 percussionists na woodblocks i marimbę  (2013)

Studium na flet solo (2013)

Music for three performers na flet, fortepian i perkusję  (2013)

Rozmowy istotne na flet, skrzypce, baryton i klarnet basowy do słów Stanisława Ignacego Witkiewicza  (2013)

Pejzaż Bałkański na fagot solo (2014)

ROCK1 na amplifikowaną wiolonczelę i taśmę (kasetę magnetofonową)  (2014)

Die Antilärmbewegung na kwartet smyczkowy  (2014)

Layers na flet, skrzypce, akordeon i taśmy magnetofonowe (2014)

metal-skin-synthesis na bongosy i talerz (dwóch perkusistów)  (2014)

Before R1 na wiolonczelę solo (2014)

ROCK2. Study for tape na kasetę magnetofonową (2014)

Neurons-Phantom na zespół instrumentalny (z taśmą)  (2014)

wide-narrow-synthesis na obój i flügelhorn (2015)

Die Antilärmbewegung [wersja II] na kwartet smyczkowy  (2015)

Kalkwerk na fagot, perkusję i orkiestrę smyczkową  (2015)

K _ _ kw _ _ k _ al _ _ er _, słuchowisko na sopran, kontrabas i taśmę magnetofonową  do słów Thomasa Bernharda (2015)

Die Antilärmbewegung II na flet, obój i skrzypce (2015)

Die Antilärmbewegung II [wersja II] na flet, skrzypce i akordeon (2015)

Verstörung na kwartet gitarowy (2015)

Gest I na wiolonczelę solo (2015)

Beaute Parfaite. After Antonello da Caserta (noise version), muzyka elektroniczna (2015)

Beaute Parfaite. After Antonello da Caserta na trąbkę, flet altowy, skrzypce, akordeon, perkusję i elektronikę  (2016)

air-metal-wood-synthesis na 2 akordeony i perkusję  (2016)

Die Antilärmbewegung [wersja III] na kwartet smyczkowy  (2016)

The different view on 'Layers' (or Layers II) na flet, klarnet i fortepian  (2016)

After Jacob de Senleches (La harpe de melodie tape cover), muzyka elektroniczna (2016)

black-control-Holzfällen na tancerkę, amplifikowany preparowany akordeon, elektronikę i taśmy magnetofonowe  (2017)

/Paradoxical/ Isorythmical proposal na flet, akordeon, perkusję i (opcjonalnie) 2 dyktafony kasetowe (2017)

Kompozycja izorytmiczna nr 2 [wersja I] na flet altowy solo  (2017)

Kompozycja izorytmiczna nr 2 [wersja II] na flet altowy i kontrabas (2017)

Kompozycja izorytmiczna nr 2 [wersja III] na flet altowy, kontrabas i akordeon (2017)

Kompozycja izorytmiczna nr 3 na kwintet stroikowy  (2017)

Pr_m_ _at et_r_o (Kompozycja izorytmiczna nr 4) na głos i elektronikę (2017)

...i_ _i_tel_lt_ _lic_en Sc_les_ _n (Kompozycja izorytmiczna nr 5) na flet i skrzypce (2018)

Hont paur (After Codex Faenza) na altówkę, saksofon altowy i elektronikę (2019)

Hont paur (After Codex Faenza), muzyka elektroniczna  (2019)

After Baude Cordier (Belle, bonne, sage tape cover) na flet altowy, skrzypce, wiolonczelę i kasety magnetofonowe (2019)

Dyskografia

Seeds, Nasze Nagrania [013] (2019)

Polmic

Rynek Starego Miasta 27
00-272 Warszawa
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel: +48 785 370 000

Wsparcie projektu

Modernizacja strony odbywa się dzięki wsparciu Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu Nauka dla społeczeństwa II.

Logo Ministerstwa NiSW program Nauka dla społeczeństwa

Nasze social media



© All rights reserved. POLMIC
Do góry