Sonata na fortepian nr 1 (1926)
Kołysanka na fortepian (1928)
Pieśni kurpiowskie na chór mieszany (1928)
Wariacje na fortepian (1928)
Mazurki na fortepian (1928-90)
Preludia na fortepian (1930-33)
Tańce góralskie na fortepian (1931)
Bajka balet dla dzieci na fortepian (1932)
Trzy pieśni Bilitis [wersja I] na sopran i fortepian (1932)
Sonata na fortepian nr 2 (1932)
Etiudy na fortepian (1932)
Tryptyk na fortepian (1933)
Trzy pieśni Bilitis [wersja II] na sopran i orkiestrę (1935)
Koncert na dwa fortepiany bez orkiestry (1936)
Tarantella i kołysanka na dwa fortepiany (1938)
Sonata na skrzypce i fortepian (1938)
Oberek scena baletowa na dwa fortepiany (1943)
Allegro concertante na fortepian i orkiestrę symfoniczną (1944)
Missa pro defunctis (Requiem) na solistów, chór mieszany i orkiestrę symfoniczną (1944-59)
Negro spirituals na dwa fortepiany (1946)
Matinata na skrzypce, altówkę i wiolonczelę (1948)
Suita hiszpańska na dwie gitary (1948)
Mazurek na dwa fortepiany (1951)
Nokturn na flet, gitarę i czelestę (1951)
Kołysanka na trio smyczkowe, flet, dwie gitary i czelestę (1952)
Fandango na fortepian (1953)
Msza pasterska kolędy polskie na 4-głosowy chór żeński lub chłopięcy z organami (1955)
Carrols na chór mieszany i organy (1956)
Missa Brevis na chór mieszany (lub baryton) i organy (1964)
Msza Zmartwychwstania na chór mieszany i organy (1966)
Msza ku czci św. Cecylii na chór mieszany i organy (1967)
Kwintet na instrumenty dęte (1971)
Widok znad morza suita na małą orkiestrę (1972)
Kołysanka na fortepian i orkiestrę symfoniczną (1976)
Hosanna na chór 2-głosowy, organy i kwartet dęty (1976)
24 transkrypcje na 2 fortepiany utworów klasycznych (x)
Maciejewski Bogusław, Twelve Polish Composers, Allegro Press, London 1976
Cegiełła Janusz, Rozmowa z Romanem Maciejewskim, w: Szkice do autoportretu polskiej muzyki współczesnej, PWM, Kraków 1976
Lisecki Wiesław, ‘Requiem’ (1946-1959) Romana Maciejewskiego, w: Muzyka źle obecna (red. Krystyna Tarnawska-Kaczorowska), Sekcja Muzykologów Związku Kompozytorów Polskich, Warszawa 1989
Lilpop-Krance Filicja, Powroty, Białystok 1991
Bilica Krzysztof, Roman Maciejewski twórca wyzwolony i zniewalający, „Ruch Muzyczny” 1995 nr 5, s.8-11
Kaczyński Tadeusz, W zgodzie z naturą, „Tygodnik Powszechny” 1995 nr 12
Bilica Krzysztof, Sylwetka Romana Maciejewskiego, w: Muzyka polska 1945-1995 (red. Krzysztof Droba, Teresa Malecka, Krzysztof Szwajgier), Akademia Muzyczna w Krakowie, Kraków 1996
Bilica Krzysztof, Roman Maciejewski i jego Missa pro defunctis, "Dysonanse" 1998 nr 1
Kłaput-Wiśniewska Aleksandra, Widłak Elżbieta, Maciejewski Roman, w: Encyklopedia Muzyczna PWM (część biograficzna pod red. Elżbiety Dziębowskiej), t. “m”, PWM, Kraków 2000
Adamska-Osada Aleksandra, Muzyka jako modlitwa. "Requiem" Romana Maciejewskiego, "Ruch Muzyczny" 2006 nr 16, s.18-21
Zieliński Tadeusz A., Mazurki Romana Maciejewskiego, "Ruch Muzyczny" 2007 nr 25, s. 37-40
Rynek Starego Miasta 27
00-272 Warszawa
e-mail:
tel: +48 785 370 000
Modernizacja strony odbywa się dzięki wsparciu Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu Nauka dla społeczeństwa II.