pianistka, kompozytorka i dyrygentka; ur. 23 września 1977, Nisko. W 1991 kończyła z wyróżnieniem Szkołę Muzyczną I stopnia im. Ignacego Jana Paderewskiego w Stalowej Woli. Następnie uczyła się gry na fortepianie w klasie Mikołaja Piatikowa i rytmiki w Państwowym Liceum Muzycznym im. Fryderyka Chopina w Rzeszowie. W 1996 przeprowadziła się do Salzburga i tam, na Uniwersytecie „Mozarteum”, kontynuowala studia pianistyczne pod kierunkiem Klausa Kaufmanna i Imre Rohmanna. Równocześnie studiowała kompozycję u Reinharda Febela oraz dyrygenturę chóralną i orkiestrową w klasie Jorge Rottera i Karla Kampera, realizujac indywidualny tok naucznia. W 2004 i 2005 otrzymała tytuły: Bakkalaurea der Künste „Bakk.art.” (Licencjat) z pedagogiki fortepianu, Magister Artium „Mag.art.” z kompozycji i teorii muzyki oraz Licencjat z dyrygentury muzyki współczesnej.
Była uczestniczką międzynarodowych kursów kompozytorskich, prowadzonych przez takich kompozytorów, jak Franco Donatoni, Gerard Zinstag, Hermann Schneider, Cristòbal Halffter, Tomás Marco, Reinhard Febel, George Crumb, Jesús Rueda, José Manuel López López, Alfredo Aracil i José María Sánchez Verdú. W roku akademickim 2005-2006 brała udział w kursie podyplomowym, organizowanym przez Uniwersytet Alcalá de Henares (Madryt) w zakresie gry na fortepianie pod kierunkiem Imre Rohmanna. Swoją wiedzę i umiejętności pogłębiała też m.in. u takich artystów, jak Krystyna Matheis-Domaszowska, Rolf Plagge (fortepian), Clemens Hagen (muzyka kameralna) i Elżbieta Chojnacka (klawesyn). W 2004 była stypendystką Rektoratu Universytetu „Mozarteum”. W tym samym roku uzyskała stypendium kompozytorskie letniej Akademii Muzycznej w Salzburgu, zaś w 2005 stypendium ufundowane przez Asociación Internacional de Órgano de la Catedral de León (Hiszpania), dzięki któremu wzięła udział w XV Miedzynarodowym Kursie Kompozytorskim „Villafranca del Bierzo” w Hiszpanii (2005).
Utwory Anny Małek wykonywane były w Austrii (Międzynarodowy Festiwal w Salzburgu, Residenzgalerie i Toihaus Theater w Salzburgu), Niemczech, Hiszpanii (festiwal „A orillas del Guadalquivir” w Sanlúcar de Barrameda i Sewilla), Republice Południowej Afryki (Stellenbosch) oraz Serbii (Belgrad).
W 2007 była asystentką dyrygenta na II Festiwalu Oper Kieszonkowych w Salzburgu.
Anna Małek zajmuje się jednocześnie pracą pedagogiczną. Uczy gry na fortepianie, repertuaru wokalnego, muzyki kameralnej, harmonii, analizy muzycznej i prowadzi zajęcia z orkiestrą w Conservatorio Profesional Municipal de Música w Sanlúcar la Mayor (Sewilla, Hiszpania).
Jest członkiem AKM-Staatlich genehmigte Gesellschaft der Autoren, Komponisten und Musikverleger (Austriackiego Związku Autorów, Kompozytorów i Wydawców).
aktualizacja: marzec 2011
Kontakt
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Aliens na klawesyn (1999)
Kristallographie na skrzypce, wiolonczelę, gitarę elektryczną i tam-tam (2000)
Imaginary landscape I. Eine Realisation na elektronikę (2000)
Ferdydurkismus na sopran, trąbkę, klarnet, gitarę, altówkę, kontrabas i klawesyn (2001)
L’exacerbació del romanticisme aboca a la demència na klarnet, skrzypce, wiolonczelę i fortepian (2001)
Vier Stücke für zwei Klaviere (2002)
Carmina 4,7 na 2 trąbki, 2 waltornie, 2 puzony, tubę, perkusję, fortepian i chór mieszany (2002)
Papillons noirs na flet, klarnet (klarnet basowy) i skrzypce (2003-2005)
Solo for Flute (2004)
Preludio na fortepian (2004)
Kontrollinstanz na kwartet smyczkowy (2004)
Ein Mysterienspiel, opera kameralna (2005)
From Hell na elektronikę (2005)
T Tauri na orkiestrę symfoniczną (2005-2008)
Trifida na fortepian (2006)
To repel ghosts na flet, obój, waltornię, skrzypce i fortepian (2007)
Ku najjaśniejszej z gwiazd na chór głosów równych, skrzypce, altówkę i wiolonczelę (2011)