kompozytor i teoretyk muzyki; ur. 22 grudnia 1992, Ostrów Wielkopolski. Swoją edukację muzyczną rozpoczął w klasie skrzypiec Izabeli Garyantesiewicz w Zespole Szkół Muzycznych im. Krzysztofa Komedy-Trzcińskiego w Ostrowie Wielkopolskim, gdzie stawiał również pierwsze kroki kompozytorskie pod kierunkiem Andrzeja Henryka Bączyka. W 2011 roku rozpoczął studia z zakresu kompozycji w klasie prof. Eugeniusza Knapika oraz teorii muzyki w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Po ich ukończeniu w roku 2016, kontynuował studia kompozytorskie pod kierunkiem prof. E. Knapika na szczeblu doktoranckim. W roku 2021 uzyskał tytuł doktora sztuki za I Symfonię „Anabasis” na wielką orkiestrę symfoniczną.
Swoje kompozytorskie umiejętności rozwijał m.in. poprzez udział w Campusie Kompozytorskim w Radziejowicach (w 2014 roku), warsztatach kompozytorskich prowadzonych przez prof. Zygmunta Krauze w ramach 62. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” (w 2019 roku).
Jest laureatem takich konkursów kompozytorskich jak: Międzynarodowy Konkurs Kompozytorski im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy (II miejsce w 2015 roku za Cztery utwory o jaśnieniu na fortepian), III Konkurs Kompozytorski im. Krzysztofa Pendereckiego w Sopocie (III nagroda w 2015 roku za Apokatastasis na orkiestrę smyczkową), Ogólnopolski Konkurs Kompozytorski w ramach XXVIII Legnickiego Conversatorium Organowego (I nagroda w 2014 roku za Von Judas Ende na organy solo), XXII Ogólnopolski Otwarty Konkurs Kompozytorski im. Adama Didura w Sanoku (II nagroda w 2014 roku za Tryptyk do słów Tomasza Mandy na głos żeński i fortepian), II Międzynarodowy Konkurs Kompozytorski „In modo di Lutosławski” (finalista w 2014 roku za Hommage Concerto na orkiestrę), The Fernando Rielo International Prize for Musica Sacra w Madrycie (finalista w 2013 roku za Credo na chór mieszany i orkiestrę), II Konkursu Kompozytorskiego im. Krzysztofa Pendereckiego w Sopocie (I nagroda za In memoriam na orkiestrę smyczkową), VI Międzynarodowy Konkurs Kompozytorski w ramach Mikołowskich Dni Muzyki 2013 (wyróżnienie za O magnum mysterium na kontratenor i organy), V Międzynarodowy Konkurs „Patri Patriae” w Katowicach w 2010 roku (I nagroda za Modlitwę o wysłuchanie na chór żeński i orkiestrę), IV Konkurs Kompozytorski „Srebrna Szybka” w 2011 roku (I nagroda za Sonatę Bajkową na klarnet i fortepian) oraz Konkurs Kompozytorski „Moja (mi)nuta” w Łodzi (III miejsce w 2010 roku za Metamorfozy na kontrabas solo oraz wyróżnienie za Kontrasty na skrzypce solo).
Całokształt twórczy obejmuje zarówno muzykę instrumentalną (utwory solowe, kameralne i orkiestrowe), jak i formy wokalno-instrumentalne. Kompozycje Wojciecha Michno prezentowane były na licznych koncertach w Polsce i za granicą m.in. przez Orkiestrę Muzyki Nowej, Polską Filharmonię Kameralną Sopot, Orkiestrę Filharmonii Śląskiej, zespoły Camerata del Arte, Koiné Ensemble, Talea Ensemble.
Za swoje osiągnięcia artystyczne Wojciech Mincho został uhonorowany tytułem „Młodego Artysty Roku 2010” przez Prezydenta Miasta Ostrowa Wielkopolskiego. W 2013 roku otrzymał Nagrodę Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Nagrodę Prezydenta Miasta Ostrowa Wielkopolskiego. Jest także stypendystą Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Rektora Akademii Muzycznej w Katowicach dla najlepszych studentów. W roku 2015 otrzymał Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Kompozytor był również uczestnikiem konferencji naukowych (m.in. Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Neofonia” w Poznaniu, w Ogólnopolskiej Studenckiej Sesji Naukowej pt. Nieznane, a warte poznania. O zapomnianej twórczości polskich kompozytorów na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie), Ogólnopolskiej Konferencji Doktorantów Uczelni Muzycznych w Gdańsku. Brał także udział w Seminariach Krytyki i Prelekcji, związanych z V Festiwalem Prawykonań w Katowicach i 58. Międzynarodowym Festiwalem Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”.
Obecnie pracuje jako nauczyciel przedmiotów ogólnomuzycznych oraz wykładowca w macierzystej uczelni.
aktualizacja: 2017, 2021 (wa)
Preludia na fortepian solo (2007-2011)
Modlitwa o wysłuchanie na chór żeński i orkiestrę (2009)
Kontrasty na skrzypce solo (2010)
Suita (dawniej Sonata) bajkowa na klarnet i fortepian (2010)
Metamorfozy na kontrabas solo (2010)
Romans na flet i fortepian (2012)
Dla Zagubionego Człowieka na zespół instrumentalny (2012)
W Zamku Króla Thingola na fortepian solo (2012)
Lulajże Jezuniu na chór mieszany a capella (2012)
O Magnum misterium na kontratenor i organy (2012)
Psalm nr 2 na mezzosopran, skrzypce, wiolonczelę i harfę (2012)
In memoriam na orkiestrę smyczkową (2013)
Tryptyk do słów Tomasza Mandy na głos żeński i fortepian (2013)
Credo na chór mieszany i orkiestrę kameralną (2013-2015)
Hommage Concerto na orkiestrę (2014)
Von Judas Ende na organy solo (2014)
W stronę ciszy na zespół instrumentalny (2015)
Apokatastasis na orkiestrę smyczkową (2015)
Cztery utwory o jaśnieniu na fortepian (2015)
Kwitnienie serca na orkiestrę symfoniczną (2016-2018)
Et lux in tenebris lucet na orkiestrę symfoniczną (2017)
I Symfonia „Anabasis” na wielką orkiestrę symfoniczną (2017-2020)
Desensorium na zespół instrumentalny (2018)
I Sonata „Kyklosis” na skrzypce i fortepian (2021)