programista, tłumacz, kompozytor; ur. w 1947 roku w Waszyngtonie. Studiował lingwistykę, antropologię, chemię, neurofizjologię i neurofarmakologię we Francji oraz na Uniwersytecie Kalifornijskim.
Choć kompozycja nie stanowi głównego obszaru jego działalności, zajmuje się muzyką elektroakustyczną, co wiąże się z jego aktywnością jako programisty. Należy do Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej. W swoich utworach nawiązuje do brzmień pierwotnych, archaicznych oraz wykorzystuje odgłosy natury. Jest tłumaczem wierszy swojego ojca, Czesława Miłosza, i tworzy również do nich muzykę, która ukazała się w 2011 na płycie Rzeki. Album składa się z dwóch części: pierwsza – niemal w pełni śpiewana przez Czesława Miłosza z towarzyszeniem fortepianu, druga utrzymana w stylu reggae/gospel, gdzie poecie wtóruje chór. Czesław Miłosz czyta swe utwory po polsku, natomiast syn czyta dwa wiersze w swoim tłumaczeniu po angielsku.
Jako kompozytor i autor tekstu wziął udział w powstaniu polsko-litewskiej suity multimedialnej Frater w ramach programu „Kolekcje” – priorytet „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca. Utwór jest pracą zbiorową kompozytorów polskich (Zygmunta Koniecznego, Anthony'egp Milosza i Cezarego Duchnowskiego) oraz litewskich (Broniusa Kutaviciusa, Arvydasa Malcysa i Vytautasa Germanaviciusa), poświęconą setnej rocznicy urodzin Witolda Lutosławskiego.
Obecnie Anthony Milosz jest wykładowcą, konsultantem i projektantem hardware'u i software'u w Dolinie Krzemowej. Mieszka i pracuje w Oakland w Kalifornii. Jest członkiem Komitetu Honorowego Festiwalu Miłosza, który odbywa się co roku w Krakowie.
aktualizacja: lipiec 2016 (wa)
Utwory do słów Czesława Miłosza:
Rzeki
Ty silna noc
Oda do ptaka
Droga
Tak mało
Wieść
I świeciło to miasto
Rzeki maleją
Podziw
Rozmowy na Wielkanoc 1620 roku (2011)
Frater, polsko-litewska suita multimedialna na konsort 4 viol da gamba, saksofon, komputer, syntezator (lub fortepian) i głos [we współautorstwie z V. Germanavičiusem, A. Malcysem, Z. Koniecznym, B. Kutavičiusem] (2013)