Skip to main content

Misiuda Bartłomiej

Misiuda Bartłomiej

Nawigacja
  • Wykonawca

śpiewak (baryton), ur. w 1976 r., Poznań.

W latach 1995-2001 studiował na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu (A. Ogórkiewicz) oraz Akademii Muzycznej im K. Lipińskiego we Wrocławiu u profesora Christiana Elssnera, u którego w latach 2001-2003 odbył studia podyplomowe w Hochschule für Musik Carl Maria von Weber, Dresden.

Jest finalistą oraz laureatem nagród specjalnych podczas Konkursów Wokalnych w Dusznikach-Zdroju (2000) oraz Belvedere w Wiedniu (2007). Dwukrotnie zapraszany na letni Festiwal Operowy Kammeroper Schloss Rheinsberg (2000-2001). W sezonie 2004-2005 był członkiem zespołu Staatstheater Nürnberg, a w sezonie 2005-2006 jako pierwszy Polak – Atelier Lyrique Opera National de Paris.

Występował pod batutą takich dyrygentów jak Seiji Ozawa, Kent Nagano, Dennis Russel Davis, Thomas Hengelbrock, Sylvain Cambreling, Hartmut Haenchen, J. M. Florêncio,Tadeusz Kozłowski, Bernhard Kontarsky, Guillaume Tourniaire, Philippe Auguin, Wojciech Michniewski, Piotr Wajrak, Tomasz Tokarczyk, Andrei Yurkevich, Ewa Michnik i Gabriel Chmura. Pracował pod kierunkiem takich reżyserów jak Robert Carsen, Robert Wilson, Steven Taylor, Karl Ernst i Ursel Hermanns, Hinrich Horstkotte, Krystyna Janda, Krzysztof Warlikowski, Michał Znaniecki, Dominique Pitoiset, Pet Halmen, Marc Paquien, André Engel, Marek Weiss czy Gilbert Deflo. Występował w teatrach i na scenach koncertowych m.in. Polski, Niemiec, Węgier, Austrii, Francji, Anglii, Norwegii, Holandii, Belgii, Kanady i Chin.

W 2008 roku brał udział w koncertowym wykonaniu opery Tannhäuser Richarda Wagnera (Wolfram von Eschenbach) w Montrealu z Montreal Symphony Orchestra pod batutą Kenta Nagano. Koncert ten był kanadyjską premierą tejże opery.

Na polu muzyki współczesnej wykonywał utwory Luki Lombardiego, m.in. Un Oratorio Materialistico, oraz Siegfrieda Matthusa podczas festiwalu muzyki XXI wieku w Saarbrücken (2002). Brał udział w światowej prapremierze opery Xaviera Dayera Ślepcy (Les Aveugles) na podstawie dramatu Maurice’a Maeterlincka, pod dyrekcją G. Tourniaire w paryskim Théâtre Gérard Philipe de Saint-Denis, paryskiej Opéra Bastille oraz w londyńskim Almeida Theater (2006). W sezonie 2009-2010 w paryskiej Opera Garnier wykonywał również partie Le forcheron we współczesnej wersji opery Faust Philippe'a Fénelona pod dyrekcją Bernharda Kontarsky'ego.

Bartłomiej Misiuda ceniony jest również jako interpretator pieśni zwłaszcza niemieckiej liryki wokalnej (m.in. pieśni Schuberta, Schumanna, Brahmsa, Mahlera, czy Wolfa).

W 2008 roku, wraz z orkiestrą Opery Paryskiej pod dyr. Vello Pahn'a wykonał cykl Lieder eines fahrenden Gesellen Mahlera, będący przypomnieniem najznamienitszych choreografii M. Béjarta (Hommage à Maurice Béjart). Wraz z zespołem Opery Bałtyckiej w Gdańsku dokonał nagrania opery Elżbiety Sikory Madame Curie (wydawnictwo DUX), której światowa prapremiera odbyła się w 2012 roku w paryskiej siedzibie UNESCO.

aktualizacja: luty 2017 (bd)

 

Polmic

Rynek Starego Miasta 27
00-272 Warszawa
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel: +48 785 370 000

Wsparcie projektu

Modernizacja strony odbywa się dzięki wsparciu Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu Nauka dla społeczeństwa II.

Logo Ministerstwa NiSW program Nauka dla społeczeństwa

Nasze social media



© All rights reserved. POLMIC
Do góry