kompozytor, akordeonista i pedagog; ur. 9 marca 1977, Wrocław. Studiował w Akademii Muzycznej we Wrocławiu: kompozycję w klasie Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil (dyplom z wyróżnieniem w 2001) oraz grę na akordeonie pod kierunkiem Zbigniewa Łuca (dyplom z wyróżnieniem w 2002). W 2008 uzyskał stopień doktora sztuki w specjalności kompozycja, następnie w 2019 - stopień doktora habilitowanego sztuki na tejże uczelni. W 2000, w ramach programu „Socrates-Erasmus”, studiował w Holandii u Davida Rowlanda. W 2007 brał udział w czteroletnim programie promocji młodych kompozytorów Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego.
W dorobku twórczym ma kompozycje kameralne, wokalne, wokalno-instrumentalne, orkiestrowe, ze szczególną preferencją akordeonu jako instrumentu solowego. Wśród kompozycji są miniatury pisane dla uczniów szkół muzycznych, w tym utwory obowiązkowe konkursów instrumentalnych i chóralnych.
Michał Moc za swoją twórczość kompozytorską otrzymał wiele nagród i wyróżnień, m.in. w 1997 – dwie II nagrody za Mszę Ludu polskiego i Wierzę w Ciebie na Konkursie Kompozytorskim w Opolu, zorganizowanym z okazji Kongresu Eucharystycznego, w 1998 – wyróżnienie w Konkursie Kompozytorskim im. Adama Didura w Sanoku oraz I nagrodę na I Konkursie Kompozycji i Instrumentacji we Wrocławiu, w 1999 – II nagrodę za Alleluja na Konkursie Kompozytorskim „Musica Sacra” w Częstochowie oraz wyróżnienie za Exchange na III Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim im. Raymonda Murray'a Schaffera w Poznaniu, w 2000 – I nagrodę za Betelgeuse na Konkursie Kompozytorskim im. Andrzeja Panufnika w Krakowie, zaś w 2001 – III nagrodę za utwór Furietta na orkiestrę kameralną na Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim Franz Josef Reinl-Stiftung w Wiedniu i Monachium i główną nagrodę w Konkursie na Hymn Miasta Świdnicy.
Jest także aktywnie koncertującym akordeonistą, laureatem wielu konkursów wykonawczych: zdobywcą I miejsc na Ogólnopolskich Konkursach Akordeonowych w Chełmie (1994, 1996), Zgierzu (1995), Mławie (1995), na Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Akordeonowej w Przemyślu (1999), III miejsca na Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Akordeonowej w Sanoku (2000) oraz równorzędną główną nagrodę w IV Konkursie Muzyki Współczesnej dla Młodych Wykonawców w Radziejowicach organizowanym przez Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej (2001).
Wykłada kompozycję pracując jako adiunkt w Akademii Muzycznej we Wrocławiu oraz prowadzi badania w zakresie kształcenia słuchu muzycznego. W celach pedagogicznych stworzył programy komputerowe, gry edukacyjne; jest pomysłodawcą Ogólnopolskiego Konkursu "Olimpiada Słuchowa" dla uczniów szkół muzycznych II st., a także Festiwalu Wyobraźni Muzycznej "mYear". Pełnił funkcję nauczyciela konsultanta CENSA (Centrum Edukacji Nauczycieli Szkół Artystycznych). Nowoczesne metody kształcenia słuchu, rozwoju wyobraźni muzycznej, praktycznego stosowania w nauce muzyki jej zasad teoretycznych prezentuje podczas kursów metodycznych, lekcji otwartych i szkoleń dla nauczycieli.
Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (kilkukrotnie), Stowarzyszenia Autorów ZAiKS, Zarządu Miasta Wrocławia, Klubu Kiwanis Wratislavia z ramienia Mercedes Benz Polska – Mirosław Wróbel, Fundacji Bankowej im. Leopolda Kronenberga oraz stypendium naukowego im. prof. Marii Klementyny Tomaszewskiej.
W ramach programu "Zamówienia kompozytorskie", realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca, powstały jego utwory A-cordeON, Fjör-ður, K'akko-Fonia, MissA i SUL P’LUS.
Michał Moc nagrywał dla Polskiego Radia i TVP. W roku 2011 ukazał się jego kompozytorski album monograficzny Emotions wydany przez DUX.
Za działalność pedagogiczną otrzymał w 2006 roku Brązowy Krzyż Zasługi.
aktualizacja: 2014 (ai), 2021 (wa)
Strona internetowa kompozytora: https://michalmoc.pl/
Trio sonata „Jantar” na flet, wibrafon i akordeon (1997)
Wierzę w ciebie, tryptyk wokalny na chór mieszany (1997)
Fantazja na akordeon (1999)
Betelgeuse na akordeon i taśmę (1999)
The Exchange dla dzieci i kwartetu smyczkowego (1999)
Sinfonietta na orkiestrę smyczkową (1999)
Gloria in excelsis na chór mieszany (2000)
Sanctus Dominus na chór mieszany (2000)
Accordella na akordeon i kwartet smyczkowy (2000)
Furietta na orkiestrę kameralną (2000)
Hommage à Piazzolla na akordeon i orkiestrę symfoniczną (2000)
Strach! [wersja I] na głos i flet prosty (dla jednego wykonawcy) (2001)
Strach! [wersja II] na głos i kontrabas (dla jednego wykonawcy) (2001)
Fantazja praska na orkiestrę symfoniczną (2002)
Sześć miniatur na akordeon (2003)
Chordalians & Chordaliens na akordeon i orkiestrę kameralną (2004)
Quincunx na altówkę solo (2004)
Quip na altówkę solo (2004)
Chipset na orkiestrę symfoniczną z akordeonem (2005)
Agathos na głos i organy (2005)
Muzyka na orkiestrę (2007)
stuntmen’s relay na orkiestrę symfoniczną (2008)
barbArioso na orkiestrę smyczkową (2009)
The switching faces na orkiestrę kameralną (2009)
Hipokamp na wielką orkiestrę i grupę dzieci w wieku szkolnym (2010)
e-Motion na orkiestrę smyczkową (2011)
S.A.N.D na zespół kameralny i grupę dzieci (2011)
Call For Details... na akordeon i organy (2012)
Po-wer na orkiestrę (2013)
MissA na akordeon i klawesyn (2014)
sulP’lus na orkiestrę smyczkową (2014)
Kakko-Fonia na akordeon i orkiestrę smyczkową (2015)
Fjör-∂ur na orkiestrę symfoniczną (2016)
Last Minute! na chór i dużą orkiestrę smyczkową (2016)
A-cordeON na akordeon i wiolonczelę (2017)
mYEAR19 instalacja na 104 głośniki i grupę instrumentalistów (2018/19)
HARPiness na harfę i zespół instrumentalny (2019)