kompozytor; ur. w 1982 roku, Wejherowo. W latach 2001-2002 studiował na Wydziale Mechanicznym Politechniki Gdańskiej, po czym porzucił studia techniczne i od 2002 zaczął uczyć się kompozycji w Akademii Muzycznej w Krakowie pod kierunkiem Marka Stachowskiego. Tytuł magistra (dyplom z wyróżnieniem) uzyskał w klasie kompozycji Zbigniewa Bujarskiego. Obecnie doktoryzuje się na studiach III-go stopnia u Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie. W 2005 studiował dodatkowo w Staatliche Musikhochschule Stuttgart w ramach programu stypendialnego SOCRATES/ERASMUS. Jest stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wyróżniające osiągnięcia w nauce. Współpracował z Państwową Wyższą Szkołą Teatralną im. Ludwika Solskiego w Krakowie, Akademią Sztuk Pięknych w Krakowie oraz Uniwersytetem Jagiellońskim, a od 2006 z Akademią Teatralną w Warszawie, komponując muzykę do egzaminów reżyserskich.
W 2008 zdobył I nagrodę w Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim im. Marka Stachowskiego za kompozycję Feu Eternel na orkiestrę symfoniczną oraz przebywał w Bourges (Francja) jako kompozytor-rezydent. W 2009 roku realizował kompozycję komputerową (performance) w studiu NOTAM w Oslo. Prowadził wykłady m. in. w Rotterdamie, Kijowie i Budapeszcie.
Karol Nepelski jest autorem muzyki instrumentalnej, scenicznej (opera i dramat), muzyki do filmu. Zajmuje się także muzyką elektroakustyczną, twórczością audio-video oraz performancem. Jego twórczość była prezentowana na Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Współczesnej "Warszawska Jesień", festiwalu muzyki współczesnej "Tonlagen" w Dreźnie, Musica Polonica Nova we Wrocławiu, Międzynarodowych Dniach Kompozytorów Krakowskich, Targach Edukacji w Warszawie i Poznaniu, Festiwalu Audio Art w Krakowie, Festiwalu Malta w Poznaniu, Festiwalu "Przemyska Jesień", Festiwalu SYNTHESE 2008 w Bourges (Francja), festiwalu "Introspekce nové hudby" oraz "Salon Polski" w Pradze, festiwalu "Ostrava Days Festival 2009" oraz przez Filharmoników Lwowskich. Kompozycja Karola Nepelskiego The Elements II (Żywioły) wzbudziła zainteresowanie estetyków Uniwersytetu Jagiellońskiego i była prezentowana na Ogólnopolskiej Konferencji Estetycznej "Materia Sztuki” (2008), na konferencji „Estetyka Sztuk Performatywnych” (2012), a także Światowym Kongresie Estetycznym „Aisthetics in Action” (2013).
aktualizacja: grudzień 2014 (mkk)
Strona internetowa kompozytora: http://dagiel.pl/karol/
Mrowisko na flet, obój, klarnet, fagot i waltornię (2000)
Bentley Arnage, miniatura fortepianowa (2001)
Scherzo na flet, klarnet, marimbę i kontrabas (2002)
Cykl trzech utworów bez tytułu na jeden, dwa i trzy klarnety (2002)
Lynx na fortepian, skrzypce, wiolonczelę, perkusję i syntezator (2002)
Crystal Lake na fortepian, harfę, perkusję i stal węglową (2003)
Kwartet smyczkowy nr 1 D&B (2003)
Wampir, musical na motywach powieści Władysława Reymonta (2003-2005)
F@UST2004, performance (2004)
Metafizyka na orkiestrę smyczkową (2004)
xxx na dzidżeja i orkiestrę smyczkową (2004)
Ave Maria, motet z tekstem religijnym łacińskim i świeckim (2004)
Noc w St. Cloud na skrzypce, sopran, flet, syntezator i perkusję (2005)
VVS na fortepian, wiolonczelę i cztery zestawy perkusyjne (2005)
Muzyka symfoniczna (2006)
Kwartet smyczkowy nr 2 (2006)
Introitus cum tropis – Missa de Nativitate Jesu Christina na flet i common-go (2006)
Sześć pieśni kaszubskich na orkiestrę symfoniczną (2006)
Medea na chór mieszany, skrzypce i wiolonczelę pizzicato (2006)
Solaris 2007, opera elektroniczna (2006-2007)
The Elements I na zespół kameralny (2007)
The Elements II na orkiestrę symfoniczną (2007)
Feu éternel na orkiestrę symfoniczną (2007-2008)
Les Origines du Temps na flet altowy, skrzypce, wiolonczelę i fortepian (2008)
...nieistniejącej kultury na flet basowy, głos i dwa zestawy bongosów i marakasów (2008)
Two Axes na dwa zestawy perkusyjne (2008)
Quintet Elementaire na system głośników 4+1 (2008)
Axis Mundi, warstwa elektroniczna do improwizacji na flecie shakuhachi i perkusji (2008)
Solaris 2008, opera na motywach powieści Stanisława Lema (2008)
mbaraka, instalacja interaktywna na aktora, flet, grzechotkę i wideo, we współpracy z Jakubem Falkowskim – ASP, Kraków (2008)
Feu éternel na orkiestrę symfoniczną i zestaw instrumentów perkusyjnych różnych kultur tradycyjnych (2009)
Axis Mundi, wersja częściowo improwizowana na sześć zestawów perkusyjnych i performera (2009)
Axis Mundi, wersja częściowo improwizowana na chór i dwóch performerów (2009)
RARA BIZANGO na obój, klarnet, fagot i kompozytora (2009)
Trio zapomnianych zmysłów na flet, skrzypce i fortepian preparowany (2009)
Sztuka dialogu na dwoje skrzypiec z elementami teatru instrumentalnego (2009)
Tajemnice Groty Lascaux na puzon i tubę (2009)
PRIMORDIUM: Naturalia na zespół instrumentalny (2009)
Homo sonans performance/instalacja na ciało i live electronics (2009)
Circle song na zespół instrumentalny (2009)
Giulio Cesare in Egitto interludia do opery G. F. Haendla (2009)
PRIMORDIUM: Encephalon na flet/flet basowy, klarnet/klarnet basowy, skrzypce, fortepian i perkusję i elektronikę (2010)
Neurosymfonia na orkiestrę symfoniczną (2010)
Non-harmonic...na zespół instrumentalny (2011)
Quintet Somatique na zespół instrumentalny (2011)
Up&Down na orkiestrę symfoniczną (2011)
Dialogi Narcyza: Echo na gitarę z live electronics (2011)
Metawariacje na zespół instrumentalny (2012)
Dialogi Narcyza: Lustro Doriana Gray'a na fagot z live electronics (2012)
Brokenframes of I. Bergman na zespół instrumentalny (2012)
Nostriama na zespół instrumentalny (2012)
Santa, santa erotica! (2012)
Quartetto Grosso na kwartet smyczkowy i orkiestrę (2013)
Bio-chorales na kwintet dęty (2014)
Logical shift na głos, perkusję i fortepian (2014)