kompozytor, producent, reżyser; ur. 24 czerwca 1983, Katowice. Warsztat kompozytorski Pawła Pudło ukształtowany został na drodze autodydaktycznej. Był stypendystą Marszałka Województwa Śląskiego w dziedzinie kultury.
Został laureatem II Transatlantyk Music Film Competition w 2012 roku (III miejsce).
W swoim dorobku ma utwory orkiestrowe, chóralne oraz kameralne. Często łączy obsadę symfoniczną z elektroniką i instrumentami etnicznymi.
Muzykę Pawła Pudło wykonują muzycy polscy i zagraniczni, współpracujący m. in. z Berliner Philharmoniker, Dortmunder Philharmoniker, Florence Opera, Sinfonia de Barcelona, Malaysian Orchestra, z orkiestrami Filharmonii Narodowej, Teatru Wielkiego – Opery Narodowej, Filharmonii Sudeckiej, Polskiej Filharmonii Bałtyckiej, NOSPR, Filharmonii Poznańskiej, Narodowym Forum Muzyki oraz z Sinfonią Varsovią.
Jest producentem muzycznym wszystkich swoich utworów. Jako reżyser oraz producent, stworzył takie projekty, jak Violemi, Miasta Feniksy oraz Żywioły. Violemi – The Slave of Delusion jest operą fantasy, której premiera z udziałem ponad 90 osób odbyła się w 2010 roku. Antywojenny koncert War Horns miał swoją premierę na festiwalu Solidarity of Arts 2015 w Gdańsku. Wykonawcami kompozycji byli muzycy z Polski, Niemiec, Włoch, Hiszpani i Rosji. Utwór wykonywany był również w NOSPR w Katowicach oraz w Muzeum Powstania Warszawskiego w ramach projektu Miasta Feniksy, łączącego muzykę i historię. Paweł Pudło do utworu wyreżyserował video, które promowało koncert m.in. w telewizji publicznej oraz Internecie. Płyta War Horns, wydana w 2017 roku przez wydawnictwo DUX, znalazła się na liście „Płyty roku 2018 – klasyka” czasopisma „HI-FI i Muzyka”. Żywioły to koncert autorstwa Pawła Pudło, który stał się podstawą multidyscyplinarnego projektu o tym samym tytule, łączącego muzykę, sztukę i edukację ekologiczną. Premiera odbyła się w 2018 roku w Filharmonii Sudeckiej. Orkiestra symfoniczna Filharmonii zagrała również na instrumentach recyklingowych z bębnów od pralek czy plastikowych butelek. W powstanie projektu zaangażowanych zostało niemalże 200 osób, w tym muzyków oraz pracowników naukowych Uniwersytetu Wrocławskiego, a zajęcia edukacyjne towarzyszące projektowi skierowane były do 500 uczniów szkół podstawowych i średnich.
Paweł Pudło jest też autorem utworu orkiestrowo-chóralnego na zamówienie UEFA, który był prezentowany w trakcie ceremonii przedmeczowych w Polsce i na Ukrainie podczas Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej EURO 2012, oraz oprawy muzycznej kampanii promocyjnej kraju pt. Move Your Imagination, zaprezentowanej podczas ceremonii otwarcia największych targów turystycznych na świecie – ITB Berlin 2011 Trade Show. Jego utwór Missa brevis (2019), zamówiony przez Fundację Dobrej Muzyki, powstał w ramach programu „Kolekcje” – priorytet „Zamówienia kompozytorskie” realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.
Paweł Pudło został boharerem filmu dokumentalnego Kilka pytań o słyszenie świata, ukazującym sylwetki czterech kompozytorów muzyki współczesnej oraz filmowej. Premiera filmu odbyła się na Zamku Ujazdowskim w Warszawie. Film prezentowany był też w TVP oraz na festiwalach filmowych i muzycznych w Polsce, Francji, Izraelu i Estonii.
Kompozytor uczestniczył jako ekspert w dziedzinie prawa autorskiego oraz kompozycji i produkcji muzyki w Międzynarodowych Dniach Marketingu Sportowego w siedzibie Polskiego Komitetu Olimpijskiego w Warszawie oraz w wykładach dla studentów i absolwentów Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie i warszawskich liceów muzycznych.
Oficjalna strona kompozytora: http://pawelpudlo.com/pl/
aktualizacja: 2019 (wa)
Rise of the Challenger na chór mieszany, instrumenty dęte blaszane i perkusję (2005)
Symphony No. 1 na wielką orkiestrę symfoniczną i chór mieszany (2007)
Violemi - The Slave of Delusion (Childhood Land, Discordance and Tragedy, The Crown of Arstonaroth, Corren's Battle March, Full of Sorrow, Hopes, The Battle for Arstonaroth, No Return, Delusion, Legnacheriani, Si Vis Pacem, Ad Victoriam), opera na głosy solowe, chór mieszany i wielką orkiestrę symfoniczną (2010)
Full Moon na perkusję, gitarę basową i fortepian (2010)
Move Your Imagination - Dance na orkiestrę symfoniczną i elektronikę (2011)
Welcome to Poland and Ukraine na orkiestrę symfoniczną, chór mieszany i perkusję etniczną (2012)
Afghan Border na orkiestrę symfoniczną i instrumenty etniczne (2012)
War Horns na 10 waltorni (2012)
String Quartets, 14 utworów na kwartet smyczkowy (2016)
Calling of Memories na 6 waltorni (2018)
Three na klarnet, róg i fortepian (2018)
Elements (The Rock, The Tribe, Earthquake, Ocean Surface, From the Sky, Abyss, Industrial Revolution, Volt, Dome of the World, Technopolis, Equilibrium, Random Access Memory, Artificial Mind, Swarm of Drones, In Flames), poemat symfoniczny na wielką orkiestrę symfoniczną, chór mieszany, instrumenty etniczne, instrumenty recyklingowe i elektronikę (2018)
Missa Brevis na sopran, mezzo-sopran, flet, dwie waltornie, kwartet smyczkowy, dwoje organów (2019)
Muzyka filmowa
Muzyka do filmu Decyzja w reż. Sabina Kluszczyńskiego i Davida Szatarskiego (2005)
Muzyka do filmu Leni w reż. Bartosza Paducha (2006)
Muzyka do filmu 12 w reż. Sabina Kluszczyńskiego i Davida Szatarskiego (2006)
Muzyka do filmu Idź w reż. Marka Cichego (2007)
Muzyka do filmu Przestrzenie w reż. Ewy Martynkien (2007)
Muzyka do filmu Wiolonczelista w reż. Marka Cichego (2010)