kompozytor, prawnik; ur. 18 października 1993, Poznań. Studiuje w klasie prof. dr hab. Lidii Zielińskiej na Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu. Studiował również kompozycję na Universität für Musik und darstellende Kunst Graz (Austria) w klasie prof. Univ. Beata Furrera, oraz prawo na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Swoje umiejętności kształcił pod okiem uznanych kompozytorów (w czasie warsztatów, lekcji mistrzowskich oraz kursów) m.in. O. Adamka, V. Baltacasa, F. Bedrossiana, B. Ferneyhough, C. Gadenstättera, R. Kargera, J. Kreidera, R. H. P. Platza, M. Ptaszyńskiej, M. Sotelo, H. Tulve, C. Wang.
Zdobył nagrody w konkursach kompozytorskich ogólnopolskich i międzynarodowych: II nagroda na II Konkursie Kompozytorskim "Moja (mi)nuta"(Łódź, 2013); III nagroda na Konkursie kompozytorskim "Witold Lutosławski. Preludium do Portretu" (Poznań, 2013); II nagroda na II Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim "Patri Patriae" (Katowice, 2014); III nagroda (I nie przyznano) na II Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim im. P. Perkowskiego (Toruń, 2015); I nagroda na XVI Konkursie Kompozytorskim Festiwalu Uczniowskie Forum Muzyczne (Warszawa, 2015); I nagroda w III edycji Konkursu Kompozytorskiego "Opus 966" (Poznań, 2015); Grand Prix wszystkich edycji (2013-2016) Konkursu Kompozytorskiego "Opus 966" (Poznań, 2016); II nagroda na X Konkursie Kompozytorskim im. Zygmunta Mycielskiego (Warszawa, 2019).
Dominik Puk jest stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Marszałka Województwa Wielkopolskiego, Rektora Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu, a także poznańskiego Stowarzyszenia Muzycznego Vividus.
Pisze muzykę solową, kameralną, chóralną, symfoniczną, elektroakustyczną, intermedialną i multimedialną, a także liturgiczną i edukacyjną. Jego kompozycje były wielokrotnie wykonywane w kraju i za granicą (m.in. w Austrii, Chinach i Włoszech), a także w trakcie festiwali, m. in. podczas Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”, Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Poznańska Wiosna Muzyczna”, czy Festiwal Musica Moderna w Łodzi.
Utwory Dominika Puka znalazły się na płytach Wydawnictwa DUX (płyta Symfonia Wielkopolska, zawierająca utwory zamówione przez Filharmonię Poznańską), Wydawnictwa Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego (płyty Mistrz i Uczniowie. Zielińska/Taborowska/Janocha/Puk i Neofonia 2019) oraz w Kronice Dźwiękowej 62. „Warszawskiej Jesieni”.
W ramach programu „Zamówienia Kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca skomponował utwór Precedente. Dialogo in concerto (2018) na dwie uczniowskie orkiestry – dziecięcą i młodzieżową – zamówiony przez Zespół Szkół Muzycznych w Poznaniu. W 2019 roku prawykonany został Koncert na kontrabas i orkiestrę T. Z. Kasserna w zrekonstruowanej przez Dominika Puka instrumentacji (wykonawcami byli Donat Zamiara i Orkiestra Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego).
Dominik Puk jest autorem tekstów z zakresu kompozycji i estetyki. Aktywnie działa na rzecz animacji życia kulturalnego swojego miasta (jest m.in. inicjatorem konkursu dla młodych kompozytorów „Dostrzegalnia”). W 2018 roku założył wraz z Michałem Janochą orkiestrę Trans-for-Matha Ensemble specjalizującą się w wykonawstwie muzyki najnowszej i multimedialnej.
Jest członkiem Koła Młodych Związku Kompozytorów Polskich.
Muzyka kompozytora dostępna jest na stronie: https://soundcloud.com/dominik-puk
Intermezzo w dwóch odsłonach na zespół (2012)
Prolepsis. Pieśni o Słońcu i duszy na chór żeński i orkiestrę (2014)
Kwintet concertanto na ensemble osobliwe (2014)
Le désir na kwartet fortepianowy (2015)
Vibraphonerstück na perkusję i smyczki (2015)
Vidi áquam na chór mieszany (2015)
Polonez uroczysty na orkiestrę (2015)
Fireworks na orkiestrę smyczkową (2016)
stultifera navis na orkiestrę (2017)
Cosmatesque (A) na ensemble (2017)
Concert Overture "Kurpian Songs" na orkiestrę (2017)
...i inne czasy na sopran, tenor, pozytyw organowy i orkiestrę w przestrzeni (2018)
Będzie przechodzień na chór mieszany a cappella (2018)
precedente. dialogo in concerto na 2 orkiestry (2018)
...gorejący [wersja I] na klawesyn (fortepian) rozszerzony (2018)
...gorejący [wersja II] na taśmę i orkiestrę laptopową (2018)
...spojrzeniem umysłu z dziwną szybkością I na amplifikowane sound icon i taśmę (2018)
Corpora dormiunt vigilnat animae na 2 chóry mieszane a cappella (2018-2019)
Two Songs from Middle-Earth na sopran solo, wielki chór mieszany z perkusjonaliami, 2 fortepiany i perkusję (2018-2019)
...spojrzeniem umysłu z dziwną szybkością II na flet amplifikowany i taśmę (2019)
...spojrzeniem umysłu z dziwną szybkością III na skrzypce amplifikowane i taśmę (2019)
Τηλέμαχος (Tēlémachos) na zespół 6 instrumentów (2019)
x + 1 na 2 superballe i live electronics (2019)
Messe breve "Tantum ergo Sacramentum" na chór i organy (2019)
muzyczka #1 na obiektofony kuchenne i mikrofony (2019-2020)
omnia in uno sunt et in omnibus unum na taśmę, tancerza i zespół (2019-2020)
Cosmatesque B na 8 instrumentów (2020)
midiscape, instalacja (2020)
ad absurdum [wersja I] na saksofon barytonowy (altowy) i taśmę (2020)
ad absurdum [wersja II] na saksofon altowy, taśmę i kwintet smyczkowy (2020)
technique of expression na wideo, audio playback i orkiestrę kameralną (2020)
...spojrzeniem umysłu z dziwną szybkością IV [wersja I] na 2 flety piccolo i taśmę (2020)
...spojrzeniem umysłu z dziwną szybkością IV [wersja II] na rożek angielski, obój da caccia i taśmę (2020)