śpiewaczka (sopran); ur. 9 kwietnia 1967, Warszawa. W 1987 rozpoczęła studia wokalne w klasie Haliny Słonickiej w Akademii Muzycznej w Warszawie, które ukończyła dyplomem z wyróżnieniem w 1992. W 1991 otrzymała stypendium Prezydenta m.st. Warszawy oraz Ministra Kultury i Sztuki, a w 1992 stypendium w Accademia d’Arte Lirica e Corale w Osimo. Otrzymała również dyplom Fundacji na rzecz młodzieży wybitnie utalentowanej Primus Inter Pares. Doskonaliła swoje umiejętności interpretacji oper włoskich w Accademia d’Arte Lirica é Corale w Ancona/Osimo pod kierunkiem M. Melani, S. Segalini i D. Hall. Ukończyła ponadto Międzywydziałowe Studia Multimedialne na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina. W roku 2009 otrzymała stopień doktora, a w 2017 - doktora habilitowanego w dyscyplinie sztuki muzyczne.
W 1987 zdobyła I nagrodę oraz I wyróżnienie na Konkursie im. Stanisława Moniuszki w Kudowie oraz nagrodę specjalną Giuseppe di Stefano na Konkursie im. Jana Kiepury w Krynicy, w 1990 – I nagrodę na Międzyuczelnianym Międzynarodowym Konkursie Wokalnym we Wrocławiu, w 1991 – I nagrodę na Międzynarodowym Konkursie im. Vincenza Belliniego w Caltanisetta we Włoszech oraz nagrodę specjalną na Konkursie Operowym im. Francisca Vinasa w Barcelonie, w 1992 została laureatką Konkursu Królowej Elżbiety Belgijskiej w Brukseli oraz otrzymała nagrodę miasta Antwerpii.
Dorota Radomska zadebiutowała w operze Flis Stanisława Moniuszki w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie (spektakl dyplomowy Akademii Muzycznej w Warszawie). Wkrótce potem wystąpiła w roli Violetty w Traviacie Giuseppe Verdiego. Od tego czasu współpracuje z Teatrem Wielkim w Warszawie i innymi scenami operowymi w Polsce oraz w wielu krajach Europy. Śpiewała m.in. partię Małgorzaty w Fauście Charlesa Gounoda, Mimi w Cyganerii Giacoma Pucciniego, Rozyny w Cyruliku sewilskim Gioacchina Rossiniego, Hanny w Strasznym dworze Moniuszki, Micaëli w Carmen Georgesa Bizeta. W marcu 2001 wzięła udział w premierze Normy Vincenza Belliniego (rola tytułowa) w National Opera of Greece w Atenach. Brała udział w koncercie jubileuszowym Filharmonii Narodowej podczas uroczystych obchodów 100-lecia instytucji, śpiewając pod kierownictwem J. C. Casadesusa.
Artystka była wielokrotnie gościem renomowanych festiwali muzycznych w Baden-Baden, La Chaise-Dieu 1997 (IX Symfonia Ludwiga van Beethovena), Schleswig Holstein Musik Festival (Msza Głagolicka Leoša Janáčka z towarzyszeniem NDR Sinfonieorchester), Musiksommer Mecklenburg-Vorpommern 1999 (Stabat Mater Antonína Dvořáka), Dreźnie, Poczdamie (Serenata Eroica Georga Philippa Telemanna), XIII Sommerfestspiele w Xanten (Carmina burana Carla Orffa), Toronto, a także w Polsce – podczas Festiwalu „Wratislavia Cantans” (Requiem Wolfganga Amadeusa Mozarta) oraz „Warszawskiej Jesieni”. Ponadto występowała w Osaka Festival Hall, Kyoto City Concert Hall, Symphony Hall w Atenach, w Melbourne Victoria Arts Centre, i Filharmonii Berlińskiej, a z recitalami m.in. w Brukseli, Paryżu, Rzymie, Madrycie, Sztokholmie i Tokio.
Ważne miejsce w jej repertuarze zajmuje również muzyka oratoryjna. Wielokrotnie uczestniczyła w wykonaniach Siedmiu bram Jerozolimy K. Pendereckiego (Filharmonia Krakowska, Filharmonia w Wilnie, NOSPR), III Symfonii H.M. Góreckiego (SFB Berlin, Symphony Hall w Atenach, Tokyo Metropolitan Arts Space, Osaka Festival Hall), Requiem G.Verdiego (zachodnioeuropejskie tournee z warszawską Filharmonią Narodową). Współpracowała z takimi dyrygentami, jak Jean-Claude Casadesus, Jacek Kaspszyk, Kazimierz Kord, Jan Krenz, Michel Plasson, Hans-Martin Schneidt, Jerzy Semkow, Marc Soustrot, Tadeusz Strugała, Antoni Wit, Krzysztof Penderecki.
Dorota Radomska ma na swoim koncie nagrania płytowe (m.in. Te Deum Karola Kurpińskiego dla Polskiego Radia, Antyfony Maryjne Stanisława Moryty dla PoloniaRecords) oraz rejestracje dla radiofonii i telewizji w Polsce (m.in. III Symfonia „Symfonia pieśni żałosnych” Henryka Mikołaja Góreckiego, Goplana Władysława Żeleńskiego, Beata i Loteria Stanisława Moniuszki), w Niemczech (m.in. nagranie dla Sender Freies Berliner Stabat Mater Dvořáka), w Belgii i Japonii (m.in. pieśni Fryderyka Chopina).
Od 2005 roku wykłada na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina, prowadzi klasę śpiewu, bierze udział w konferecjach naukowych, prowadzi kursy wokalne w Polsce i za granicą (m. in. w Korei Południowej). Organizuje koncerty z udziałem studentów Wydziału Wokalno-Aktorskiego UMFC w Warszawie, zasiada w jury konkursów dla młodych śpiewaków.
aktualizacja: 2007, 2010 (mk), 2022 (wa)