kompozytorka, teoretyk muzyki; ur. 2 lutego 1986, Pabianice. Ukończyła z wyróżnieniem kompozycję w klasie prof. Bronisława Kazimierza Przybylskiego (2010) oraz teorię muzyki pod kierunkiem dr hab. Ewy Kowalskiej-Zając (2011) w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Ponadto ukończyła Podyplomowe Studia Muzyki Filmowej, Komputerowej i Twórczości Audiowizualnej pod kierunkiem prof. Krzysztofa Knittla w Łodzi. W 2015 roku obroniła doktorat pod kierunkiem Agaty Zubel na Akademii Muzycznej w Łodzi, gdzie pracuje jako wykładowca. W 2019 roku ukończyła podyplomowe studia w zakresie kompozycji u Simona Steena-Andersena i Nielsa Rønsholdta w Królewskiej Akademii Muzycznej w Aarhus.
Brała udział w kursach prowadzonych przez takich kompozytorów, jak Marek Chołoniewski, Grażyna Pstrokońska-Nawratil, Simon Steen-Andersen, Chaya Czernowin, Jennifer Walshe and Rebecca Saunders. Była uczestniczką kilku edycji Międzynarodowego Kursu Kompozytorskiego SYNTHETIS w Radziejowicach (2013- 2016), gdzie kształciła się pod okiem takich kompozytorów, jak Mauricio Sotelo, Miguel Azguime, Simon Steen-Andersen, Mark Andre, Chen Yi, Zygmunt Krauze, Agata Zubel, Cezary Duchnowski czy Paweł Hendrich.
Za utwór Dusza z cieła wyleciała na chór mieszany a cappella otrzymała III nagrodę w konkursie kompozytorskim zorganizowanym z okazji 60-lecia Akademii Muzycznej w Gdańsku (2008), a utwór s!c2 zwyciężył (ex aequo) w XI Konkursie Kompozytorskim im. Tadeusza Ochlewskiego (2013), organizowanym przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne. W 2016 roku Polskie Radio zgłosiło nagranie jej utworu aer na klarnet/klarnet basowy i orkiestrę kameralną (zarejestrowane podczas "Warszawskiej Jesieni" w 2015 roku) na 63. Międzynarodową Trybunę Kompozytorów.
Marta Śniady współpracowała z Małgorzatą Monetą podczas wystawy instalacji fotograficznych Nano w Galerii FF Łódzkiego Domu Kultury (utwór Nieprosta historia towarzyszył wystawie przez cały czas jej trwania). W 2010 roku jej instalacja audiowizualna Pieces of Chopin after bottle of wine była prezentowana w ramach projektu "Cóż po Chopinie..." w Miejskiej Galerii Sztuki "Propaganda sztuki" w Łodzi. W 2012 roku jej utwór aSH został wykonany przez zespół Kwartludium podczas koncertu z cyklu "contem.ucha" w Filharmonii Łódzkiej. W 2016 roku napisała muzykę do spektaklu Koń trojański w reżyserii Kamili Michalak, który wystawiany był w Teatrze Polskim w Poznaniu.
W swojej pracy Marta Śniady podąża za wizją muzyki odwołującej się do różnych form sztuki. Uważa, że nowa muzyka jest ważnym medium komunikacji społecznej, dlatego nie traktuje jej jako czystej sztuki dźwiękowej, ale pracuje nad budowaniem wielowarstwowych odniesień i połączeń. Pomysły te znajdują odzwierciedlenie w kompozycjach, które były prezentowane na kilku ważnych międzynarodowych i polskich festiwalach muzyki współczesnej, takich jak Warszawska Jesień, Sacrum Profanum, Musica Electronica Nova, Audio Art Festival, Musica Moderna, Musica Privatam, Frau Musica (nova), Pulsar Festival i Klang Festival. Kompozytorka współpracowała z takimi zespołami i wykonawcami jak Ensemble Garage, Scenatet, Kwartludium, ElettroVoce, Spółdzielnia Muzyczna Contemporary Ensemble, Esbjerg Ensemble, Orkiestra Muzyki Nowej, Duo van Vliet i inni.
W latach 2009-2014 Marta Śniady współpracowała jako recenzent muzyczny z "Dziennikiem Łódzkim", ponadto publikowała w czasopiśmie "Glissando" i opracowała aneks do książki Rozmowy z Włodzimierzem Kotońskim Małgorzaty Gąsiorowskiej (Warszawska Jesień 2010). Od 2017 roku jest członkiem rady programowej Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”.
aktualizacja: listopad 2016 (ab), 2020 (ac)
Strona internetowa kompozytorki: www.martasniady.wordpress.com
Dusza z cieła wyleciała na chór mieszany a cappella (2007)
Bliskość na chór mieszany a cappella do słów Jana Pawła II (2008)
Danc na zespół kameralny do słów Anny Podczaszy (2009)
Spektronika na komputer i kontrabas (2009)
3 Zdjęcia o wymiarach 10x13 cm na 2 fortepiany (2010)
Mad girl’s love song na głos, wiolonczelę i orkiestrę do słów Sylvii Plath (2010)
Garbage na komputer (2011)
Pieces of Chopin after bottle of wine instalacja audiowizualna (2011)
Exorta na recytatora i komputer (2011)
Kallisto na komputer (2012)
S!c na sopran, fortepian i elektronikę (2012)
aSH na skrzypce, klarnet, fortepian i perkusję (2012)
S!c 2 na sopran i elektronikę (2013)
Stabat Mater na chór mieszany a cappella (2013)
Utter silence na flet amplifikowany (2013)
aer na klarnet/klarnet basowy i orkiestrę kameralną (2014)
un na marimbę solo (2015)
ore na perkusję solo (2015)
closer na wiolonczelę solo, wideo i elektronikę (2015)
(lm) na zespół kameralny (2016)
st)i(ll na akordeon i altówkę (2016)
Memoopera na głos, zespół instrumentalny i wizualizacje (2016)
(lx) na kwartet smyczkowy (2016)
in the pink na 2 marimby, wideo i elektronikę (2017)
admix+ na zespół kameralny (2017)
c_ut|e_#2 na flet, akordeon, perkusję, wideo i elektronikę (2017)
c_ut|e_#1 na zespół kameralny, wideo i elektronikę (2017)
probably the most beautiful music in the world na zespół kameralny, wideo i elektronikę (2018)
"I will always be there for you" - Sorry - Believe na flet, wideo i elektronikę (2018)
good things come to those who sweat na akordeon, wideo i elektronikę (2019)
you make me feel so brand new na głos, sampler, wideo i elektronikę (2019)
YOUR ONLY LIMIT IS YOU na 2 performerów, wideo i elektronikę (2019)
4 rituals of women’s happiness na flet, saksofon barytonowy, gitarę elektryczną, perkusję, wiolonczelę, audio playback i wideo (2019)