dyrygent, kompozytor; ur. 19 grudnia 1990, Warszawa. Od 7 roku życia uczył się gry na fortepianie w Państwowej Szkole Muzycznej I stopnia im. Karola Kurpińskiego w swoim rodzinnym mieście. Kontynuował ją w Państwowej Szkole Muzycznej II stopnia im. Fryderyka Chopina w klasie perkusji Stanisława Skoczyńskiego i Andrzeja Branickiego. Poznawał także jazz i muzykę rozrywkową w Autorskiej Szkole Muzyki Rozrywkowej i Jazzu im. Krzysztofa Komedy w Warszawie. W 2011 roku rozpoczął studia na kierunku: dyrygentura symfoniczno-operowa na Wydziale Dyrygentury, Jazzu i Edukacji Muzycznej w bydgoskiej Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w klasie prof. Elżbiety Wiesztordt (studia I i II stopnia), które ukończył w 2016 roku.
Podczas studiów prowadził ożywioną działalność artystyczną, występując m.in. z orkiestrą Pro Arte. Swój warsztat dyrygencki doskonalił na dyrygenckich kursach mistrzowskich. Najpierw wyjechał do Braszow (Rumunia), gdzie pod opieką merytoryczną Maestro Cristiano Orosanu studiował partytury i współpracował z orkiestrą tamtejszej Filharmonii. Następnie w Berlinie, w orkiestrze Berliner Symphoniker jego rozwój nadzorował Maestro Lior Shambadal. Kongijskie korzenie sprawiły, iż trzykrotnie odwiedzał Kongo – kraj przodków, w którym koncertował charytatywnie, m.in. z Negro Spirituals George’a Gershwina.
Był wielokrotnym stypendystą Rektora Akademii Muzycznej w Bydgoszczy za najlepsze osiągnięcia w nauce.
Zajmuje się także kompozycją. Stworzył m.in. muzykę do filmu Tenderness (2017) w reżyserii Wacława Mikłaszewskiego. Jako koncertujący perkusista komponował dla zespołu Tiny Taste.
Ciekawość świata (odbył podróże do różnych zakątków Ziemi – od Indii po Stany Zjednoczone) i refleksje wynikające z poznawania go w różnych odsłonach, ugruntowały wrażliwość artysty i motywację do dzielenia się z ludźmi pięknem muzyki – językiem uniwersalnym dla wszystkich kultur.
Daniel Sałaciński w sezonie 2018/2019 jest dyrygentem-rezydentem Polskiej Filharmonii „Sinfonia Baltica” im. Wojciecha Kilara.
aktualizacja: 2018 (wa)
w reż. Wacława Mikłaszewskiego (2017)