klawesynistka; ur. 8 kwietnia 1980, Zielona Góra. Jest absolwentką Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie (obecnie Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina), którą ukończyła z wyróżnieniem w 2004 r. pod kierunkiem prof. L.Kędrackiego i prof. W.Kłosiewicza. W ramach przyznanego stypendium naukowego studiowała w New England Conservatory w Bostonie w klasie prof. J.Gibbonsa.
Otrzymała także szereg stypendiów na kursy mistrzowskie współpracując ze światowej sławy muzykami, takimi jak H.Dreyfus, B.van Asperen, J.Van Imerseel, K.Haugsand, J.Ogg, M.Van Delft, R.Hill, W.Kłosiewicz (Francja, Austria, Belgia, Niemcy, Włochy, Polska). Została stypendystką Academie Musicale de Villecroze, Rządu Francuskiego i Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Reprezentowała Polskę na międzynarodowym konkursie EBU "New Talent” 2005 w Bratysławie.
Jako solistka koncertowała i nagrywała z wieloma znanymi zespołami, m.in. z Orkiestrą Sinfonia Varsovia, Polską Orkiestrą Radiową, Orkiestrą Filharmonii Krakowskiej, Orkiestrą Filharmonii Łódzkiej, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Ostrawskiej, Morphing Chamber Orchestra (współpraca z Andreasem Schollem) podczas wielu festiwali w Polsce i za granicą (m.in. Nantes, Bilbao, Tokio, Berlin).
Oprócz typowego dla klawesynu repertuaru XVII i XVIII wieku, interpretuje również dzieła klawesynowej muzyki współczesnej. Dokonała światowych prawykonań utworów Pawła Szymańskiego na klawesyn solo: Les Poiriers en Pologne ou une Suite de Pieces Sentimentales de Clavecin faites par Mr Szymanski (2010) oraz skomponowanych specjalnie dla niej i jej dedykowanych Dissociative Counterpoint Disorder (2014) i Margaret’s Toy (2024).
Ma na swoim koncie nagrania archiwalne dla Polskiego Radia i współpracę z firmami fonograficznymi. Jej debiutancki album solowy, składający się z trzech płyt i zawierający zbiór Partit klawesynowych J.S.Bacha (Clavier-Übung I, BWV 825-830), wydany przez wytwórnię Lado ABC przy wsparciu Narodowego Instytutu Audiowizualnego w 2013, jest pierwszą w Polsce kompletną publikacją tych utworów na klawesynie. Jej kolejna płyta wydana nakładem Bôłt Records w 2016 roku zawiera klawesynowe utwory solowe Pawła Szymańskiego (w tym dwie światowe premiery nagraniowe) oraz Partitę III na klawesyn i orkiestrę symfoniczną. Współtworzy zespół Mitch & Mitch con il loro Gruppo Etereofonico, z którym w 2023 otrzymała nagrodę Polskiej Akademii Fonogaficznej "Fryderyk" za album Amore assoluto per Ennio.
Uprawiając wykonawstwo historyczne, regularnie koncertuje także na oryginalnych instrumentach klawiszowych. Swoje interpretacje dzieł Mozarta wielokrotnie prezentowała na rzadkich fortepianach tangentowych (Tangentenflügel) korzystając z kolekcji instrumentów historycznych w Bad Krozingen i Miltenbergu (Niemcy). Artystka występuje także w miejscach nietypowych dla muzyki klasycznej, w warszawskich klubokawiarniach, docierając w ten sposób do bardzo szerokiej publiczności.
Wszechstronna wykonawczyni ma również talent kompozytorski, tworzy muzykę do spektakli teatralnych: Daleko od Wichrowych Wzgórz (Teatr Dramatyczny w Warszawie), Aleksandra. Rzecz o Piłsudskim, Na Boga! (Teatr Dramatyczny w Wałbrzychu), Wasza Wysokość (Teatr WARSawy).
Prowadzi klasę klawesynu w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. F.Chopina w Warszawie (Sekcja Klawesynu, Organów i Muzyki Dawnej). W latach 2010-2015 była wykładowcą Letnich Kursów Metodycznych Muzyki Dawnej w Warszawie.
Oficjalna strona artystki: www.malgorzatasarbak.com
aktualizacja: 2020, 2025 (Wiktoria Antonczyk)