Był uczestnikiem międzynarodowych kursów i sympozjów kompozytorskich w Narni (Włochy), Ostrawie, Krakowie, Mediolanie, Louisville (USA), Bratysławie, Mürzzuschlag (Austria), Wiedniu, Lwowie, Katowicach i Budapeszcie, podczas których konsultował swoje prace m.in. z Alvinem Lucierem, Yannem Robinem, Christianem Wolfem, George E. Lewisem, Alexem Minckiem, Allą Zagaykevych, Zygmuntem Krauze, Martinem Schüttlerem, Hanną Kulenty, Clemensem Gadenstätterem, Davidem Dzubayem i Jerzym Kornowiczem.
Paweł Siek jest laureatem I nagrody X Konkursu Kompozytorskiego im. Zygmunta Mycielskiego (2019), II nagrody w Konkursie Kompozytorskim „Warszawski polonez dla Niepodległej” (2018), II nagrody w Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim „Concert Etudes for Piccolo” w Denver (2016), I i III nagrody w Konkursie Kompozytorskim im. M. Jasińskiego w Bydgoszczy (2012). Został finalistą Międzynarodowego Konkursu Kompozytorskiego im. Stanisława Moniuszki na mikrooperę „12 Minut dla Moniuszki” (2019) oraz finalistą Programu DYCE – Discovering Young Composers of Europe (2019).
W 2016 otrzymał Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wybitne osiągnięcia oraz Stypendium Marszałka Województwa Małopolskiego („Sapere Auso”).
Utwory Pawła Sieka były wielokrotnie wykonywane w Polsce – m.in. Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, Filharmonii Lubelskiej, Akademii Muzycznej w Krakowie, Akademii Muzycznej w Gdańsku, UMFC w Warszawie, Piwnicy pod Baranami, Ojcowskim Parku Narodowym i Muzeum Karola Szymanowskiego „Atma” w Zakopanem – oraz za granicą: w Niemczech, Belgii, Słowacji, Austrii, Estonii, Czechach, Grecji, Włoszech, Chinach, Stanach Zjednoczonych, Australii, na Węgrzech i Ukrainie, przez takie zespoły, jak: Sinfonia Varsovia, mdi Ensemble, Orkiestra Filharmonii Lwowskiej, Ensemble U:, Canticum Ostrava, HashtagEnsemble, Spółdzielnia Muzyczna Contemporary Ensemble, SortHul Ensemble, Nostri Temporis oraz przez solistów – Iwonę Glinkę, Parkera Ramsaya, Rossa Carreya, Michaela Kierana Harveya, Krzysztofa Augustyna, Nazara Stetsa, Ghenadie Rotariego.
Kompozycje Pawła Sieka były obecne na festiwalach: Ostrava Days, „Warszawska Jesień”, European Music Festival Neerpelt, aXes Kraków, New Music Festival Louisville, Orfeus w Bratysławie, isaFestival w Wiedniu, Melos-Ethos w Bratysławie, „Elementi” w Krakowie, La Folle Journée w Warszawie, MMMM – Spotkania Wspomnieniowe w Stalowej Woli, Forum W. Lutosławskiego „Most” w Lublinie, Festiwal Nauki i Sztuki w Krakowie, Międzynarodowy Festiwal Kompozytorów Krakowskich oraz Festiwal „Kontrasty” we Lwowie. Znalazły się również na nagraniach płytowych Sinfonii Varsovii, EnsembleSpectrum (New Dawn), Michaela Kierana Harveya, Iwony Glinki (nagrodzonej Global Music Awards 2017 One Minute) i w Kronice „Warszawskiej Jesieni” . Utwory Pawła Sieka transmitowane były przez słowackie, szwedzkie i amerykańskie rozgłośnie radiowe oraz wydane drukiem przez Shanghai Conservatory of Music Press.
Paweł Siek współpracował jako autor muzyki przy projektach teatralnych Joanny Bednarczyk oraz – jako twórca sound designów – ze Spółdzielnią Muzyczną Contemporary Ensemble przy udźwiękawianiu filmów niemych.
Od 2019 roku współtworzy z Marcinem Albertem Steczkowskim i Anną Marią Huszczą Konglomerat Kompozytorski M4.
Paweł Siek jest również tłumaczem języka włoskiego, edytorem muzycznym i snowboarderem (dwukrotnym złotym medalistą Mistrzostw Krakowa Uczelni Artystycznych w narciarstwie alpejskim i snowboardzie).
aktualizacja: 2020 (wa)
Strona internetowa kompozytora: www.pawelsiek.com
Drei barometrische Lieder na sopran, pianino i harfę eolską lub taśmę (2013)
rgb na saksofon altowy i kotły (2013)
Le botteghe color cannella na sopran, obój, klarnet basowy i perksuję (2014)
Monzabout, performance na samochody i rondo w Monzy (2015)
Anamnesis. Dialogi Platońskie w trzech scenach na zespół instrumentalny i tancerzy (2015)
I Frantumi del continuo na klarnet, akordeon i fortepian (2015)
Nocturne Parisien na gitarę akustyczną i kontrabas (2015)
back-worlds na zespół instrumentalny i odkurzacz (2015)
I Frantumi del continuo, z kodą rozwadowską na klarnet, akordeon, fortepian i chór (2015/2018)
Concert Étude na flet piccolo (2016)
Midspaces na klarnet, skrzypce, wiolonczelę, fortepian i taśmę (2016)
…the skies would be frozen, if they were not high-cut filtered... na kontrabas i elektronikę (2017)
Mazurek na fortepian i elektronikę (2017)
Cztery wokalizy na głos i perkusję (2017)
Lignes d’hauntologie / 1949? na flet, klarnet, skrzypce, wiolonczelę i fortepian (2017)
Osc. A / endspore formation #1 na 2 organów w stroju mikrotonowym (2018)
Non essere giù, Orfeo na harfę solo (2018)
Summers of Jonagold. 230V Electric Guitar Concerto (2018)
Polonez "Odrodzenie” na orkiestrę symfoniczną (2018)
Melomani / tape: A, side: B, suita symfoniczna na perkusję, amplifikowany kontrabas jazzowy, magnetofon i orkiestrę (2018)
komp. neoplast. (p. II) na flet, klarnet, gitarę elektryczną, perkusję, altówkę i kontrabas (2019)
Sound design do filmu Gabinet doktora Caligari (2019)
Sound design do filmu Pancernik Potiomkin (2019)
Ped. – stretto 3. (elettronico) – 1973 – ** na marimbę, trio blaszane i fortepian (2019)
szumią, 36°, opera leśna (2019)
#fuoribalconi na akordeon i elektronikę (2020)
Rynek Starego Miasta 27
00-272 Warszawa
e-mail:
tel: +48 785 370 000
Modernizacja strony odbywa się dzięki wsparciu Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu Nauka dla społeczeństwa II.