śpiewaczka, sopran, ur. 12 lutego 1971. Absolwentka Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie, solistka Warszawskiej Opery Kameralnej.
Ze sceną operową jest zżyta od wczesnych lat dzieciństwa. Jej debiut sceniczny miał miejsce, gdy miała 9 lat, w przedstawieniu Wesela Figara W. A. Mozarta w Operze i Operetce w Bydgoszczy. Od roku 1992 koncertuje na najważniejszych scenach (m. in.: Opera Narodowa w Warszawie, Warszawska Opera Kameralna, Filharmonia Narodowa, Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego, Zamek Królewski w Warszawie). Na deskach Opery Narodowej w Warszawie zadebiutowała w roku 1997 (jeszcze podczas studiów wokalnych) partią Stelli w operze Chopin Giacoma Orefice. Brała udział w spektaklach Teatru Narodowego: Noc listopadowa, Saragossa, Umowa, czyli łajdak ukarany.
Występowała na wielu festiwalach w Polsce (m. in.: Festiwal Mozartowski, Festiwal Claudia Monteverdiego, Festiwal Oper Barokowych, Festiwal Oper Staropolskich, Festiwal Polskich Oper Współczesnych, Festiwal Muzyki Dawnej na Zamku Królewskim w Warszawie, Międzynarodowy Festiwal „Chopin w Barwach Jesieni” w Antoninie, Wieczory Wawelskie, Letni Festiwal Pieśni Kompozytorów Polskich, Mazowsze w Koronie, Muzyka Polska w Zabytkach Warszawy, Festiwal Muzyki Sakralnej w Gdyni) oraz za granicą (m. in.: Japonia, Korea, Niemcy, Belgia, Hiszpania, Holandia, Liban, Francja, Rosja, Litwa, Węgry).
Śpiewała pod batutą takich dyrygentów jak: Enrico de Mori, Helmuth Rilling, Grzegorz Nowak, Antoni Wicherek, Władysław Kłosiewicz, Ruben Silva, Kai Bumann, Zbigniew Graca, Tadeusz Karolak, Przemysław Fiugajski, Jan Miłosz Zarzycki, Jacek Rogala, Andrzej Borzym, Paweł Kos-Nowicki, Dariusz Waszak, Włodzimierz Porczyński, Ryszard Zimak, Tomasz Radziwonowicz, ks. Kazimierz Szymonik, ks. Jerzy Szurbak.
Współpracowała z wybitnymi reżyserami: Kazimierzem Dejmkiem, Jerzym Grzegorzewskim, Jacquesem Lassalle, Ryszardem Perytem, Michałem Znanieckim, Jarosławem Kilianem, Małgorzatą Dziewulską, Jitką Stokalską, Maciejem Witkiewiczem.
Z zespołem Warszawskiej Opery Kameralnej pod kierunkiem Władysława Kłosiewicza nagrała płyty z operami L’Euridice J. Periego oraz Cud mniemany czyli krakowiacy i górale J. Stefaniego. Gościnnie wystąpiła na płycie wydanej przez Studio Buffo zawierającej piosenki z musicalu Romeo i Julia, w projekcie Etnofonie Kurpiowskie. Tribute to Szymanowski and Skierkowski pod kierunkiem Weroniki Grozdew-Kołacińskiej (nominacja do nagrody Koryfeusz Muzyki Polskiej), w koncertowym nagraniu Miserere J. A. Hassego pod kierunkiem Andrzeja Borzyma, a także w koncertowym nagraniu Requiem Johna Ruttera pod kierunkiem Jana Miłosza Zarzyckiego (nominacja do nagrody Fryderyk).
W swoim repertuarze ma większość dzieł operowych i oratoryjnych W. A. Mozarta, oratoria, kantaty, msze i motety J. S. Bacha, G. F. Händla, G. B. Pergolesiego, A. Vivaldiego, pieśni P. Czajkowskiego, S. Rachmaninowa, F. Liszta, R. Schumanna, F. Schuberta, F. Chopina, S. Moniuszki, K. Szymanowskiego oraz dzieła kompozytorów współczesnych: Johna Ruttera, Arvo Pärta, Leszka Możdżera, Pawła Łukaszewskiego, Stanisława Moryty, Zbigniewa Rudzińskiego oraz Romana Palestra.
Autor fotografii: Wojtek Olszanka
aktualizacja: luty 2017 (iz)