reżyser dźwięku, performer, kompozytor; ur. 6 grudnia 1955, Warszawa.
Założyciel Studia Dźwięków Niemożliwych, twórca multimedialnych koncertów-spektakli, uczestnik jam sessions. Przez kilkanaście lat pracował w Studiu Eksperymentalnym Polskiego Radia, gdzie nagrywał muzykę elektroniczną, teatralną, filmową i baletową.
Jednocześnie koncertował w całej Europie i nagrywał płyty z renomowanymi jazzowymi muzykami, m. in. z zespołem Freelectronic Tomasza Stańki w latach osiemdziesiątych. Przez wiele lat współpracował z festiwalem "Warszawska Jesień" i Polskim Towarzystwem Muzyki Współczesnej.
W 2003 roku nagrał płytę i odbył europejską trasę koncertową z zespołem Amusos Adama Pierończyka, a w zespole Transylvaniana, prowadzonym przez perkusistę Maurice de Martin (Berlin), grał z muzykami z całego świata. Od 2004 roku koncertował ze wznowioną formacją Freelectronic.
W 2006 roku wystawił swoją instalację multimedialną Kolej rzeczy w galerii XXI w Warszawie, a także wziął udział w polskiej trasie koncertowej z niemieckim zespołem Der Rotte Bereich. W tym samym roku ukazała się płyta The Best Of Polish Smooth Jazz vol. 3 cd 1 – Tadeusz Sudnik & His Friends in Art (Polonia Records). Razem z Tomaszem Stańko, Leszkiem Możdżerem, Zoharem Fresco i Vitoldem Rek uczestniczył w festiwalu Jazz nad Odrą 2016 w koncercie Newelectronic, nawiązującym do projektu Tomasza Stańko Freelectronic z lat osiemdziesiątych.
Współpracował również z Dom Um Romao z zespołu Weather Report, Sonnym Sharrockiem, Adrianem Mearsem, Peterem Gigerem, Apostolisem Anthimosem, Januszem Skowronem, Michałem Miśkiewiczem, Jakubem Sienkiewiczem, Aleksandrem Koreckim, Andrzejem Bieżanem, Mamadou Diouf, Gunnarem Geise’em, Andrzejem Przybielskim. Brał udział w ostatnim projekcie koncertowym Tomasza Stańki Peyotl3.
Występował na wielu festiwalach, m. in. w: Montreaux, Berlinie, La Mans, Madrycie, Atenach, Zurychu, Warszawie ("Jazz Jamboree"), Gdynia Summer Jazz Days.
Obecnie koncertuje przede wszystkim z zespołem Kawalerowie Błotni (założonym w 2001) – wraz z Jerzym Kornowiczem, Mieczysławem Litwińskim, Ryszardem Lateckim, Krzysztofem Knittlem i Tadeuszem Wieleckim – łączącym tradycję free-jazzową z komponowaniem i działaniami intuicyjnymi w nietypowych miejscach. W ramach programu "Zamówienia kompozytorskie", realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca, powstały takie utwory Kawalerów Błotnych, jak Sen o Podlasiu, Znaki i Podróż do wnętrza Ziemi.
Grał również w zespołach: Helmuta Nadolskiego, Mathieu Sadowskiego (Francja), „Digivooco” Adama Pierończyka z Garym Thomasem (współpracownikiem Milesa Davisa i Johna McLaughlina), „Park Maszynowy” z Włodkiem Kiniorskim, „Analogics” z Wojciechem Konikiewiczem, „Koncert Figur Niemożliwych” z Andrzejem Mitanem, „Interakcje” z Krzysztofem Knittlem i „Joined Forces” z Pawłem Prochnowskim (Kanada). Występuje z Aliną Mleczko i Zdzisławem Piernikiem.
Interesuje go improwizacja na żywo na syntezatorach analogowych, grooveboxie i elektronicznych urządzeniach przekształcających, używa efektów dźwiękowych natury, co tworzy na scenie małe studio.
W 2020 roku dzięki stypendium artystycznemu m.st. Warszawy zarchiwizował prawie 300 nagrań ze swoim udziałem lub pod swoją pieczą oraz zaprosił młodych muzyków do dogrania nowych warstw.
aktualizacja: 2013 (ai), 2016, 2022 (wa)
Muzyka do instalacji Dancing Blue Joanny Stańko (1983)
Muzyka do wystawy Kolej rzeczy (2006)
Utwór dźwiękowy do wystawy OD-DO Stanisława Dróżdża (2009)
Muzyka do projektu Filonik – Sudnik Instalacja fabularna (2015)
Muzyka filmowa
Muzyka do filmu dokumentalnego Wielkie dusze, małe cuda (1997)
Muzyka do filmu dokumentalnego Wewnętrzna moc (2005)
Muzyka do filmu dokumentalnego Tombakowanie (2007)
Muzyka teatralna
Muzyka do spektaklu baletowego Pejzaż Nocą (1995)
Muzyka do sztuki Drewniany człowiek (2007)