kompozytor; ur. w 1986 roku. Jest absolwentem Wydziału Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie (klasa kompozycji Stanisława Moryty). Kształcił się również u Szábolcsa Esztényiego w zakresie improwizacji. Jest laureatem krajowych i międzynarodowych konkursów kompozytorskich, w tym I nagrody na Konkursie Kompozytorskim im. Tadeusza Bairda (2012) oraz III nagrody ex aequo na XIII Międzynarodowym Konkursie Kompozytoskim im. Kazimierza Serockiego (2013).
Jego utwory wykonywane były w kraju, w ramach takich festiwali, jak "Warszawska Jesień" (utwór
Symphonic Piece zamówiony na zamknięcie jubileuszowego, 60. Festiwalu, wykonany w Filharmonii Narodowej pod batutą Jacka Kaspszyka), KODY w Lublinie (
teatr muzyczny „monachomachia” zamówiony przez festiwal Tradycji i Awangardy KODY), Musica Polonica Nova we Wrocławiu, Poznańska Wiosna Muzyczna, Musica Sacra w Częstochowie, Laboratorium Muzyki Współczesnej w Białymstoku, oraz za granicą, m.in. w Wielkiej Brytanii (w Trinity College of Music w Londynie – zamówienie w ramach projektu Polish Contemporary Music for Cello pod auspicjami Polish Cultural Institute in London oraz Joan Greenfiels Trust), we Włoszech (w Sale Apollinee del Teatro La Fenice, Wenecja – zamówienie Festiwalu Agimus Venezia), w Chinach (w Wuhan, Changsha, Pekinie i Harbin).
Współpracował z Igorem Gorzkowskim oraz Studiem Teatralnym Koło, będąc autorem muzyki do kilkunastu spektakli teatralnych, m.in.: Spacerowicz, Żółta Strzała, Starucha (spektakl Teatru Ochoty w Warszawie), Burza, Kalino malino, czerwona jagodo, Wariat i zakonnica, Rewizor (spektakle Teatru Powszechnego w Warszawie) oraz Zaćmienie (spektakl Teatru Zagłębia w Sosnowcu). W 2007 roku film Der Kloane/The Runt z jego muzyką znalazł się w finale międzynarodowego konkursu European Talent Competition: Screening. Jest twórcą performansów i happeningów (Bösendorfer PROJECT, Feedback, Tak zwana ludzkość w obłędzie).
aktualizacja: 2016 (ab), 2020 (wa)
Twórczość
Jako twórca stara się ze spokojem godzić dwie tendencje nieustannie chcące w nim dojść do głosu – pragnienie ciągłego poszukiwania nowych środków wyrazu, eksploracji brzmienia, mikrotonowych harmonii, performatywności i przekraczania granic gatunków oraz przywiązanie do tradycji, zapatrzenie w muzyczną przeszłość, dawne praktyki wykonawcze, retorykę i muzyczny język epok minionych. Z taką samą powagą (i radością) buduje kombinatoryczne labirynty postspektralnych harmonii, jak i konstruuje modalne motety w stylu Gomberta. Obszarem muzyki – i duchowości – który szczególnie go pociąga jest skryty pod powierzchnią niepozornego jednogłosu ocean chorału gregoriańskiego. Zanurza się w nim, starając się podążać za łagodnym głosem klasycznej metody Solesmes. We wszystkim – na tyle, na ile się da – AMDG.
Kompozycje
burst suppression na wielką orkiestrę i warstwę elektroniczną (2010)
transcendental etudes na kwartet smyczkowy (2011)
paroles gelées na flet basowy i fortepian (2012)
piano concerto user’s guide na fortepian i orkiestrę (2012)
feldman’s lens I/II/III na fortepian, czelestę i komputer (2013)
šeg na wiolonczelę i akordeon (2014)
WAM-iationen na akordeon solo (2015)
ἀπόπτωσις (apoptōsis) na sekstet wokalny do słów W. Szekspira (2015)
toutur thrœu (rytuał słyszenia) na wiolonczelę i zespół (2016)
Symphonic Piece na filharmonię (2017)
monachomachia, teatr muzyczny (2017)
GŁOSY, performance muzyczny w formie gry terenowej dla aktorów i muzyków (2018)
Da pacem Domine na 6 głosów męskich (i żeńskich ad libitum) (2019)
De Trinitate na wiolonczelę solo, zespół wokalny, zespół instrumentalny i elektronikę (2019)
Novae Sonatae Rosarii na skrzypce i basso continuo (2020)