Aspekt praktyczny teorii struktur Macieja Zalewskiego, PWM, Kraków 1980
Świat liryki wokalno-instrumentalnej Tadeusza Bairda, PWM, Kraków 1982
Giacinto Scelsi – ‘Anahit’. Poemat liryczny dedykowany Wenus, na skrzypce solo i 18 instrumentów, Ars Nova, Poznań 1994
Tadeusz Baird - Głosy do biografii, Musica Iagiellonica, Kraków 1997
Zygmunt Krauze - Między intelektem, fantazją, powinnością i zabawą, PWN, Warszawa 2001
Z perspektywy „Piętnastej" (O „Warszawskich Jesieniach"), „Ruch Muzyczny" 1971 nr 24 i 1972 nr 21
Ariegarda i awangarda, „Ruch Muzyczny" 1971 nr 11
Kryzys czy metamorfozy, „Ruch Muzyczny" 1975 nr 16
Karol Szymanowski - „Trzy pieśni" op. 32 do słów D. Dawydowa w przekładzie J. Iwaszkiewicza, „Przegląd Humanistyczny" 1979 nr 10
Tradycja romantyczna w twórczości Tadeusza Bairda, w: Muzyka w muzyce, Spotkania muzyczne w Baranowie, t. 2 (red. Teresa Malecka i Leszek Polony), Kraków 1980
„Les espaces du sommeil" na baryton i orkiestrę do słów R. Desnosa W. Lutosławskiego, „Teksty" 1981 nr 2
„Łabędź" na głos i fortepian op. 7 Karola Szymanowskiego - słowa Wacław Berent, w: Księga jubileuszowa Mieczysława Tomaszewskiego w 60-lecie urodzin (red. Teresa Malecka), Kraków 1984
Work of Music as a Many-Layered Meaningful Structure, „Polish Art Studies" V, Wrocław 1984
„Wariacje w formie ronda" na kwartet smyczkowy Tadeusza Bairda, w: Przemiany techniki dźwiękowej, stylu i estetyki bw polskiej muzyce lat 70. (red. Leszek Polony), Kraków 1986
Aleksander Skriabin – Prometeusz. Poemat Ognia, „Musiikkitiede”m 1989 nr 1
Ignacy Jan Paderewski. „Nad wodą wielką i czystą", pieśń op. 19 nr 4 do słów Adama Mickiewicza, w: Forma i ekspresja w liryce wokalnej 1908-1914, „Muzyka i Liryka" z. 2 (red. Mieczysław Tomaszewski), Kraków 1989
Pieśni Fryderyka Chopina, „Rocznik Chopinowski" 1987 XIX 1990
Andrzej Panufnik i fletnia Marsjasza, „Kultura Niezależna" 1990 nr 65
Musical quotation: An outline of the problem, „Contemporary Music Review” Edinburgh 1992
...najpierw jest życie, a potem sztuka...Roman Berger, w: Między Polską a światem. Kultura emigracyjna po 1939 roku (red. Marta Fik), Warszawa 1992
The Musical Work as Sign. Signification Constituents, Layers, Structure, w: Musical Signification. Essays in the Semiotic Theory and Analysis of Music, księga kongresu w Helsinkach 1988 (red. Eero Tarasti), Berlin 1995
Tadeusz Baird (1928-1981). Ekspozycja. Epizody i ekskursy. Epilog, w: Muzyka polska (1945-1995) (red. Teresa Malecka, Krzysztof Droba i Krzysztof Szwajgier), Kraków 1996
Witold Lutosławski's Third Symphony (1983). A Hermeneutic Interpretation, "Irish Musical Studies" V, 1996
Signs in Witold Lutoslawski’s Music, w: „Publications de la Sorbonne”, Paris 1998
Cytat muzyczny. Zarys problematyki, „Muzyka" 1998 nr 3
Tadeusz Baird (1928-1981). Concerto lugubre for viola and orchestra, w: Modelling History and Culture, materiały z sympozjum Österreichiche Gessellschaft für Semiotik w Grazu 1996 (red. J. bernard i in. ), Wiedeń 2000
A la recherche de valeurs perdues..., w: Muzyka w kontekście kultury, księga pamiątkowa Mieczysława Tomaszewskiego (red. Małgorzata Janicka-Słysz, Teresa Malecka, Krzysztof Szwajgier), Kraków 2001
Znaki w muzyce Witolda Lutosławskiego, „Muzyka" 2002 nr 1
Rozumienie muzyki - na przykładzie „Mi-parti" Witolda Lutosławskiego, „Muzyka" 2004 nr 1
Tadeusz Baird - sztuka dźwięku, sztuka słowa, Warszawa 1984
Melos, logos, etos, materiały sympozjum poświęconego twórczości Floriana Dąbrowskiego, Stefana Kisielewskiego, Zygmunta Mycielskiego, Warszawa 1987
Oblicza polistylizmu, materiały sympozjum poświęconego twórczości Konstantego Regameya, Warszawa 1988
Prezentacje, interpretacje, konfrontacje, materiały sympozjum poświęconego twórczości Witolda Lutosławskiego, Warszawa 1995
Komorowska Małgorzata, Krystyna Tarnawska-Kaczorowska (1933-2005), „De Musica" XII 2006
Gąsiorowska Małgorzata, Tarnawska-Kaczorowska Krystyna, w: Encyklopedia Muzyczna PWM (część biograficzna pod red. Elżbiety Dziębowskiej), t. „t-v", PWM, Kraków 2009
Rynek Starego Miasta 27
00-272 Warszawa
e-mail:
tel: +48 785 370 000
Modernizacja strony odbywa się dzięki wsparciu Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu Nauka dla społeczeństwa II.