klawesynistka; ur. 6 października 1990, Tczew. Ukońzyła Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie klawesynu prof. Władysława Kłosiewicza w 2014. W ramach programu Erasmus przez rok studiowała w Hochschule für Musik und Theater w Lipsku (Niemcy), kształcąc się pod okiem Nicholasa Parle’a oraz Tobiasa Schade. Jest również absolwentką studiów uzupełniających w Scholi Cantorum Basiliensis (Bazylea, Szwajcaria) w klasie Andrei Marcona (2017). W Bazylei pobierała jednocześnie lekcje u Jermaine’a Sprosse’a. Absolwentka studiów doktoranckich na Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, gdzie obecnie wykłada. W 2021 roku otrzymała stopień doktora w dziedzinie sztuki, dyscyplinie sztuk muzycznych.
Justyna Woś doskonaliła swoje umiejętności podczas licznych kursów wykonawstwa, prowadzonych przez znanych pedagogów i artystów (Andrea Marcon, Gunther Rost, Jean-Marc Aymes, Mitzi Meyerson, Ryo Terakado, Marek Toporowski, Leszek Kędracki, Elżbieta Stefańska, Ewa Mrowca, Marcin Szelest, Alina Ratkowska, Lilianna Stawarz, Maria Erdman, Katarzyna Drogosz, Eckhard Kuper, Sigiswald Kuijken, Barbara Maria Willi, Petr Wagner, zespół Arte Dei Suonatori).
Justyna Woś otrzymała stypendium Fundacji im. Kazimierza Bartkowiaka (Szwajcaria), kilkakrotnie - stypendium dla najlepszych doktorantów oraz stypendium Rektora Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, stypendium Prezydenta Miasta Bydgoszczy dla osób zajmujących się twórczością artystyczną oraz upowszechnianiem kultury, dzięki któremu zorganizowała cykl koncertów kameralnych „Duelli Barocchi”.
Koncertuje jako solistka i kameralistka w Polsce i za granicą. Występowała na estradach Filharmonii Pomorskiej, Częstochowskiej, Krakowskiej. Jej solowy recital odbył się w ramach pierwszej edycji Bałtyckiego Międzynarodowego Festiwalu Klawesynowego w Gdańsku. Wystąpiła jako solistka wykonując Koncert na 4 klawesyny i orkiestrę smyczkową J. S. Bacha na Festiwalu Bachowskim w Świdnicy. Kilkukrotnie uczestniczyła w Alte Musik Fest odbywającym się w Grassi Museum w Lipsku, grając tam na oryginalnych ponad 300-letnich klawesynach i organach z zespołem Orchestra da Camera di Lugano pod batutą maestro Stefano Bazziego.
Jest członkiem zespołu organizacyjnego festiwalu Bydgoska Scena Barokowa. Brała udział w rejestracji audio-video współczesnego prawykonania opery Filandro Nicoli Porpory w ramach drugiej edycji tego festiwalu.
aktualizacja: 2022 (wa)