Przejdź do głównej treści

Zamuszko Sławomir

Zamuszko Sławomir

  • kompozytor

kompozytor; ur. 30 grudnia 1973, Łódź. Studiował w Akademii Muzycznej w Łodzi: w latach 1992-97 grę na altówce w klasie Zbigniewa Friemana, w latach 1994-99 kompozycję u Jerzego Bauera (dyplom z wyróżnieniem). Swoje umiejętności z zakresu kompozycji uzupełniał w latach 2000-2002 pod kierunkiem Mariana Borkowskiego na Podyplomowym Studium Kompozycji Akademii Muzycznej w Warszawie. W 2002 uczestniczył w 8th Young Composers Meeting w Apeldoorn w Holandii, gdzie dokształcał się u Louisa Andriessena, Hanny Kulenty, Martijna Paddinga i Andrew Tooveya. Od 2003 do 2004 studiował w Katedrze Informatyki Stosowanej Politechniki Łódzkiej. Uczestniczył w programie opieki nad młodymi kompozytorami Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego (2007-2010).

W latach 1997-98 był stypendystą Ministra Kultury i Sztuki. Jest laureatem dwóch pierwszych nagród na Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim „Das neue sorbische Lied” w Cottbus w Niemczech: w 2000 za pieśń Wšuźi stworby na mezzosopran, skrzypce i fortepian (2000), a w 2003 – za pieśń Zachadnosć na chór mieszany i orkiestrę kameralną (2003).

Jego utwory były wykonywane m.in. na festiwalach „Laboratorium Muzyki Współczesnej”, „Musica Polonica Nova” i „Sacrum – Non Profanum”, a także na koncertach towarzyszących Festiwalowi „Warszawska Jesień”. Znalazły się też na płytach nominowanych do nagrody fonograficznej Fryderyk 2004 i 2009. W 2010 ukazała się, nakładem wydawnictwa DUX, jego pierwsza płyta monograficzna: Sławomir Zamuszko – Works for Orchestra.

Sławomir Zamuszko w latach 1993-2003 współpracował ze Studiem Teatralnym „Słup” w Łodzi, tworząc oprawę muzyczną spektakli i happeningów Marcela Szytenchelma. Od 2012 roku współpracuje z Fundacją „Festina Lente”, tworząc oprawę muzyczną licznych audiobooków dla dzieci.

Od 2014 roku jest doktorem habilitowanym sztuki muzycznej w zakresie kompozycji i teorii muzyki. Jest profesorem kompozycji w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Pracuje również w szkołach muzycznych II stopnia. Zajmuje się także działalnością popularyzatorską – jego artykuły ukazały się w periodykach „Muzyka21”, „Wychowanie Muzyczne w Szkole” i „Presto” oraz w portalu internetowym www.koneser.pl. W latach 2003-2004 współpracował z rozgłośnią „Dobre Radio” w Łodzi. Był także autorem licznych omówień koncertowych dla Filharmonii im. Artura Rubinsteina w Łodzi (periodyk „Kwarta”).


aktualizacja: luty 2016 (ac)

Strona internetowa kompozytora: www.zamuszko.com

Kompozycje

Suita na altówkę solo (1994-95) Sonatina na kwartet perkusyjny (1995) Ostinati [wersja I] na altówkę i fortepian (1995) ...dla dzieci, cykl miniatur na fortepian (1995) Wariacje na temat Niccolo Paganiniego na marimbafon (1995-96) 46 – Tema con Variazioni na kwartet dęty drewniany (1996) Kontrowersje, teatr instrumentalny na 2 flety (1996) Kranzhorn, impresja na obój i wiolonczelę (1996) Portal 1 na róg i fortepian (1996) Babel FM na taśmę (1997) Koncert [wersja I] na klarnet i orkiestrę smyczkową (1997-98) Kaja moknie na głos solowy dziecięcy (lub 1-głosowy chór dziecięcy) i fortepian (1998) Koncert [wersja II] na klarnet i fortepian (1998) „321” na trio stroikowe (1998) Portal 2 na altówkę, wiolonczelę i orkiestrę symfoniczną (1998-99) Preludia na fortepian (1999-2000) Nokturn na fortepian (2000) Wšuźi stworby na mezzosopran, skrzypce i fortepian (2000) Requiem na alt solo i kwartet smyczkowy (2000) Przenikania na orkiestrę smyczkową (2000-2001) Lingwariacje na temat Johna Cage’a na głos mówiony solo (2001) Preludia na organy (2001)) Psalm XV na sopran liryczny solo i orkiestrę kameralną (2001-2002) Możliwości na gitarę (2002) Zachadnosć na chór mieszany i orkiestrę kameralną (2003) Maska opera-monodram do tekstu Stanisława Lema na żeński głos mówiony solo i małą orkiestrę (2003-2004) Europejczyk w Meksyku [wersja I] na flet i kwartet smyczkowy (2004) Six Persons na wiolonczelę i fortepian (2004) Events na małą orkiestrę (2005) Cantata seriosa na motywach z chorału protestanckiego do tekstu Johanna Heermanna na sopran solo, chór mieszany i klawesyn lub organy (2005) Cantata serena na motywach z chorału protestanckiego do tekstu Johanna Heermanna na sopran solo, chór mieszany i klawesyn lub organy (2005) Sanctus – Hosanna – Benedictus na 12-głosowy chór mieszany (2005) Divertimento in memoriam W.A.M. na orkiestrę smyczkową (2005-2006) Jingiel Akademii Muzycznej im. Bacewiczów w Łodzi na kwartet smyczkowy i perkusję (2006) Nasha Shkhapa [wersja I], cykl pieśni do tekstów Ogdena Nasha i Hilaire Belloca na mezzosopran i fortepian (2007) 89 Degrees North na orkiestrę symfoniczną (2007-2008) ...set ...rise na wiolonczelę na prawą rękę i małą orkiestrę (2007-2009) Pięć melodii bułgarskich na orkiestrę symfoniczną (2008) Nasha Shkhapa [wersja II], cykl pieśni do tekstów Ogdena Nasha i Hilaire Belloca na mezzosopran i orkiestrę (2009) Europejczyk w Meksyku [wersja II] na klarnet i kwartet smyczkowy (2009) Europejczyk w Meksyku [wersja III] na flet i orkiestrę smyczkową (2009) Koncert na altówkę i orkiestrę symfoniczną (2009) Pia-No Concerto na fortepian preparowany dla 7 wykonawców-amatorów i orkiestrę symfoniczną (2010) Kwiaty polskie do tekstu Juliana Tuwima na recytatora i orkiestrę symfoniczną (2010) Koncert śląski na 23 instrumenty smyczkowe (2013) Z opowiadań definitywnych do tekstu d_terminusa na 3 flety, altówkę i taśmę (2013) Hearmonics na fortepian lub taśmę (2015)

Literatura

Kowalska-Zając Ewa, Zamuszko Sławomir, w: Łódzkie środowisko kompozytorskie 1945-2000, Akademia Muzyczna w Łodzi, Łódź 2001
Polmic

Rynek Starego Miasta 27
00-272 Warszawa
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel: +48 785 370 000

Wsparcie projektu

Modernizacja strony odbywa się dzięki wsparciu Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu Nauka dla społeczeństwa II.

Logo Ministerstwa NiSW program Nauka dla społeczeństwa

Nasze social media



© All rights reserved. POLMIC
Do góry