Sonatina na fortepian (1986)
Msza na chór mieszany a cappella (1986)
Communication breakdown na kwintet dęty (1987)
Wariacje na bardzo znany temat na wibrafon i fortepian (1987)
Pieśń nad pieśniami na głos męski, flet, wibrafon, bongosy i fortepian (1987)
Koncert na marimbę solo (1988)
Muzeum wyobraźni na fortepian (1989)
Genesis na wielką orkiestrę symfoniczną (1991)
Jazz Connection na fortepian (1992)
Alleluja na chór mieszany a cappella (1996)
Skarbczyk marimbafonisty, czyli dość trudne kawałki na cztery pałki na marimbę solo (1998)
Laudate Dominum na chór mieszany a cappella (2002)
Magnificat na chór mieszany a cappella (2002)
Ave Maria na chór mieszany a cappella (2002)
Divertimento na orkiestrę smyczkową (2003)
Missa plagiata na chór mieszany a cappella (2004)
Hymnum gloriae tuae canimus na chór mieszany a cappella (2005)
Stabat Mater dolorosa na chór mieszany a cappella (2006)
Koncert na klawesyn i orkiestrę smyczkową (2006)
Salve Regina na chór mieszany a cappella (2006)
Modlitwa, gdy dziatki spać idą na chór mieszany a cappella (2007)
Missa super cantiones profanae (zrewidowana wersja Missa plagiata) (2013)
Na fraszki Jana z Czarnolasu suita na kwartet wokalny, flauto traverso, 3 viole da gamba i lutnię (2013)
Twórczość orkiestrowa Tadeusza Bairda w kontekście techniki instrumentacji,, Wydawnictwo Uczelniane , Bydgoszcz 2005
Model mozartowskiej orkiestry symfonicznej, Wydawnictwo Uczelniane Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2010
„Burgundzkie brzmienie” - Historia Collegium Vocale Bydgoszcz, Wydawnictwo autorskie, Bydgoszcz 2016
Technika orkiestrowa w utworach symfonicznych Karola Szymanowskiego,, w: Zeszyt naukowy nr 5, Akademia Muzyczna w Bydgoszczy, Bydgoszcz 1993
Geometryzacja struktury dźwiękowej jako przejaw wpływów kubistycznych na muzykę Igora Strawińskiego,, w: Zeszyt naukowy nr 8, Akademia Muzyczna w Bydgoszczy, Bydgoszcz 1995
Rola flażoletów w kształtowaniu indywidualnego charakteru brzmienia orkiestry Maurycego Ravela,, w: Zeszyt naukowy nr 10, Akademia Muzyczna w Bydgoszczy, Bydgoszcz 1998
Inspiracje jazzowe w muzyce europejskiej,, w: Zeszyt naukowy nr 10, Akademia Muzyczna w Bydgoszczy, Bydgoszcz 1998
Nowe spojrzenie na formę „Elegei” Tadeusza Bairda, „Muzyka” 1999 nr 3, s. 65-81
Stopień wykorzystania możliwości fakturalnych instrumentów smyczkowych w utworach symfonicznych Tadeusza Bairda do 1953 roku,, w: Zeszyt naukowy nr 12, Akademia Muzyczna w Bydgoszczy, Bydgoszcz 1999
Przykłady zastosowania muzyki jazzowej w nauczaniu kształcenia słuchu,, w: Z prac Międzyuczelnianej Katedry Kształcenia Słuchu: „Kształcenie słuchu instrumentalistów”, Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina, Warszawa 2001
Ryszard Kwiatkowski (1931-1993),, w: Kompozytorzy szczecińscy po 1945 roku, Zamek Książąt Pomorskich, Szczecin 2002
Tadeusz Baird – romantyk w okowach modernizmu,, w: Prace zbiorowe nr 18, Akademia Muzyczna w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2004
Kolorystyka instrumentalna w utworach orkiestrowych Tadeusza Bairda, „Muzyka” 2004 nr 4, s. 63-86
Cassazione per orchestra Tadeusza Bairda - neoklasyczna dodekafonia,, w: Dzieło muzyczne. Estetyka, struktura, recepcja, Prace zbiorowe nr 21, Wydawnictwo Uczelniane Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2005
Klasycyzujący nurt w twórczości Maurycego Ravela,, w: Dzieło muzyczne. Archetyp, Prace zbiorowe nr 22, Wydawnictwo Uczelniane Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2006
Symbolism of Numbers and Its Importance in Aural Perception (Illustrated by the Motet „Nuper rosarum flores” by Guillaume Dufay),, w: Dzieło muzyczne jako fenomen dźwiękowy, Prace zbiorowe nr 24, Wydawnictwo Uczelniane Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2007
„Cztery eseje” Tadeusza Bairda — między tradycją i nowoczesnością,, w: Idee modernizmu i postmodernizmu w poetyce kompozytorskiej i w refleksji o muzyce, Musica Iagellonica, Kraków 2007
„Ma Mere l’Oye” Maurycego Ravela. Od fortepianowego oryginału do orkiestrowej feerii barw,, w: Dzieło muzyczne i jego rezonans, Prace zbiorowe nr 26, Wydawnictwo Uczelniane Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2008
„Le Tombeau de Couperin” Maurycego Ravela – geneza i konteksty,, w: Prace zbiorowe nr 29, Wydawnictwo Uczelniane Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2009
Renesansowa polifonia sakralna. Między liturgiczną a estetyczną funkcją muzyki,, w: Prace zbiorowe nr 30, Wydawnictwo Uczelniane Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2010
Orchestral transcriptions of Chopin works - the axiological aspect,, w: Prace zbiorowe nr 32, Wydawnictwo Uczelniane Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2011
Między sacrum a profanum. Renesansowy cykl mszalny jako unifikator pozamuzycznych znaczeń,, w: Prace zbiorowe nr 34, Wydawnictwo Uczelniane Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2012
The First Booke of Songes or Ayres Johna Dowlanda - profesjonalna muzyka na usługach amatorskiej rozrywki,, w: Prace zbiorowe nr 36, Wydawnictwo Uczelniane Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2014
Na fraszki Jana z Czarnolasu - odrodzony renesans,, w: Prace zbiorowe nr 37, Wydawnictwo Uczelniane Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2014
Missa super cantiones profanae - próba reaktywowania renesansowej praktyki kompozytorskiej,, w: Prace zbiorowe nr 38, Wydawnictwo Uczelniane Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2015
Rynek Starego Miasta 27
00-272 Warszawa
e-mail:
tel: +48 785 370 000
Modernizacja strony odbywa się dzięki wsparciu Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu Nauka dla społeczeństwa II.