Przejdź do głównej treści

Chanterelle Festival - Spotkania Muzyki

Chanterelle Festival - Spotkania Muzyki

„Chanterelle Festival” istniał nieprzerwanie od 1993 do 2012 roku. Jego tradycją była inauguracja we wnętrzach Konkatedry w Ostrowie Wielkopolskim - pozostałe dni festiwalu przebiegały w niezwykłej scenerii „najpiękniejszego z zamków nad Loarą” - Zamku Książąt Czartoryskich i parku arboretum Ośrodka Kultury Leśnej w Gołuchowie. Zimowe i wiosenne koncerty odbywały się w Pałacu Lipskich w Lewkowie – w Oddziale Muzeum Ziem Kaliskich.

Początkowo poświęcony muzyce dawnej - obserwując odbiór i oczekiwania melomanów - w 1995 roku festiwal rozszerzył formułę. Zaczęto prezentować repertuar od renesansu do współczesności, dając możliwość pogłębienia wiedzy muzycznej. Dużo uwagi poświęcano muzyce kameralnej, która była prezentowana „zawsze w mistrzowskim wykonaniu”. Od 2001 roku festiwal funkcjonował pod nazwą Spotkania Muzyki „Chanterelle Festival”, podkreślając wartość wzajemnych spotkań - muzyki z ludźmi i ludzi z muzyką i sobą nawzajem. Od 2000 roku, jako „Nieustający Chanterelle”, festiwal włączył do swojej oferty koncerty takie, jak jesienny „Salon Muzyczny” i zimowy cykl „W taki piękny zimowy wieczór”. Od 2005 roku zaczęły odbywać się wiosenne spotkania „Oblicza Kultur”. Uwzględniając sugestie melomanów, Chanterelle trwał cały rok.

Celem festiwalu było budowanie wrażliwości wartością i pięknem kultury śródziemnomorskiej, poznanie arcydzieł muzyki klasycznej - klasyki współczesnej i wielkich osobowości artystycznych, tworzenie estrady młodych, wybitnie utalentowanych i dobrze zapowiadających się polskich wykonawców - instrumentalistów i śpiewaków, laureatów różnych konkursów muzycznych. Cechą charakterystyczną była niepowtarzalna atmosfera spotkań; z muzyką, przyrodą i architekturą w tle, łączenie dawnych tradycji muzycznych ze współczesnością - przeszłości z przyszłością, muzyki z teatrem oraz ciągłe poszukiwania muzyki jeszcze nie znanej, nowych - zaskakujących talentem i nowatorstwem osobowości i swojego właściwego miejsca na kulturalnej mapie świata. W festiwalu udział wzięli m.in.: wokaliści: Jadwiga Rappé, Joanna Kozłowska, Olga Pasiecznik, Kira Boreczko, Piotr Kusiewicz, Anna Mikołajczyk, Galina Kuklina, Krzysztof Szmyt, Józef Frakstein, Jadwiga Teresa Stępień, Piotr Łykowski, Robert Pożarski, Marcin Bornus-Szczyciński, Mirosław Borczyński, Renate Kaschmieder, Andrea Wurzer, Amy E. Wheeler, Agata Zubel, instrumentaliści: flet - Jadwiga Kotnowska, Elżbieta Gajewska, Małgorzata Wojciechowska; skrzypce - Simon Standage, gitara klasyczna - Krzysztof Pełech, Jarema Klich, Łukasz Kuropaczewski, harfa - Anna Faber, klarnet - Eduard Brunner, Jan Jakub Bokun, klawesyn - Władysław Kłosiewicz, Marek Toporowski, fortepian - Adam Makowicz, Leszek Możdżer, Andrzej Tatarski, wiolonczela - Adam Klocek, Mark Caudle, zespoły kameralne: Kwartet Wilanów, Karol Szymanowski Quartet, Motion Trio, Praski Kwartet Gitarowy, zespoły muzyki dawnej: Ars Nova, Dekameron, Il Tempo, Altri Stromenti, Arte Dei Suonatori oraz Chór Filharmonii Poznańskiej „Poznańskie Słowiki” prof. Stefana Stuligrosza, Chór Chłopięcy „Polskie Słowiki”, Schola Cantorum Gedanensis, zespoły wokalne: Oktoich, Il Canto, Affabre Concinui, Spirituals Singers Band, Orkiestra Kameralna Leopoldinum, Orkiestra Fiharmonii Kaliskiej.

Gościem specjalnym festiwalu był prof. Włodzimierz Kotoński, który w 2002 roku, z okazji 10-lecia festiwalu zadedykował Chanterelle utwór - Wilanowskie pejzaże na kwartet smyczkowy i flet, a światowe prawykonanie (Kwartet Wilanów i Elżbieta Gajewska) miało miejsce właśnie w Gołuchowie, 16 czerwca 2002 roku.

aktualizacja: 2021 (msz)

Polmic

Rynek Starego Miasta 27
00-272 Warszawa
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel: +48 785 370 000

Wsparcie projektu

Modernizacja strony odbywa się dzięki wsparciu Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu Nauka dla społeczeństwa II.

Logo Ministerstwa NiSW program Nauka dla społeczeństwa

Nasze social media



© All rights reserved. POLMIC
Do góry