- Marek Mleczko - obój
- Roman Widaszek - klarnet
- Paweł Solecki - fagot
Zespół powstał z inicjatywy oboisty Marka Mleczko w roku 1998 przy Orkiestrze Kameralnej "Capella Cracoviensis". Składa się z wybitnych instrumentalistów, którzy przejawiają swą aktywność artystyczną nie tylko w grze orkiestrowej, ale również kameralnej oraz bardzo często solowej. Stąd też mają na swym koncie wiele koncertów kameralnych na liczących się estradach. Członkowie zespołu są pedagogami Akademii Muzycznych w Krakowie i Katowicach oraz muzykami Krakowskiego Kwintetu Dętego.
Krakowskie Trio Stroikowe prowadzi działalność koncertową korzystając z szerokiego repertuaru od muzyki barokowej do współczesnej, a jego koncerty spotykają się z uznaniem publiczności i krytyków. W roku 2005 współpracując z PWM i DUX zespół nagrał płytę z utworami polskich kompozytorów XX wieku (
Szałowski, Tansman, Lutosławski, Spisak, Palester, Krauze - DUX 0493/PWM10374). W 2006 roku zarejestrował natomiast
Sonatę triową BWV 525 Jana Sebastiana Bacha w transkrypcji na trio stroikowe.
Fragmenty recenzji:
…Współczesny, atonalny utwór (Trio Lutosławskiego) to rzecz niezwykle trudna, zarówno w wykonaniu, jak i odbiorze. Szalone tempo, karkołomne pasaże, i zwroty muzyczne stawiają przed muzykami bardzo wysokie wymagania. Jednak Marek Mleczko, Roman Widaszek i Paweł Solecki poradzili sobie precyzyjnie i bezbłędnie…
Tomasz Jakub Handzlik, „Gazeta Wyborcza” 25.08.2003
…Krakowskie Trio Stroikowe w czwartek udowodniło swe mistrzostwo. Lekkość, precyzja, wdzięk, głęboka muzykalność, kreatywność artystyczna trójki instrumentalistów - wszystko to sprawiało, że słuchaliśmy muzyki z prawdziwą radością. Artyści, zestawiając na koncercie polską muzykę z powstałymi w tym samym czasie utworami Dariusa Milhauda i Jacquesa Iberta, udowodnili też bogactwo warsztatu kompozytorskiego rodzimych twórców...
Anna Woźniakowska, „Dziennik Polski” 03.09.2005
…Krakowskie Trio Stroikowe, złożone z czołowych instrumentalistów Capelli Cracoviensis, gra bardzo sprawnie i elegancko, doskonale przekazując nie tylko literę, lecz i ducha poszczególnych kompozycji, dzięki czemu płyta jest cennym dokumentem, ale może też przynieść sporo radości amatorom tego rodzaju repertuaru.
Ludwik Erhardt, „Ruch Muzyczny” 19.03.2006
LITERATURA WYBRANA:
Mówi Krakowskie Trio Stroikowe, "Ruch Muzyczny" 2007 nr 14, s. 7.