ArtMusFair Warsaw 2010 - PROGRAM
ArtMusFair Warsaw 2010, 3. Konwencja Muzyki Nowej
Warszawa, 22-25 września 2010
Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina
PROGRAM RAMOWY
09.00-18.00: Hol – rejestracja / informacja
10.00-22.00: Dziedziniec – Instalacja "qub" w ramach projektu „Electronics meets challenges of the 21st century”
instalacja: Krzysztof Knittel i Marek Chołoniewski
współpraca: Piotr Sych – ISA Harp, Krzysztof Czaja – Max/MSP, PureData programming, Andrzej Kopeć – Max/MSP processing, Maciej Walczak – video
10.00-13.30: Sala Senatu – International Association of Music Information Centres Board Meeting (IAMIC) – sesja zamknięta
13.30-15.30: Klub „Gama” / Sala koncertowa – Oficjalna inauguracja ArtMusFair
wstęp tylko dla zarejestrowanych uczestników
15.30-18.00: Sala im. Henryka Melcera – Konferencja “Creators Network”
16.00-17.00: Sala im. Stanisława Moniuszki – Koncert 1: Norwegian Electroacoustic Music
Arne Nordheim Solitaire for tape (12’04”)
Kåre Kolberg Keiserens nye slips for tape (10’00)
Peer Landa Downcast for tape (8’32”)
Jøran Rudi Concrete Net for video and stereo diffusion
Risto Holopainen Prosit highlights for tape (4’50”)
18.00-19.00: Sala im. Karola Szymanowskiego – Koncert 2: Electroacoustic Free Improv
utwory Krzysztofa Knittla, Marka Chołoniewskiego, Andrei Smirnova, Franziski Baumann
19.30-21.30: Sala koncertowa – Koncert 3: „Electronics meets challenges of the 21st century”
Stefan Östersjö – gitara, Szabolcs Esztenyi - fortepian, natasha Barrett, Clarence Barlow, Jøran Rudi - komputery
Natasha Barrett Deconstructing Dowland (9’12”)
Clarence Barlow otodeblu (4’), septima de facto for retuned player piano (7’) – prawykonanie nowej wersji
Rolf Wallin – Strøk
Krzysztof Czaja Id - prawykonanie
Andrzej Kopeć r-evolutio - prawykonanie
Szabolcs Esztenyi Torus - prawykonanie
Krzysztof Czaja Anathemata - prawykonanie
Lidia Zielińska In the Rear - prawykonanie
21.30-22.30: Dziedziniec – Wernisaż instalacji "qub" w ramach projektu „Electronics meets challenges of the 21st century”
instalacja: Krzysztof Knittel i Marek Chołoniewski
współpraca: Piotr Sych – ISA Harp, Krzysztof Czaja – Max/MSP, PureData programming, Andrzej Kopeć – Max/MSP processing, Maciej Walczak – video
22.30 – 24.00: Klub “Skwer” – Koncert 4: Chopin Mix
Bartłomiej Kominek – fortepian, DJ Żusto, VJ Mision
09.00-18.00: Hol – rejestracja / informacja
10.00-18.00: Targi ArtMusFair
prezentacje dorobku wydawnictw muzycznych i innych organizacji związanych z muzyką współczesną: stowarzyszeń kompozytorskich, centrów informacji muzycznej oraz instytucji edukacyjnych z całej Europy
10.00-22.00: Dziedziniec – Instalacja "qub" w ramach projektu „Electronics meets challenges of the 21st century”
instalacja: Krzysztof Knittel i Marek Chołoniewski
współpraca: Piotr Sych – ISA Harp, Krzysztof Czaja – Max/MSP, PureData programming, Andrzej Kopeć – Max/MSP processing, Maciej Walczak – video
10.00-13.30: European Composers’ Forum Board Meeting – sesja zamknięta
10.00-13.30: Federation of Film & Audiovisual Composers of Europe Meeting (FFACE) – sesja zamknięta
10.00-13.30: Alliance of Popular Composer Organisations in Europe Meeting (APCOE) – sesja zamknięta
10.00-11.30: Audytorium im. Karola Szymanowskiego – „Electronics meets challenges of the 21st century”: PANEL KOMPOZYTORÓW 1
przewodniczący: Ambrose Field (University of York)
uczestnicy panelu: Krzysztof Knittel (Akademia Muzyczna w Łodzi), Marek Chołoniewski (Akademia Muzyczna w Krakowie), Andrei Smirnov (Studio of Computer Music, Theremin Institute, Moscow Tschaikovsky Conservatory), Franziska Baumann (Berne University of Music, Switzerland)
12.00-13.00: Sala koncertowa – Re:New Music: próba otwarta i spotkanie z kompozytorem
Kwartludium, Gilles Gobert
12.00-13.30: Audytorium im. Karola Szymanowskiego – „Electronics meets challenges of the 21st century”: PANEL KOMPOZYTORÓW 2
przewodniczący: Stanisław Krupowicz (Akademia Muzyczna w Krakowie)
uczestnicy panelu: Natasha Barrett (Oslo), Lidia Zielińska (Akademia Muzyczna w Poznaniu), Krzysztof Czaja (UMFC), Andrzej Kopeć (UMFC), Joran Rudi (NOTAM), Clarence Barlow (University of California, Santa Barbara)
14.30-16.00: Audytorium im. Karola Szymanowskiego – „New Music for New Players – Contemporary Works for Beginners”: PANEL
przewodniczący: Krzysztof Kwiatkowski
- dyskusja na temat współczesnej literatury muzycznej dla dzieci i początkujących muzyków
- prezentacja projektu festiwalu muzyki dla początkujących wykonawców, planowanego jesienią 2011
15.00-16.00: Sala koncertowa – Re:New Music: próba otwarta i spotkanie z kompozytorem
Kwartludium, Jean-Pierre Deleuze
14.30-16.00: Sala im. Henryka Melcera – „Authors Rights: Between EU Directive & Cultural Flatrate”: PANEL
16.00-19.00: Sala Senatu - General Assembly European Composers & Songwriters Alliance – sesja zamknięta
16.30-18.00: Sala im. Henryka Melcera – Project Stage 1: Contemporary Music Theatre
19.30-21.30: Sala koncertowa – Koncert 5: Re:New Music presents “Kwartludium+”
William Sweeney Nightsongs
Jean-Pierre Deleuze Ellipsen
Gilles Gobert Pièce pour piano, percussions et électronique
Piątek, 24 września 2010
09.00-18.00: Hol – rejestracja / informacja
10.00-18.00: Targi ArtMusFair
prezentacje dorobku wydawnictw muzycznych i innych organizacji związanych z muzyką współczesną: stowarzyszeń kompozytorskich, centrów informacji muzycznej oraz instytucji edukacyjnych z całej Europy
10.00-22.00: Dziedziniec – Instalacja "qub" w ramach projektu „Electronics meets challenges of the 21st century”
instalacja: Krzysztof Knittel i Marek Chołoniewski
współpraca: Piotr Sych – ISA Harp, Krzysztof Czaja – Max/MSP, PureData programming, Andrzej Kopeć – Max/MSP processing, Maciej Walczak – video
10.00-12.30: Audytorium im. Karola Szymanowskiego – Konferencja „Electronics meets challenges of the 21st century”: SESJA 1 - LISTENING AND RELATING TO ELECTRONIC MUSIC
- Listening to and understanding sound and music
- Soundscape of our times, does it change our musical interests and listening
- Hearing and listening: does EA music challenge listeners differently that acoustic music. If yes, why and how
- Abstraction and concrete
- Musical abstraction and sound art, convergence or opposites
przewodniczący: Gerald Bennett (Zurich)
uczestnicy sesji: Katharine Norman (City University, London), Jean-Claude Risset (Paryż), Monty Adkins (University of Huddersfield)
10.00-12.30: Sala im. Henryka Melcera – “Radio&Media: Off-wire for contemporary music?” – PANEL
12.00-13.00: Sala koncertowa - Re:New Music: próba otwarta i spotkanie z kompozytorem
Orkiestra Muzyki Nowej, Osmo Raihalla
13.00-14.00: Live Music
14.00-16.00: Audytorium im. Karola Szymanowskiego – Konferencja „Electronics meets challenges of the 21st century”: SESJA 2 - TECHNOLOGICAL INNOVATION
- Short historical overview
- Current research fronts and development trends
- Influences
- Is technology today less linked with musical innovation than commercial mass-market needs
- What role does musical innovation play for technical innovation?
- What role does technological innovation play for musical innovation?
przewodniczący: Xavier Serra (The Music Technology Group MTG, Universitat Pompeu Fabra, Barcelona)
uczestnicy sesji: Yann Orlarey (Scientific Director of Grame, Lyon), Daniel Teruggi (Director of Groupe de recherches musicales GRM, Paris), Andrew Gerzso (IRCAM)
14.00-16.00: Sala Senatu - ArtMusFair Working Group 2 – sesja zamknięta
15.00 – 16.00: Sala koncertowa - Re:New Music: próba otwarta i spotkanie z kompozytorem
Orkiestra Muzyki Nowej, Berislav Sipus
16.30-18.00: Sla im. Henryka Melcera - Project Stage 2
18.00-19.00: Sala im. Henryka Melcera - Live stage 3: Microtonal Concert & Presentation of GSS Scale System
19.30-21.30: Sala koncertowa – Koncert 6: Re:New Music presents „New Music Orchestra”
Berislav Šipuš Un jardin sous la pluie avec un compositeur sans parapluie
Osmo Tapio Raihala Damballa
Roman Berger Postscriptum
Arne Nordheim Tenebrae
22.30-1.00: Klub “Skwer” - Koncert 7: Norwegian Noise
Golden Serenades
Hammond Pops - prawykonanie
09.00-16.00: Hol – rejestracja / informacja
10.00-16.00: Targi ArtMusFair
prezentacje dorobku wydawnictw muzycznych i innych organizacji związanych z muzyką współczesną: stowarzyszeń kompozytorskich, centrów informacji muzycznej oraz instytucji edukacyjnych z całej Europy
10.00-16.00: Dziedziniec – Instalacja "qub" w ramach projektu „Electronics meets challenges of the 21st century”
instalacja: Krzysztof Knittel i Marek Chołoniewski
współpraca: Piotr Sych – ISA Harp, Krzysztof Czaja – Max/MSP, PureData programming, Andrzej Kopeć – Max/MSP processing, Maciej Walczak – video
10.00-12.30: Audytorium im. Karola Szymanowskiego – Konferencja „Electronics meets challenges of the 21st century”: SESJA 3 - MUSICAL INNOVATION AND THE CHANGING ROLE OF STUDIOS AND FESTIVALS
- New genres and trends, description of general characteristics
- New arenas and methods for distribution and performances
- Does this development change the studios’ role?
- What is the current role of studios?
- Is the time for large institutions over, as often proposed in the “underground”?
- Festivals, should they be inclusive or have a sharper edge?
przewodniczący: Clarence Barlow (University of California, Santa Barbara)
uczestnicy sesji: Kim Cascone (USA), Tadeusz Wielecki (“Warszawska Jesień”), Jøran Rudi (NOTAM), Lars Petter Hagen (“Ultima” Oslo Contemporary Music Festival)
12.00-13.00: Foyer - Live Stage 4: Presentation of Hungaroton
14.00-16.00: Audytorium im. Karola Szymanowskiego – Konferencja „Electronics meets challenges of the 21st century”: SESJA 4 - ELECTRONICS IN MUSIC EDUCATIONS
- rola, znaczenie i możliwości warsztatu muzyki elektroakustycznej w kształceniu wrażliwości muzycznej
- które komputerowe programy muzyczne nadają się najlepiej do edukacji w szkołach ogólnokształcących?
- rola internetu w edukacji muzycznej w szkolnictwie powszechnym
- elektronika w szkołach muzycznych (podstawowych, gimnazjach, liceach, wyższych)
- omów Twoje własne doświadczenia edukacyjne, które mogliby wykorzystać inni pedagodzy, w innych krajach
przewodniczący: Krzysztof Knittel (Polska Rada Muzyczna)
uczestnicy panelu: Jadwiga Radkiewicz (Institute of Creative Technologies [IOCT] de Montfort University, Leicester, UK), Andrea Cohen (Institute of Creative Technologies [IOCT] de Montfort University, Leicester, UK), Andrei Smirnov (Studio of Computer Music, Theremin Institute, Moscow Tchaikovsky Conservatory), Marek Chołoniewski (Studio Muzyki Elektroakustycznej Akademii Muzycznej w Krakowie)
16.00-17.00: Sala Koncertowa
17.00-18.00: Klub “Gama” – prezentacja ArtMusFair 2011, oficjalne zamknięcie ArtMusFair 2010
Niedziela, 26 września 2010
11.00-13.00: Sala im. Henryka Melcera - European Composers’ Forum General Assembly (ECF) – sesja zamknięta
11.00-16.00: Żelazowa Wola – wycieczka do Domu Urodzenia Fryderyka Chopina
tylko dla zarejestrowanych uczestników
***
Wszystkie spotkania, panele i konferencje odbywają się w języku angielskim. Konferencja „Electronics meets challenges of the 21st century” będzie tłumaczona na język polski.
Wstęp na wydarzenia ArtMusFair (z wyjątkiem zamkniętych sesji) za bezpłatnymi zaproszeniami – do odbioru przy stanowisku recepcyjnym podczas trwania konwencji. Informacja na temat zaproszeń – tel. 22 635 91 40
Więcej informacji na temat ArtMusFair udzielają:
projekt “Electronics meets challenges of the 21st century” – Aleksandra Jagiełło-Skupińska:
projekt “New Music for New Players - Contemporary Works for Beginners” – Izabela Zymer:
projekt “Re:New Music” i “ArtMusFair” – Magdalena Dobrowolska:
aktualizacja: 15 września 2010