Materiał dźwiękowy taśmy eksponuje ruch wirowo-taneczny, jaki można wytworzyć przy obrotowym ruchu marakasów, gdy ustawione są pionowo. Mamy wówczas ciągłość i delikatne zakłócanie jej przez obsypujące się, odpadające od osi ziarnka (stąd tytuł: girare – z włoskiego „kręcić”). W partii perkusji idea ciągłości przechodzi stopniowe ewolucje osiągając niekiedy wysokie poziomy dynamiczne. Taśma została zrealizowana w Studiu Eksperymentalnym Polskiego Radia w Warszawie w 1985 roku.
Anna Zawadzka-Gołosz (książka programowa „Warszawskiej Jesieni” 1986)
Rynek Starego Miasta 27 00-272 Warszawa e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel: +48 785 370 000
Wsparcie projektu
Modernizacja strony odbywa się dzięki wsparciu Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu Nauka dla społeczeństwa II.