Glissbigliando na obój i taśmę to utwór napisany na zamówienie Studia Eksperymentalnego i Programu II Polskiego Radia w Warszawie, gdzie został zrealizowany w roku 1997 przy współpracy Ewy Guziołek-Tubelewicz. Dedykowany jest znakomitemu polskiemu oboiście mieszkającemu w Niemczech – Kazimierzowi Dawidkowi. On tez stał się pierwszym wykonawcą podczas premierowej prezentacji utworu w ramach X Dni Muzyki Kompozytorów Krakowskich.
Partia taśmy opiera się w większości na materiale konkretnym (przetworzone dźwięki oboju, perkusji, efekty specjalne). Jej znaczenie w utworze jest równorzędne z rolą partii oboju; obie warstwy pomyślane są jako koncertujące. Preferuję tu dwie przeciwstawne techniki operowania dźwiękiem – ruch ciągły (glissando) i ruch „nieciągły”, wynikający z kolorystyki figur ornamentalnych (bisbigliando – różne typy tremolanda, „trzepotanie” itp.). Ścierając się, tworzą one dramaturgię o różnym stopniu intensywności.
Dziękuję wszystkim, dzięki którym utwór mógł powstać – szczególnie mojej realizatorce Ewie Guziołek-Tubelewicz i Kazimierzowi Dawidkowi, z którym konsultowałam partię oboju.
Anna Zawadzka-Gołosz (książka pogramowa „Warszawskiej Jesieni” 1999)
Rynek Starego Miasta 27 00-272 Warszawa e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel: +48 785 370 000
Wsparcie projektu
Modernizacja strony odbywa się dzięki wsparciu Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu Nauka dla społeczeństwa II.