Płyta stanowi muzyczny portret jednego z najwybitniejszych polskich kompozytorów współczesnych - Augustyna Blocha. Nagrane utwory pochodzą z lat 1979-93, przeznaczone są na różne obsady wykonawcze i mają zróżnicowany charakter. Wspólne dla nich pozostają między innymi częste nawiązania do tematyki religijnej, w tym biblijnej. Zostań, Panie, z nami odwołuje się do Ewangelii według św. Łukasza. Z kolei podstawą Carmen Biblicum stały się Psalmy Dawida. Natomiast Anenaiki, co jest słowiańskim określeniem starego melizmatycznego śpiewu greckiego, to rodzaj modlitwy do „Boga Uniwersalnego”. Jedynie kompozycja Wzwyż inspirowana była obrazem księżniczki Ingeborg zu Schleswig-Holstein i odzwierciedla muzyką pojęcia takie, jak kosmos, wieczność, światło i transcendencja, a o utworze Musica per tredici ottoni kompozytor tak sam się wyraził na łamach książki programowej Festiwalu Augustyna Blocha. Nagrane utwory pochodzą z lat 1979-93, przeznaczone są na różne obsady wykonawcze i mają zróżnicowany charakter. Wspólne dla nich pozostają między innymi częste nawiązania do tematyki religijnej, w tym biblijnej. Zostań, Panie, z nami odwołuje się do Ewangelii według św. Łukasza. Z kolei podstawą Carmen Biblicum stały się Psalmy Dawida. Natomiast Anenaiki, co jest słowiańskim określeniem starego melizmatycznego śpiewu greckiego, to rodzaj modlitwy do „Boga Uniwersalnego”. Jedynie kompozycja Wzwyż inspirowana była obrazem księżniczki Ingeborg zu Schleswig-Holstein i odzwierciedla muzyką pojęcia takie, jak kosmos, wieczność, światło i transcendencja, a o utworze Musica per tredici ottoni kompozytor tak sam się wyraził na łamach książki programowej Festiwalu Augustyna Blocha. Nagrane utwory pochodzą z lat 1979-93, przeznaczone są na różne obsady wykonawcze i mają zróżnicowany charakter. Wspólne dla nich pozostają między innymi częste nawiązania do tematyki religijnej, w tym biblijnej. Zostań, Panie, z nami odwołuje się do Ewangelii według św. Łukasza. Z kolei podstawą Carmen Biblicum stały się Psalmy Dawida. Natomiast Anenaiki, co jest słowiańskim określeniem starego melizmatycznego śpiewu greckiego, to rodzaj modlitwy do „Boga Uniwersalnego”. Jedynie kompozycja Wzwyż inspirowana była obrazem księżniczki Ingeborg zu Schleswig-Holstein i odzwierciedla muzyką pojęcia takie, jak kosmos, wieczność, światło i transcendencja, a o utworze Musica per tredici ottoni kompozytor tak sam się wyraził na łamach książki programowej Festiwalu Augustyna Blocha. Nagrane utwory pochodzą z lat 1979-93, przeznaczone są na różne obsady wykonawcze i mają zróżnicowany charakter. Wspólne dla nich pozostają między innymi częste nawiązania do tematyki religijnej, w tym biblijnej. Zostań, Panie, z nami odwołuje się do Ewangelii według św. Łukasza. Z kolei podstawą Carmen Biblicum stały się Psalmy Dawida. Natomiast Anenaiki, co jest słowiańskim określeniem starego melizmatycznego śpiewu greckiego, to rodzaj modlitwy do „Boga Uniwersalnego”. Jedynie kompozycja Wzwyż inspirowana była obrazem księżniczki Ingeborg zu Schleswig-Holstein i odzwierciedla muzyką pojęcia takie, jak kosmos, wieczność, światło i transcendencja, a o utworze Musica per tredici ottoni kompozytor tak sam się wyraził na łamach książki programowej Festiwalu "Warszawska Jesień" w 1991 roku: "Wszystkim muzykom napisałem bardzo dużo nut. Niech się cieszą - pomyślałem - niech sobie pograją".