Mariusz Barszcz prezentuje niezwykle interesującą antologię dwudziestowiecznych kompozycji polskich przeznaczonych na klarnet. Ciepłe brzmienie instrumentu w połączeniu ze znakomitymi możliwościami technicznymi wykonawcy dają wspaniały efekt w pełnych energetycznej żywiołowości kompozycjach tanecznych – w przypadku utworów Kazimierza Serockiego i Krzysztofa Pendereckiego czerpiących z muzyki ludowej, zaś w w przypadku Witolda Lutosławskiego inspirowanych suitą barokową.
Jak pokazuje przykład Sonaty Piotra Perkowskiego czy Trifle Andrzeja Krzanowskiego klarnet sprawdza się wyśmienicie nie tylko w tanecznych miniaturach, lecz również w kompozycjach poważnych i wyrafinowanych stylistycznie. Szeroką prezentację muzyki klarnetowej zamykają utwory eksperymentalne Andrzeja Dobrowolskiego i Krzysztofa Knittla, w których dźwiękowi instrumentu towarzyszą efekty elektroniczne.
(tekst wydawcy)
Rynek Starego Miasta 27 00-272 Warszawa e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel: +48 785 370 000
Wsparcie projektu
Modernizacja strony odbywa się dzięki wsparciu Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu Nauka dla społeczeństwa II.