Oto muzyczny portret gitarzysty Łukasza Kuropaczewskiego – absolwenta Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie Piotra Zaleskiego, obecnie studenta mistrza gitary Manuela Barrueco w Peabody Conservatory of Johns Hopkins University w Baltimore, Maryland (USA), artysty koncertującego m.in. w Polsce, Niemczech, Francji, Hiszpanii, Anglii, Japonii, Czechach, Białorusi, Grecji oraz w Stanach Zjednoczonych i Panamie, laureata wielu konkursów gitarowych. To już czwarta jego płyta: pierwszą, zatytułowaną Recital Gitarowy, nagrał w roku 1998, drugą – Łukasz Kuropaczewski gra Muzykę Hiszpańską – w dwa lata później, trzecią zaś – ze słynnym Concierto de Aranjuez Joaquina Rodrigo – w roku 2003. Czwarty krążek, o wymownym tytule Portret, zawiera interpretacje kompozycji szczególnie bliskich artyście: Jana Sebastiana Bacha, Aleksandra Tansmana i Mauro Giulianiego. Jak sam artysta napisał w komentarzu dołączonym do płyty, jego „bardzo osobisty stosunek do utworów [...] doskonale ją dedykuje do intymnego odsłuchania w domowym zaciszu”. Każda z trzech wybranych kompozycji pochodzi z innej epoki muzycznej (barok, klasycyzm i współczesność), innego kręgu kulturowego (Niemcy, Włochy i Polska) oraz przynależy do innej stylistyki i gatunku muzycznego. Dzięki temu poznajemy Łukasza Kuropaczewskiego jako niezwykle wszechstronnego gitarzystę, który posiada umiejętność wydobywania z instrumentu pięknego brzmienia i świetne wyczucie skomplikowanej polifonii Bacha, wirtuozowską technikę gry tak potrzebną w interpretacji wariacji Giulianiego i „wrażliwość” stylistyczną pozwalającą mu z pełną dojrzałością oraz świadomością logiki formy, stylu i wszelkich odniesień muzycznych wykonywać tak odmienny utwór, jak Hommage à Chopin Tansmana.