Podczas konferencji zostaną zaprezentowane badania, poświęcone współczesnej muzyce chóralnej oraz inicjatywy festiwalowe i konkursowe związane ze współczesną muzyką chóralną. Prelegenci omówią drogi rozwoju muzyki chóralnej i aktualne trendy kompozytorskie w XX i XXI wieku. Będą wygłoszone referaty na temat współczesnych technik kompozytorskich i praktyki wykonawczej. Odbędzie się też dyskusja twórców oraz praktyków w obszarze wykonawstwa muzyki chóralnej XX i XXI wieku.
Do udziału w konferencji organizatorzy zaprosili dyrygentów, chórmistrzów, muzykologów i teoretyków zainteresowanych muzyką chóralną, jej walorami artystycznymi i dydaktycznymi. Uczestnicy omówią m. in. problematykę wykonawczą kompozycji Szymona Godziemba-Trytka, fakturę chóralną w utworach Pawła Łukowca, twórczość chóralną Aleksandra Szeligowskiego i kompozytorów XX-XXI w. związanych ze Śląskiem Cieszyńskim. Referaty wygłoszą również kompozytorzy: Miłosz Bembinow Muzyka chóralna jako wizytówka kultury polskiej za granicą, Marek Raczyński Tam, gdzie rodzi się muzyka – oblicza współpracy kompozytora z dyrygentem, Marcin Łukaszewski Twórczość chóralna Wojciecha Łukaszewskiego, Szymon Godziemba-Trytek Symbolika Karawaki w utworze „Crux Christi salva nos” Szymona Godziemba-Trytka.
Konferencja odbędzie się w budynku dydaktycznym Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina na Wydziale Instrumentalno-Pedagogicznym w Białymstoku (ul. Kawaleryjska 5). Kierownikiem naukowym wydarzenia jest dr hab. Anna Olszewska, prof. UMFC.
W ramach Konferencji odbędzie się koncert Chóru Żeńskiego Zespołu Szkół Muzycznych im. I. Paderewskiego w Białymstoku „Schola Cantorum Bialostociensis” pod dyrekcją Anny Olszewskiej, który prawykona Stabat Mater na chór żeński autorstwa Zuzanny Koziej.
Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.
Rynek Starego Miasta 27
00-272 Warszawa
e-mail:
tel: +48 785 370 000
Modernizacja strony odbywa się dzięki wsparciu Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu Nauka dla społeczeństwa II.