Permormance – zagadnienie to jest niezbyt oczywiste i rozumiane dość szeroko. Przykładem tego jest muzyka nowa, w której coraz częściej pojawiają się elementy teatralizacji, mało tego - w której na równi z samymi dźwiękami lub nawet ponad nią istnieje gest, ruch i skupienie się na ciele. W tym kontekście „Elementi6” skupia się nad rolą wykonawcy, któremu nierzadko stawiane są nagle zadania znacznie trudniejsze niż tylko wykonanie czy „odegranie” muzyki. Podczas paneli konferencyjnych referaty na ten temat wygłoszą nie tylko teoretycy, ale również instrumentaliści i kompozytorzy, w tym Tadeusz Wielecki, dr Piotr Peszat, dr Marcin Strzelecki, Paweł Malinowski, Jakub Krzewiński, Karolina Dąbek. Będzie jednak mowa nie tylko o zagadnieniach dotyczących strony wizualnej – która jest główną i prawdopodobnie najważniejszą cechą utworów performatywnych – ale również sposobach notacji, wątkach ideologicznych i wreszcie o tym, jaki wpływ na odbiorców ma taki rodzaj przekazu.
„Elementi6” zainaugurowane zostanie koncertem zespołu Spółdzielnia Muzyczna 9 marca o godz. 20:00, który wykona m. in. kompozycję dr Piotra Peszata. Konferencję otworzy 10 marca wykład dr hab. Agnieszki Draus „Kij w mrowisko“ czy „oczywista oczywistość“? Performatyka – kilka uwag syntetycznych. Tego dnia zostanie zaprezentowana instalacja Juliana Gołosza expression: non 2018 oraz odbędą się trzy koncerty: recital perkusisty Aleksandra Wnuka (godz. 18:30), elektronicznego duetu Izabeli Smelczyńskiej i Mateusza Śmigasiewicza (godz 19:15) oraz koncert Elementi Orchestra pod batutą Nadima Husniego i Macieja Koczura (godz. 20:00), która zaprezentuje kompozycje Kamila Kruka, Moniki Szpyrki i Tadeusza Wieleckiego. Podczas koncertu 11 marca o godz. 16:00 wykonane zostaną utwory studentów, doktorantów i absolwentów Akademii Muzycznej w Krakowie.
Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.
POBIERZ: Program Konferencji.
Rynek Starego Miasta 27
00-272 Warszawa
e-mail:
tel: +48 785 370 000
Modernizacja strony odbywa się dzięki wsparciu Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu Nauka dla społeczeństwa II.