Przejdź do głównej treści

Tabęcki Hadrian Filip

Tabęcki Hadrian Filip

Fot.: Darek Senkowski
Nawigacja Kompozycje
  • kompozytor, wykonawca

kompozytor, pianista i aranżer; ur. 20 stycznia 1975, Warszawa. Naukę gry na fortepianie odbył w Liceum Muzycznym w Warszawie w klasie Marii Palmowskiej-Guz. Następnie studiował kompozycję, najpierw pod kierunkiem Mariana Borkowskiego, później Stanisława Moryty w Akademii Muzycznej w Warszawie.

Jest laureatem kilku nagród i wyróżnień za twórczość artystyczną, m.in. za piosenkę premierową na wrocławskim Przeglądzie Piosenki Aktorskiej 1998 (Sobieinna do tekstu Krzysztofa Feusette), nagrody za muzykę do spektaklu TV Piękna Pani Seidenman w reżyserii Janusza Kijowskiego na Festiwalu "Dwa Teatry” 2003 w Gdyni, Nagrody "Aojde" za debiut muzyczny w Teatrze Polskiego Radia (2019).

Zadebiutował w 1993 roku na scenie Teatru Dramatycznego w Warszawie, gdzie został wystawiony spektakl muzyczny Śpieszmy się kochać ludzi do wierszy księdza Jana Twardowskiego. Jego utwory były wykonywane w całej Polsce, m.in. podczas Festiwalu "Musica Polonica Nova” we Wrocławiu, Legnickiego Festiwalu Muzyki Sakralnej, Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Sakralnej "Gaude Mater” w Częstochowie, Dni Muzyki Sakralnej w Sandomierzu.

Skomponował dwie opery:  Rock Opera Krzyżacy (premiera w 2010 w Sali Kongresowej w Warszawie) i Dzień Świra na podstawie utworu dramatokomicznego Marka Koterskiego pod tym samym tytułem (premiera w 2012 w Teatrze Wielkim w Poznaniu). Pisze muzykę do filmów i sztuk teatralnych, wystawianych w takich teatrach, jak Teatr im. St. Jaracza (Olsztyn), Teatr Polski (Bielsko-Biała), Teatr Yidishpil  (Tel-Aviv), Teatr Żydowski w Warszawie, Teatr Rozrywki (Chorzów), Teatro Kismet (Bari, Włochy), Teatr Montownia (Warszawa), Białostocki Teatr Lalek, Teatr Śląski. W wokalno-instrumentalnym dorobku kompozytora jest szereg oratoriów, m.in. do słów ks. Jana Twardowskiego i Romana Kołakowskiego. Jest autorem wielu piosenek do wierszy i tekstów m.in. Wojciecha Młynarskiego, Wisławy Szymborskiej, ks. Jana Twardowskiego, Marcina Sosnowskiego, Jacka Bończyka, Adama Nowaka, Krzysztofa Feusette i Romana Kołakowskiego.

Jako pianista i aranżer współtworzy zespoły Kameleon i Tango Attack; wcześniej był również członkiem zespołu Tangata Quintet.

Hadrian Tabęcki jest kierownikiem muzycznym festiwali w Polsce (m.in. Przegląd Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu, I - III Ogólnopolskie Festiwale Interpretacji Piosenek Anny German "Tańczące Eurydyki” w Zielonej Górze, Spotkania Zamkowe w Olsztynie) oraz producentem muzycznym i aranżerem.

Nagrywa dla rozgłośni radiowych i telewizyjnych (Polskie Radio Program 3, Polskie Radio Kraków, TVP Program 1 i 2, TVP Polonia, czy RTL7).

Założył Stowarzyszenie "Muzyka Bez Granic”.

aktualizacja: 2005 (Małgorzata Kosińska), 2016, 2021 (Wiktoria Antonczyk)

Strona internetowa kompozytora: https://hadrian.pl/ 

Kompozycje

  • Preludium i fuga na wiolonczelę solo (1991)
  • Trzy obrazy z życia mysikrólika na flet, obój i fortepian (1993)
  • Śpieszmy się kochać ludzi, cykl pieśni do wierszy ks. Jana Twardowskiego, na sopran solo, chór żeński, flet, kwartet smyczkowy i fortepian (1993)
  • Delikatne Potwory z Głębin na flet, obój i fortepian (1993)
  • Preludium na fortepian solo (1994)
  • Asperges na chór mieszany a cappella (1994)
  • Piosenka nad piosenkami na chór mieszany a cappella do tekstu Edwarda Stachury (1994)
  • Koncert chromatyczny nr 1 na flet koncertujący i orkiestrę kameralną (1994)
  • Toccata na klawesyn i perkusję (1995)
  • ARCHE na flet i fortepian (1995)
  • Nous sommes de l’obscurité na obój, klarnet, fagot i fortepian (1996)
  • Suita intymna na flet i wiolonczelę (1996)
  • Moto perpetuo na kwartet smyczkowy (1996)
  • Exorcizo te na sopran, wiolonczelę, perkusję i fortepian (1996)
  • Tothem na sześć wiolonczel i perkusję (1997)
  • Dziewiętnaście kluczy na wiolonczelę i fortepian (1997)
  • Msza Polska według x. Jana Twardowskiego na czworo solistów, chór mieszany i orkiestrę kameralną (1998)
  • Sonata na skrzypce i fortepian (1998)
  • Pieśń Świata, kantata na chóry czterech religii (katolicki, żydowski, prawosławny i protestancki), sopran i orkiestrę symfoniczną (2000)
  • Muzyka do paradokumentalnego filmu Z góry widać więcej w reż. Janusza Kijowskiego (2002)
  • Misterium Iniguitatis, oratorium z librettem Romana Kołakowskiego na solistów, chóry i orkiestrę symfoniczną (2005)
  • Motus na flet, klarnet, waltornię, skrzypce, wiolonczelę i fortepian (2005)
  • Quem Quaeritis – Misterium Drogi Krzyżowej, oratorium z librettem Romana Kołakowskiego na 16 wokalistów-aktorów, sopran, mezzosopran, baryton, chór, zespół instrumentalny i orkiestrę symfoniczną (2006)
  • Muzyka do musicalu Straszna gospoda w reż. Jana Szurmieja (2007)
  • Polonia Semper Invicta, oratorium rockowe o tematyce historycznej (2008)
  • Mysterium Crucis – Siedem Ostatnich Słów Chrystusa na Krzyżu, oratorium na solistów, chór mieszany i orkiestrę (2009)
  • Zwierciadło Europy, oratorium z librettem Romana Kołakowskiego (2009)
  • Narvik. Pierwsze zwycięstwo, widowisko historyczne do słów Romana Kołakowskiego (2010)
  • Krzyżacy, Rock Opera na solistów i zespół rockowy (2010)
  • Dzień Świra, opera do libretta Marka Koterskiego na solistów, chór mieszany i orkiestrę symfoniczną (2012)
  • Muzyka i aranżacje do przedstawienia Ach, Odessa Mama! w reż. Jana Szurmieja (2012)
  • Muzyka do widowiska 1920 - Wdzięczni Bohaterom w reż. Bolesława Pawicy (2020)
  • Struna Światła, cykl pieśni do wierszy Zbigniewa Herberta na głos aktorki, sekstet wokalny, klarnet basowy i fortepian (2020)

Muzyka filmowa

  • Muzyka do filmu Kameleon w reż. Janusza Kijowskiego (2001)
  • Muzyka do filmu Dziupla Cezara w reż. Wojciecha Adamczyka (2004)
  • Muzyka do filmu Tango z aniołem w reż. Tomasza Koneckiego i Jarosława Marszewskiego [wspólnie z Pawłem K.DWOOBem Stankiewiczem] (2005)
  • Muzyka do filmu Lejdis w reż. Tomasza Koneckiego (2008)

Muzyka teatralna

  • Muzyka do sztuki Czarownice z Salem Artura Millera w reż. Janusza Kijowskiego (1999)
  • Muzyka do sztuki Szwagierki w reż. Michała Znanieckiego (2000)
  • Muzyka do sztuki Tonacja blue albo Blue Room w reż. Krzysztofa Zaleskiego (2000)
  • Muzyka do sztuki Piękny widok Sławomira Mrożka w reż. Janusza Kijowskiego (2001)
  • Muzyka do spektaklu teatralnego Mamy świętego Mikołaja! (2001)
  • Muzyka do spektaklu teatralnego Lis Przechera (2002)
  • Muzyka do spektaklu teatru telewizji Piękna Pani Seidenman w reż. Janusza Kijowskiego (2003)
  • Muzyka do sztuki Romeo i Julia Williama Shakespeare’a w reż. Piotra Szczerskiego (2003)
  • Muzyka do sztuki Palec Boży w reż. Jerzego Bończaka (2004)
  • Muzyka do sztuki Smutna królewna w reż. Pawła Aignera (2004)
  • Muzyka do sztuki Śmierdź w górach w reż. Konrada Imieli i Cezarego Studniaka (2006)
  • Muzyka do spektaklu Tango operita: szare kwiaty Romana Kołakowskiego w reż. Jarosława Stańka (2006)
  • Muzyka do sztuki Mistrz i Małgorzata w reż. Janusza Kijowskiego (2008)
  • Muzyka do sztuki Kompania Dropsa w reż. Marcina Kołaczkowskiego (2009)
  • Muzyka do spektaklu Matnia – Sprawa Elbląska w reż. Rafała Matusza (2014)
  • Muzyka do spektaklu Wujek.81 w reż. Roberta Talarczyka (2016)
  • Muzyka do spektaklu teatru telewizji Wujek.81 Czarna ballada w reż. Roberta Talarczyka (2017)
  • Muzyka do sztuki Ślub w reż. Michała Znanieckiego (2018)
  • Muzyka do spektaklu teatru telewizji Okno na tamtą stronę Władysława Szlengla w reż. Artura Hofmana (2018)
  • Muzyka do spektaklu Tuwim - Autobiografia w reż. Janusza Kukuły (2019)
Polmic

Rynek Starego Miasta 27
00-272 Warszawa
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel: +48 785 370 000

Wsparcie projektu

Modernizacja strony odbywa się dzięki wsparciu Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu Nauka dla społeczeństwa II.

Logo Ministerstwa NiSW program Nauka dla społeczeństwa

Nasze social media



© All rights reserved. POLMIC
Do góry