kompozytor, publicysta i tłumacz; ur. 3 maja 1971, Łódź. W latach 1995-97 studiował kompozycję pod kierunkiem Mariana Borkowskiego w Akademii Muzycznej w Warszawie. Następnie odbył studia w Staatliche Hochschule für Musik und Darstellende Kunst w Stuttgarcie w zakresie teorii muzyki i nowych mediów u Matthiasa Hermanna (1998-2002) oraz kompozycji w klasie Marka Stroppy (2000-2004). Swoje umiejętności doskonalił podczas kursów i seminariów muzycznych, prowadzonych m.in. przez Helmuta Lachenmanna, Briana Ferneyhougha, Karlheinza Stockhausena, Klausa Hubera, Louisa Andriessena, Pawła Szymańskiego i Irvina Arditti. Jest stypendystą Donaueschinger Musiktage, Stowarzyszenia Autorów ZAiKS oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Jego utwory wykonywane były na wielu festiwalach muzyki współczesnej m.in."Musica Polonica Nova" i "Musica Electronica Nova" we Wrocławiu, Elektronische Nacht w Stuttgarcie, Intersonanzen w Poczdamie, Berlin Biennale, "Ad Libitum", na Festiwalu Prawykonań w Katowicach i "Warszawskiej Jesieni", przez takie zespoły, jak Radio Sinfonieorchester Stuttgart pod dyrekcją Manfreda Trojahna, zespół kameralny Zementwerk, Junge Musik Berlin, Kwartludium, cross-art, Cellonet, Kwadrofonik, Smash ensemble. Premiera jego pierwszej opery Zwycięstwo nad słońcem z librettem Marcina Cecko odbyła się w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej (2014).
Jako wykonawca („ad hoc-spieler” na niekonwencjonalnych instrumentach) występował z wieloma niemieckimi zespołami, m.in. z orkiestrą radiofonii SWR, Kölner Philharmoniker, Bamberger Symphoniker. Uczestniczył też w nagraniu opery Helmuta Lachenmanna Das Mädchen mit den Schwefelhölzern (realizacja partii taśmy) w Staatsoper w Stuttgarcie (2001). W 2007 współorganizował Festiwal „Musica Electronica Nova” we Wrocławiu.
Sławomir Wojciechowski zajmuje się również publicystyką i tłumaczeniami literatury muzycznej. Współpracuje z „Ruchem Muzycznym”, „Glissandem” oraz Polskim Radiem.
aktualizacja: maj 2016 (wa)
Strona internetowa kompozytora: www.slawomirwojciechowski.wordpress.com
Kwintet na klarnet, skrzypce, wiolonczelę i fortepian (1998)
Prime Blue na skrzypce i elektronikę (1999)
Ekle na klarnet, puzon, wiolonczelę i fortepian (1999)
Miniaturen na klarnet, wiolonczelę i fortepian (2000)
Trio basso na altówkę, wiolonczelę i kontrabas (2000)
Hoquetus na czterokanałową taśmę (2002)
Bläserquintett na kwintet dęty (2004)
Duktus na zespół (2005)
… durch den Flor … na orkiestrę (2006)
Flora na zespół kameralny (2007)
Ge-sheng na flet, akordeon, klarnet, skrzypce, altówkę, i wiolonczelę *
(2007)
Riesenfalter na flet, klarnet, skrzypce i wiolonczelę*
(2008)
sight/light na klarnet, trąbkę, perkusję, fortepian, skrzypce i wiolonczelę (2008-09)
Rope of sands na klarnet (klarnet basowy), perkusję, fortepian i skrzypce *
(2009)
Blind Spot na preparowany kwartet smyczkowy (2010-12)
Znaki akustyczne, cykl wielokanałowych utworów elektronicznych (2011-12)
Double Pendulum na preparowane skrzypce i komputer (2012)
Rapid Repeats, partytura graficzna dla Kwartludium (2012)
Fingertrips na osiem preparowanych wiolonczel (2013)
rizoom na flet, saksofon, przedmioty i elektronikę (2013)
Zwycięstwo nad słońcem, opera kameralna do libretta Marcina Cecki (2013)
Machina zawiła na sopran, dwie perkusje, preparowany fortepian, elektronikę i przedmioty (2014)
Pokój 404 kompozycja multimedialna do tekstów Pawła Krzaczkowskiego (2014)
A matter of choice na ansambl i elektronikę (2014)
…play them back na zespół kameralny i electronikę (2015)
Speedcore na perkusję i elektronikę (2015-2016)
King Ludd na saksofon, akordeon, wiolonczelę, puzon i fortepian (2016)