Muzyka 2004 nr 4 (195), Kwartalnik Instytutu Sztuki Polskiej Akademii Nauk
Muzyka 2004 nr 4 (195), Kwartalnik Instytutu Sztuki Polskiej Akademii Nauk
2004 nr 4 (195)
Niniejszy numer kwartalnika „Muzyka” otwiera artykuł profesora Michaela Heinemana z Hochschule für Musik „Carl Maria Weber” w Dreźnie, w którym autor analizuje pokrótce publikacje poświęcone życiu i twórczości Jana Sebastiana Bacha. Twórczość Jacoba Handla – jednego z najwybitniejszych kompozytorów środkowoeuropejskich II połowy XVI wieku na podstawie źródeł proweniencji śląskiej przedstawia w kolejnym artykule Tomasz Jeż. W numerze zamieszczono również tekst Michała Zielińskiego „Kolorystyka instrumentalna w utworach orkiestrowych Tadeusza Bairda”, będący fragmentem dysertacji doktorskiej. Ostatni artykuł w tym numerze autorstwa Magdaleny Dziadek dotyczy działalności krytyczno-muzycznej Stefanii Łobaczewskiej.
W numerze również:
Krzysztof Rottermund Karol Szymanowski a firma drukarska Carla Gottlieba Rödera w Lipsku i skład muzykaliów Alberta Stahla w Berlinie
Agnieszka Kostrzewa-Majoch Między Poznaniem a Wilnem. Archiwum Fonograficzne Uniwersytetu Stefana Batorego w świetle korespondencji Romana Padlewskiego z Marią Znamierowską-Prüfferową
Ponadto w kwartalniku zamieszczono sprawozdania oraz informacje o działalności Zakładu Historii Muzyki Instytutu Sztuki PAN, wykaz konwersatoriów naukowych i wykładów gościnnych w roku akademickim 2003/2004 oraz kronikę zawierającą informacje o nagrodach, wykładach polskich muzykologów za granicą i sympozjach naukowych.