Jest to utwór powstały na zasadzie „muzyki w muzyce”, analogicznie do idei „obrazu w obrazie” (np. wnętrze salonu z obrazem na ścianie). Stanowi bowiem fazę innego utworu (Concerto na gitarę, smyczki, oraz klawesyn z fortepianem) tak skomponowaną, by mogła istnieć niezależnie, więc by dało się ją „wyjąć” z pierwotnego „organizmu muzycznego” na zewnątrz, przearanżować lub nie i wykonać jako niezależny utwór. Planowany był cykl takich utworów komponowanych na zasadzie „obrazów dźwiękowych w obrazie”, gdzie kontekst macro nadawać miałby inne znaczenie wymiarowi micro, dając również okazję do konfrontacji w ramach idei czasu. By ostatecznie metoda takiej kompozycji nie miała cech „przeklejania”, autocytowania, potrzebne jest komponowanie formy dualistycznej i dialektycznej - jednocześnie zamkniętej samej w sobie i otwartej, zdolnej do wpisania się w continuo innej, większej.
Cadenza ma tu charakter wirtuozowski, kadencyjny.
Utwór został dedykowany – jako jeden z dwóch na kwartet smyczkowy – Profesorowi Mieczysławowi Tomaszewskiemu.
Anna Zawadzka-Gołosz
Rynek Starego Miasta 27 00-272 Warszawa e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel: +48 785 370 000
Wsparcie projektu
Modernizacja strony odbywa się dzięki wsparciu Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu Nauka dla społeczeństwa II.