Główną makroformalną płaszczyzną jednoczęściowego III Kwartetu smyczkowego jest napięcie. Pojmuję je tu jednak nie tylko jako nośnik obiektywnych „akcji muzycznych”, czy ich subiektywnych sposobów odbioru. Napięcie daje się tworzyć przeróżnymi środkami, tyleż muzycznymi, co psychologicznymi; istnieje ono na wiele sposobów. Dlatego III Kwartet smyczkowy można zawsze percypować jako muzykę absolutną tj. nieprogramową, muzykę dla samej muzyki.
Aleksander Kościów (tekst w książce programowej „Warszawskich Spotkań Muzycznych” 1999)
Rynek Starego Miasta 27 00-272 Warszawa e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel: +48 785 370 000
Wsparcie projektu
Modernizacja strony odbywa się dzięki wsparciu Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu Nauka dla społeczeństwa II.