Cicha, kontemplacyjna, zawieszona w czasie – tak określić można najogólniej muzykę Stanisława Bromboszcza, młodego polskiego kompozytora i pianisty, absolwenta Akademii Muzycznej w Katowicach (klasy fortepianu Józefa Stompla i kompozycji Eugeniusza Knapika) oraz Staatliche Hochschule für Musik un Darstellende Kunst w Stuttgarcie (studia pianistyczne u Nicolasa Hodgesa i kompozytorskie u Caspara Johannesa Waltera). Po wnikliwym wsłuchaniu się w utwory prezentowane na płycie dostrzeżemy również niezwykłą dbałość twórcy o brzmienie – klarowne, budowane wręcz z selektywnych odcieni palety barw kilku zaledwie instrumentów. „Jest to muzyka o samej muzyce, tworzona z wnętrza dźwięku” – napisał Wojciech Stępień w komentarzu dołączonym do albumu.
Otwierające płytę Przemiany z 2005 roku to rodzaj koncertu na wiolonczelę i zespół kameralny, a zarazem studium brzmień instrumentów smyczkowych oraz fortepianu, czelesty i wibrafonu. W podobnym klimacie utrzymane zostały kolejne dwie kompozycje – Recitativo, Corale e Arioso na wibrafon, ksylofon i trio smyczkowe z 2006 roku oraz Semi-sonore z roku 2007. Sonorystyczne poszukiwania Bromboszcza w kolejnych utworach wykroczyły poza granice tradycyjnego instrumentarium. W ukończonej w 2008 roku Muzyce lustrzanej przetworzeniom elektronicznym poddał dźwięki fortepianu, a w zamówionych przez festiwal „Warszawska Jesień” Obrazach z 2009 roku – wiolonczeli.
Monograficzna płyta Stanisława Bromboszcza wydana została jako hołd Fryderykowi Chopinowi z okazji obchodzonego na całym świecie Roku Fryderyka Chopina 2010, w ramach programu promocji twórczości młodych kompozytorów, realizowanego przez Europejskie Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego we współpracy ze Związkiem Kompozytorów Polskich, Ambasadą Republiki Francji, Stowarzyszeniem „Willa Decjusza” i Narodowym Instytutem Audiowizualnym.
Anna Iwanicka-Nijakowska (2010)