Sześć wybranych utworów współczesnego polskiego kompozytora - Stanisława Moryto - złożyło się na niezwykle interesującą płytę monograficzną. Różnorodne pod względem obsady kompozycje obejmują latami powstania długi okres prawie dwudziestu lat - od 1979 do 1997 roku. A ułożone niemal chronologicznie dobrze obrazują nie tylko cechy indywidualnego stylu kompozytorskiego Moryta, ale również jego ewoluowanie. Najwcześniejszy Rapsod na sopran i smyczki, będący muzycznym "obrazem" wiersza Doświadczenie śmierci Rainera Marii Rilkego, zdradza zafascynowanie kompozytora filozofią egzystencjalną. A tre na dwa akordeony i perkusję to efekt zainteresowania sonoryzmem. Koncert wiolonczelowy stanowi połączenie tradycji z wyrazowością znaną już z Rapsodu - trzy części utworu obrazują istotę ludzkiej egzystencji: od przeżyć dramatycznych (część I), poprzez lamentacje (część II), aż do żywiołowej witalności (część III). Bez tytułu na klarnet basowy i marimbę jest rodzajem pieśni perkusyjnej, nowego gatunku, którego Moryto jest pomysłodawcą. Solowe E-la odkrywa fascynację kompozytora brzmieniem akordeonu. Płytę zamyka Pięć pieśni kurpiowskich, wyrosłych z zainteresowania folklorem i pięknem regionu Kurpiów.
Rynek Starego Miasta 27 00-272 Warszawa e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel: +48 785 370 000
Wsparcie projektu
Modernizacja strony odbywa się dzięki wsparciu Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu Nauka dla społeczeństwa II.